השגרירים שלנו באו"ם – משלחת ניו יורק-בוסטון 2012

group2מאת: סתיו רבינוביץ'
משלחת בני נוער מפתח תקווה, בכיתות י'-י"א, יצאו  בחודש שעבר לדברר אותנו באו"ם, במסגרת הפרויקט העירוני "שגרירים צעירים". הנציגות שלנו באו"ם – סתיו ושחר, הציגו את עמדת ישראל בפני חבריי הוועדה לשלום המזרח התיכון באו"ם.

שחר עג'מיסתיו רבינוביץ' (י2) ושחר עג'מי (י7) השתתפו במשלחת לאו"ם, אשר בניו יורק במסגרת ה"שגרירים צעירים". המשלחת יצאה ב6-19/12/12 ובה השתתפו כ-27 בני נוער מפתח תקווה בכיתות י' – י"א. משלחת הנוער התארחה , בבתיהם של חבריהם מהמשלחת האמריקאית אשר באה לארץ (Y2I – youth to israel) שמתגוררים בבוסטון וסביבתה, ובבתים של יהודים בניו ג'רזי. המשלחת הנוער ביקרה בקונסוליה הישראלית בניו יורק ושמעה הרצאות בנושאים חשובים ומעניינים, השגרירים ביקרו בבתי כנסת יהודיים בניו יורק, היו באו"ם ושם פגשו את השגריר שלנו  רון פרוסאור – שגריר ישראל באו"ם ובחברי הוועדה לשלום המזרח התיכון. השגרירים הסבירו את עמדת ישראל בשפה האנגלית. בבוסטון,  נפגשו עם חבריהם למשלחת, אשר באו לארץ (נוער יהודי מבוסטון בא להכיר את ארץ ישראל,  לחזק את הקשר שלהם הציונות ולארץ) ההתרגשות היתה רבה . ערב למחרת, היה "אירוע השיא" שבו אירחו את חברי המשלחת באירוע פורמאלי. בנוסף, חברי המשלחת היו בעיר SALEM עם סיפורה המיוחד, כפי שאנו מכירים אותה "עיר המכשפות". ובג'רזי הם התארחו אצל משפחות יהודיות והם הכירו את אורח החיים שלהם.

סתיו רבינוביץ'סתיו : "חוויה של פעם בחיים! אני לא חושבת שהרבה מבני הנוער בגילי זכו להיות באו"ם, להפגש  שגריר ישראל וחבריי הוועדה לשלום המזרח התיכון באו"ם. כאן אני רואה באמת מהי החשיבות של הסברה ישראלית, וכמה אנחנו בתור נוער כן יכולים לשנות. בקיץ, כאשר נפגשנו עם הנוער היהודי, לפני הטיול לא ידעתי כמה הם הולכים לשנות לי את החיים, בגלל ששפות האם שלנו שונות, ולכל אחד יש תחומי עניין שונים, אבל אני חייבת להודות, ברגע שראינו אותם זה היתה פשוט חוויה, הם הפכו לחברים הכי טובים שלנו ב…ארבעה ימים! ועד עכשיו אנחנו שומרים על קשר! כאשר פגשנו אותם בערים שלהם, בבתים שלהם ובמקום שאליו הם שייכים, כמובן שהקשר היה ממש טוב בינינו ולא הפסקנו לדבר, ההתרגשות היתה בשיא, אני לא יכולה לשכוח כשהכרנו אותם בארץ הם לא היו כלכך מחוברים ליהדות, ועכשיו לראות אותם שוב.. ולהבין מה הם עוברים, אנחנו רואים כמה הם חזקים והם מראים לנו כמה אנחנו עזרנו להם להבין את זה. אני ממש שמחה שיצאתי למשלחת הזאת, הקרבה שנוצרה בין חברי המשלחת, האחווה והגיבוש שלנו לעולם לא היו חזקים יותר".

תמונה קבוצתית של המשלחת

קישור נוסף: כתבה  בJEWISH JURNAL 

פורסם בקטגוריה חדשות בית הספר. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *