תיכון עמל להייטק ולאמנויות ע"ש פרס מציג: Cell Aviv – מיזם תיירות סלולרי ברחובות תל אביב

סל אביב - ענת-רפאלה-סיגל

יוזמה נוספת שהציגה רשת עמל בביאנלה לחדשנות בחינוך, בנייני האומה 2022
על קצה המזלג:

מיזם Cell-Aviv (תל-אביב בסלולרי) במסלולים שונים, מיזם משותף של תלמידי עמל הייטק ואמנויות ע"ש פרס, ותלמידי בית ספר "און" לחינוך מיוחד, החל משנת 2014. המיזם, המתחדש ללא הרף וכולל מגוון מסלולים, מציע מידע למטיילים בעיר ומאפשר מגוון תכנים היסטוריים, גיאוגרפיים ותרבותיים באמצעות סריקה פשוטה של QR קוד אחד, שמוצמד לשילוט הבתים. החומרים כוללים סרטונים, טקסטים, איורים ועוד. חלק מהתחנות במיזם מציעות תכנים ב- 360 מעלות, הניתנים גם לצפייה מרחוק או במשקפי VR. המבקר עובר בין התחנות ונחשף לרבדים העמוקים של חיי העיר. המידע באופן שיהיה בהיר ודובר שפת סימנים, לטובת אוכלוסיית עם לקויות. מדובר במתודיקה מתוקשבת מתמשכת לאורך שנים, ולה תוצרים בני קיימא בכשמונה מסלולים דיגיטליים שונים – רובם בעיר תל אביב.

IMG-20220531-WA0083


מיזם זה זכה לייצג את ישראל באונסקו פריז כאחת מהפרקטיקות הטובות בעולם ללמידה התנסותית ניידת, והוצג לאחרונה גם בכנס צ'ייס 2022. מובילות המיזם זכו בפרס רקנטי למורה היזם.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לביאנלה Cell Aviv by Refaella Evron

סל אביבה

 

מהי תרומת הרעיון לעיצוב עתיד החינוך?
תפיסת "למידה במרחבי החיים" מבקשת לפתח חווית למידה יצירתית ומגוונת הקשורה לחיים האמיתיים ומשלבת טכנולוגיות מתקדמות התומכות בפדגוגיה. המיזם מבקש לצמצם את הפער בין למידה בבית הספר לבין החיים האמיתיים, שקיים במודל הלמידה המסורתי, ולהעסיק את התלמידים בערך הלמידה ובסביבתם. המטרה היא ליישם חוויות למידה שבהן התלמידים עוברים תהליך של לימוד החומרים, שאילת שאלות ועיסוק בתהליכי למידה משמעותיים. והיא מבוססת על שלושה עקרונות עיקריים:
מיקום – יציאה מהכיתה, הלמידה מתרחשת במצבי חיים אמיתיים. המיזם מזמין את התלמידים לבחון ולחקור את ההיסטוריה של מקומות שונים, בניינים ואנשים מהעיר ע"י איסוף נתונים באמצעות ראיונות וממקורות אחרים.
קהילה - המיזם מדגיש את חשיבות הנתינה והתרומה לקהילה. החומרים שנוצרים על ידי התלמידים נגישים לכל ומתפרסמים מחוץ לבית הספר, הופכים לחלק מהמרחב הציבורי.
למידה גמישה – המיזם נועד לפיתוח החשיבה הביקורתית, התקשורת, שיתוף הפעולה והיצירתיות של התלמידים, מעודד שינוי בתפקיד המורים כך שהם הופכים למנחים של תלמידיהם בתהליך מציאת
המידע, שבחלקו הגדול נמצא בקהילה. המיזם מהווה חוליית מעבר שבין הוראה פרונטלית בכיתה להנחיה והדרכה בקהילה וליצירת ידע חדש באמצעות למידה חווייתית, רב-חושית ורב תחומית, כיתות הפוכות, ולמידה באמצעות משחק. בית הספר מאמין שהטכנולוגיות החדשות מאפשרות פריצת דרך עצומה בכל הקשור לפרקטיקות למידה, ותומכות בשינויים פרדיגמטיים עמוקים במערכת החינוך. למידה ניידת מבוססת על לפטופ, טאבלט או טלפון חכם, ומאפשרת פרקטיקה של "למידה במרחבי החיים" מכל מקום ובכל זמן, גם תוך כדי תנועה, ואת היכולת לחקור את הסביבה בזמן אמיתי.

סל אביבה2

בתמונות: מפות מהמסלולים השונים (מתחם שרונה, שכונת אחוזת בית, 100 שנים לתיאטרון הבימה, מוזיאון ארץ ישראל, מתחם ביאליק ועוד) ומבחר השקות וכנסים

לגלריית תמונות מעמל בביאנלה לחצו כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *