"מנהלים במדים" – בואו לשמוע על מיזם מרתק החושף את העדה הדרוזית לחברה הישראלית

מנהלים במדים הולץ

מאת: שאול וייגרט, מנהל התחום הערכי-חברתי

השנה האחרונה האירה באור גדול את הצורך לאחד ולחזק את השותפות בין חלקי החברה השונים המרכיבים את הפסיפס הישראלי. המלחמה הקשה שבעיצומה אנו נמצאים, העלתה שוב לכותרות את שותפות הגורל בין העדה הדרוזית לחברה היהודית.

לפני מספר חודשים פנתה אלינו קבוצה של מנהלי בתי ספר בני העדה הדרוזית, אשר משרתים במילואים באופן סדיר (ולאחרונה גם תחת צווי 8), והציעו לנו מיזם בשם "מנהלים במדים".

המיזם נולד מתוך צורך לחשוף את העדה הדרוזית לחברה הישראלית, מתוך הבנה שלא קיימת היכרות מספקת, וברוב המקרים האזרח היהודי נחשף ונפגש לראשונה עם בני העדה הדרוזית בשירות הצבאי. לעתים אף ישנה תחושה שההיכרות הינה שטחית ואינה מדויקת.

מתוך ראייה זו התארגנה קבוצה של מנהלים ביוזמה לקיום מפגשים עם תלמידים בבתי ספר שבהם ישוחחו המילואימניקים בין היתר על הנושאים הבאים:

  • היסטוריה ואמונה דרוזית 
  • הקשר בין העדה הדרוזית לישוב היהודי 
  • חלקם של הדרוזים במלחמת השחרור 
  • תמונת מצב דרוזים בצה"ל 
  • תמונת מצב חברתית העדה הדרוזית כיום 
  • דמויות מפתח בעדה הדרוזית בישראל

ואכן, במהלך השבועות האחרונים התקיימו מפגשים של המנהלים הדרוזים בחמשה מבתי ספר שלנו: עמל מקס פיין, הרב תחומי עמל חיל האוויר הולץ, עמל אנרג'יטק חברת החשמל, עמל יעד אשדוד והרב תחומי עמל פתח תקוה ב' .

ההדים שקיבלנו מכל בתי הספר היו מצוינים ובשיחה שקיימנו עם נציגי הקבוצה סיכמנו שבשנה הבאה נמשיך לקדם את היוזמה בכל בתי הספר שירצו!
פתח תקווה 2

השבוע נפל לצערנו במלחמה בדרום סרן ואסים מחמוד, קצין דרוזי מבית ג'אן. בהלווייתו דיבר מנהיג העדה הדרוזית שייח מאווק טריף על הצורך ב"חיזוק ברית החיים בין הדרוזים ליהודים" .
רשת עמל תמשיך לעודד פעילויות כאלה!

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *