ברית חיים עם אחינו ואחיותינו בני ובנות העדה הדרוזית

29b4a9b9-ee63-4fb0-b124-a6de56298973

מאת קארן טל, מנכ"לית עמל

ערכתי אמש ביקור תנחומים בישוב הדרוזי יאנוח ג'ת, אצל משפחות שני גיבורים אמיצים, סא"ל עלים עבדאללה סעד ז"ל וסא"ל סלמאן חבקה ז"ל. שני סגני אלופים בוגרי בית הספר הרב תחומי עמל יאנוח ג'ת שנפלו במלחמה תוך גילוי עוז וגבורה. נסעתי לנחם את שתי המשפחות, תחילה בבית משפחתו של עלים ולאחר מכן בבית העם ביאנוח ג'ת לניחום משפחתו של סלמאן, יחד עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, ראש מועצת יאנוח ג'ת מודי סעד וראש מועצת כסרא סמיע יאסר ג'דבאן. עלים וסלמאן, שני לוחמים גיבורים. הם הסתערו קדימה חדורי אמונה בצדקת הדרך. שניהם הותירו אחריהם אישה, ילדים, הורים, אחים ואחיות שאיבדו את היקר מכל.

ביקרתי בשני בתי הספר שלנו. בכניסה לבית הספר הרב תחומי עמל כסרא סמיע, קידמה את פני תמונת החטופים לצד דגל ישראל וכרזה מאירת עיניים: "עם ישראל חי". כמה מרגש. בחדרי המורים של שני בתי הספר, רב תחומי עמל כסרא סמיע בניהולו של נזיר רבאח ורב תחומי עמל יאנוח ג'ת בניהולו של וג'יה ברכאת, חוויתי חוויה מרגשת של מורות לביאות, שהבעלים והבנים שלהן מגויסים ליחידות הלוחמות בעזה ובצפון הארץ, ובכל זאת מוצאות את הכוחות להגיע מדי יום לבית הספר כדי להיות עם התלמידים והתלמידות. מורות ומורים שבעיני הם גיבורות וגיבורים, שמצהירים על האמונה בדרך, על נכונותם להקריב הכל כדי להשיב את הביטחון, ומביעים את תקוותם שהחברה הישראלית כולה והנהגת המדינה יידעו להכיר ולהוקיר את תרומתה החשובה של העדה הדרוזית לאורך כל שנות קיומה של המדינה.
557586fc-8c3c-441f-90c7-e36fdb0773ce a6cf6852-d934-4bcf-abfb-e239a23bf037
מעטפת התמיכה של כל השותפים, ראשי המועצות יאסר ג׳דבאן ומודי סעד , מנהלת מחוז הצפון אורנה שמחון והמפקחים, רשת עמל וכמובן של מנהלי בתי הספר וג'יה ברכאת ונזיר רבאח ומנהלי חטיבות הביניים האדי חמאדן וגאלב נסראלדין, מסייעת למורות ולמורים להתמודד עם הקשיים והעומס הנפשי ולנסות לקיים חיי שגרה עד כמה שניתן.

בזמן הביקור שערכתי נשמעו היטב הדי ההתפוצצויות בגבול הצפון, שהזכירו לכולנו שאנו בעיצומה של מלחמה. הדגשתי בדבריי את החשיבות להאמין ברוח האדם ואת האחריות שלנו כאנשי חינוך לתת אמון בבני אדם גם כשאנו חווים יחד כחברה שבר גדול. תפקידנו לתת לדור הצעיר אופק מבטיח, וכשהתותחים יפסיקו לרעום נצטרך לבנות כאן חברת מופת.
0d0af2f9-1873-47e9-a09f-72ed5b4fed14

 

לאורך כל היום חשתי תחושה חזקה של שותפות גורל עם אחינו ואחיותינו מהעדה הדרוזית, תחושה של הערכה והוקרה על היותם שותפים לדרך בעיצוב פני החברה הישראלית ובהבטחת בטחונה ועתידה של מדינת ישראל.
כולי תקווה שההנהגה בישראל תשכיל להענות לקריאתם של מנהיגי העדה הדרוזית לתיקון חוק הלאום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *