עוזבים למקום טוב יותר

סקר חדש שנערך בשנה האחרונה מצא שיותר מ50% מהישראלים שוקלים להגר לחו"ל בשל יוקר המחייה.

 

מאת דז'יילה מוסטפייב

קניות בסופרמרקט, תחבורה ציבורית, לימודים ומחירי דיור. כל אלה מסתבר, הרבה יותר זולים מעבר לים וזאת הסיבה לכך שיותר ויותר ישראלים מחליטים לעזוב את הכל ולעבור לחיות במדינה אחרת.

לא פחות מ50% מהישראלים שוקלים להגר לחו"ל.משפחות רבות בארץ נכנסות למשבר בשל המחירים הגבוהים של המחייה. הורים לא יכולים להאכיל את ילדיהם עד שובע ולממן את לימודיהם, זוגות צעירים לא יכולים להרשות לעצמם לקנות דירה וישנם כאלו שעובדים במספר עבודות אך ורק בשביל לשלם על הדברים הבסיסיים ביותר ולצאת מהמינוס בבנק.

אך ישנו גם סוג אחר של אנשים, שקמו בוקר אחד ואמרו-לא עוד. הם עזבו את עבודתם, ביתם וכל מה שהצליחו לבנות בארץ בעקבות חלומם הגדול– חיים טובים בלי מחסור בדבר. דוגמא לאחד מאלו שהחליטו לרדת מהארץ הוא ירון גולן, בן 40, עורך דין במקצועו שנולד בפתח תקווה, כיום הוא מתגורר בלונדון עם אשתו וילדיו. "אני מאוד אוהב את מדינת ישראל. לא משנה מה, זאת תמיד תישאר המולדת שלי ובחיים לא אחליף אותה באף מדינה אחרת. אפילו שירתתי בצבא במשך שמונה שנים בתפקיד בכיר אך לאחר שאני ואשתי התחתנו והתחלנו בחיפושים אחר דירה, הבנו שיש כאן בלונדון אפשרות כלכלית הרבה יותר זולה שמתאימה לתקציב שלנו."

מקרר של משפחה ישראלית ממוצעת.

מקרר של משפחה ישראלית ממוצעת.

"אנשים בני שלושים חוזרים לגור עם הוריהם", מספרת דפנה אזולאי שעזבה את הארץ ומתגוררת כיום בברלין. "בחיים לא היה לי פלוס בבנק, אפילו היו תקופות שלא הספקתי לשלם על החשבונות בסוף חודש". מספרת דפנה באנחה. "רק לאחר שעזבתי לברלין המינוס בבנק הפך לפלוס קבוע, שכר הדירה מנמלי, מוצרי המזון זולים, הדלק במחיר נמוך ואפילו נשאר כסף בסוף החודש לבילויים".

דפנה וירון הם רק שתי דוגמאות מתוך עשרות אלפי ישראלים שעברו לחיות מעבר לים בעקבות חיפוש אחר חיים טובים וזולים יתר. האם ממשלת ישראל תנקוט בדרכים שונות לשינוי התופעה ותנסה להשאיר את המון הצעירים שעוזבים? זאת תגלו בעוד מספר שנים.

 

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *