אתר חדש מבית היוצר של עמל – עושים קיימות | למען הדורות הבאים

kayamut

מאת: רפאלה בלס

מהו משבר האקלים? מהי טביעת רגל אקולוגית? מה זה מדרג פסולת? מיהי משפחת פחמני? האם אנחנו צריכים את כל מה שאנו צורכים? מהי תופעת ההכחשה?
כאשר מנו החוקרים את פליטות גזי החממה שארגון המזון והבריאות של האו"ם פסח עליהן, הם העריכו שהבקר אחראי ל 51 אחוזים מפליטות גלובליות שנתיות – יותר מכל כלי הרכב, המטוסים, הבניינים, מפעלי החשמל והתעשייה גם יחד. הידעתם – אם יתירו לשטח טרופי המשמש כיום לבעלי חיים למאכל  לחזור ולהיות יער, ייתכן שיהיה אפשר כבר עכשיו להפיג יותר ממחצית מגזי החממה הגלובליים מעשה ידי אדם! מאמצים שנעשו בעורף במלחמת העולם השנייה, לא היה בהם די כשהם לבדם, כדי לנצח במלחמה, אבל לא היתה אפשרות לנצח במלחמה ללא המאמצים בעורף. שינוי אופן האכילה שלנו לא יהיה בו די, לבדו, כדי להציל את כדור הארץ, אבל איננו יכולים להציל את הפלנטה ללא שינוי אופן האכילה שלנו. כדי להציל את עצמנו, יהיה צורך בפעולה קולקטיבית, ופעולה קולקטיבית תשנה אותנו. אנשים החושבים על ביתם כמשהו שניתן לוותר עליו, יוותרו על כל דבר, ויהפכו לאנשים שניתן לוותר עליהם… בעשיית הקפיצה הדרושה – נשיג יותר מאשר את הצלת כדור הארץ. נהפוך את עצמנו ראויים להצלה. (ג'ונתן ספרן פויר בספרו "אנחנו האקלים" עמ' 136).  

shutterstock_71117263-300x236

ברוכים הבאים לאתר "עושים קיימות", המלבלב לו בשקט בגן הטרופי של עמלנט. הגן שלנו פתוח למבקרים ! כאן תוכלו ללמוד על השינוי האקלימי, לקבל רעיונות כיצד להתמודד איתו ולהצטרף למאמץ האקטיביזם האזרחי האישי. תוכלו לשמוע על המצאות טכנולוגיות חדשניות להפקת אנרגיה,להוריד מערכי שיעור ואמצעי המחשה, להתוודע לדילמות ולקבוצות אקטיביזם חברתי, לנטר את האופן שבו אתם צורכים מוצרים… וכשתרצו להתרענן אתם מוזמנים לקטוף פירות, להאזין לרחשי הטבע, להביט בדמותכם המשתקפת בנחל, ללקט פטריות ולשחות עם דגי הסלמון… להתראות בין השבילים!

 

 
 
 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *