משבת לשבת: ארוחות השבת שיעשו אתכם רעבים

בעם ישראל העדות רבות ולכל אחת מהן יש את הטאץ׳ המיוחד שלה באוכל. יצאנו לחקור את נפלאות השבת שכולם מחכים לה. אזהרה: נא לקרוא את הכתבה כאשר אתם אוכלים, זה הולך להיות מגרה. 

מאת: עומר לוי, אופיר עוזיאל וחופית ביטון

ארוחת שישי. במבט חטוף על שולחן האוכל ניתן להבין מהי העדה השולטת בבית. עיראקים, מרוקאים, תוניסאים תימנים ואשכנזים, לכולם יש מאפיינים ייחודיים שהבולט שבהם הוא האוכל. 
 
על מנת לקבל הצצה לעולם מאכלי העדות, נפגשנו עם סבתא אחת שמבינה עניין באוכל ומכינה את ארוחת השישי זה שנים, שבוע אחר שבוע. חנה לוי, אמא לשלושה ילדים וסבתא לחמישה נכדים, ממוצא פולני ורומני.
 
תמונה (2)

חנה לוי. ממוצא פולני נהנית להכין מאכלים מרוקאים.

"אני מאוד נהנית להכין את ארוחת השבת. לראות את הילדים והנכדים מתענגים ונהנים מהאוכל, זה נותן הרגשה של סיפוק" היא אומרת, ומסתייגת מהחלוקה לעדות. "אמנם אני ממוצא פולני ורומני, אך בעלי ממוצא עיראקי ואני נהנית להכין מאכלים עיראקים כמו טבית (חמין עיראקי), קובות, חומוס והמון דברים אחרים. אני משלבת." 
 
 
מעבר להנאה שבדבר, מסתבר שההכנות לארוחה מורכבות וארוכות במיוחד. "כבר ביום שלישי אני עושה רשימה של מאכלים, והולכת לסופר לקנות מצרכים. הבישולים מתחילים ביום חמישי. אני מתחילה מהסלטים ועוברת למנות העיקריות, אבל הכל קורה מאוד מהר, אני נהנית."
 
תמונה

שולחן שישי טיפוסי

אין ספק שישנם הבדלים רבים בין העדות, אך נראה שדווקא האוכל הוא המרכיב שמאחד את כולן יחד ויוצר שילובים מעניינים וטעם טוב בפה. 

 

 

 

 

 

 

פורסם בקטגוריה בישול ואפייה, כללי, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *