מחוברים לעולם המחר

מאת מעיין שוכהנדלר ונטע פרימן

תלמידי אלקטרוניקה מתחברים לטכנולוגיה המתקדמת ביותר בעולם

ההיי־טק באמצעות פרוייקטים אישיים, סיורים מרתקים והרצאות מומחים

במגמת אלקטרוניקה בבית הספר המורים יוצאים להשתלמויות והתלמידים נהנים מסיורי העשרה. הסיורים מרחיבים את הידע שלנו, ומאפשרים לנו לראות את הצדדים הרב־תחומיים של המקצוע. תלמידי י' במגמה סיירו השנה בחברת היי־טק בינלאומית בשם Applied Mat terials . אלמוג זלכה תלמיד בית הספר מספר: “החברה מייצרת ציוד לבדיקת סמיקונדקטורס ומעגלים מודפסים. במסגרת הביקור, שמענו הרצאה על תעשיית המוליכים למחצה, חשיבותם ושילובם במעגלים האלקטרוניים. בנוסף שמענו סקירה על החידושים הטכנולוגיים שמביאה החברה לתעשייה. “במהלך הסיור נחשפנו לחדר הנקי של המפעל, שבו מיוצרות המכונות שבעזרתן ניתן לאתר בעיות בייצור שבבים אלקטרוניים ולמעשה, לאשר את תקינותם. הסיור תרם לנו רבות וחשף אותנו לתהליכי ייצור ובדיקת חלקי האלקטרוניקה בעולם ההיי־טק, ולחידושים הטכנולוגיים שמיוצרים בחברה", סיכם זלכה. במסגרת הבית ספרית מגיעים מרצים חיצוניים, אשר מעבירים שיעור בנושא ייצור שבבים אלקטרוניים. בכל שנה התלמידים מכינים פרויקטים בתיאום עם תוכנית הלימודים. שנה אחר שנה מעלים את רמת העבודות לרמה של המכללות, דבר שמציב אתגר ומרחיב את הידע של התלמידים. העבודות המצטיינות זוכות להשתתף בתחרות באוניברסיטת תל אביב.
בין הפרויקטים שעובדים עליהם בשנה הזאת: כספת בית מלון, משדר מקלט ורובוט עוקב אור. בנוסף לפרויקטים, יש התמחות ברובוטיקה לתלמידים מצטיינים בכיתות י"א. אלה לומדים ובונים רובוט אוטונומי, עוקב אחרי פס שחור. בשנה הבאה הם ישדרגו את הרובוט והוא ישתתף ב"רובוקאפ", תחרות הארצית של רובוטים עצמאיים.

פורסם בקטגוריה המצאות ומדע, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *