מאלכוהול לא תצא מהפכה!

בשנה האחרונה התפשטו בפייסבוק הודעות על "יום האלכוהול" של השנה. "יום האלכוהול", אותה יוזמה אנרכיסטית שקראה לתלמידים להגיע שתויים לבתי הספר, נכשלה ובגדול << טטיאנה נויחוביץ' מנתחת

הכוונה של היוזמים היתה, שתלמידים יגיעו באותו יום שתויים לבית הספר, כשהמטרה למחות על כוונת המימסד להעלאת גיל השתייה ל־ 21 . נכנסתי לכיתה, ושמתי לב שכמה מחבריי לספסל הלימודים דנו עם המורה על איך עבר "יום האלכוהול". לא ידעתי על זה דבר ולא הייתי היחידה. הזעיקו את מועצת תלמידים להיות בכוננות ביום הזה, אך לשווא. שום דבר לא קרה, הכל התנהל כרגיל וללא יוצא מן הכלל. היוזמה האנרכיסטית נכשלה בגדול! התעניינתי וקראתי דברים שבני נוער כתבו ברשתות חברתיות, כמו פייסבוק, ובשיחות על הנושא עם נוער מערים שונות, והגעתי למסקנה אחת ברורה: יום האלכוהול הוא מחאה טיפשית של בני נוער על כל דבר שעולה להם לראש!

אני פונה לכל מי שרצה או לקח חלק ברעיון: אתם עושים רושם של בני נוער, שמתוסכלים מהמערכת בה אתם לומדים, ואנשים נואשים, שלא יודעים איך לבטא את כל הזעם והכעס שיש בהם, ושהם אפילו לא יודעים על מה הוא. על מה אתם מוחים? על זה שמתייחסים לנוער היום ככזה שלא מבין כלום? על זה שלא מתייחסים אליכם ברצינות? אז כנראה שמה שאתם עושים ביום האלכוהול, אירוני למדי. אתם לא מסכימים? אתם אלה שנותנים למערכת סי־ בות להתייחס אלינו, כמו שמתייחסים אלינו. השימוש באלכוהול לצורך מחאה הוא לא בריא, לא חוקי ולא נכון.

חבריי היקרים, אם אנחנו לוקחים חלק במערכת מרובעת, מיושנת, לא מתחשבת, לא מחנכת ולא תומכת, כמו שאנחנו מרגישים, חושבים ואומרים – כדאי שנשנה אותה בצורה הטובה והיעילה ביותר, עם שכל, מחשבה ויצירתיות ולא עם דחף עז לעשות בלגן בבתי הספר ולעורר מהומות מיותרות, שלא יובילו לשום דבר חיובי ולשום מקום רציני. וכמו שהיה כתוב בקבוצה שפתחו בפייסבוק נגד יום האלכוהול: "מאלכוהול לא תצא מהפכה!". צודקים.

פורסם בקטגוריה חדשות בית הספר, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *