התחביב הזול שהפך ליקר

  דייג היה נחשב כתחביב זול במשך שנים רבות, אך כיום לאחר שהתפתח משמעותית הפך לאחד התחומים היקרים, בזכות פטנטים רבים וחדשים עלה דרגה בשנים האחרונות. דייג הינו תחביב לעניים? לא עוד.

מאת טל לנצמן

בעבר הדייג היה נחשב כתחביב ומקצוע של אנשים עניים, הציוד היה פשוט וכמעט כל אדם יכל להרשות לעצמו לקנות אותו ולהתחיל לדוג. אך בהדרגה הפך הדייג לעיסוק הצורך כסף רב והמון ידע לגבי שיטות השימוש באמצעי הדייג המגוונים.

השימוש בדייג החל לפני כמאות שנים לצורכי מאכל ועם הזמן התפתח כמקור הנאה לאנשים רבים.       אנשים החלו לפתח את עסק הדייג ועם הזמן נוצרו סוגי ואמצעי דייג חדשים כמו סירת דייג שמטרתה לתפוס מספר גדול של דגים מסוגים שונים. מחיר סירת דייג איכותית מגיע למיליוני שקלים, כך גם הציוד הרב שנועד לדייג מסירה שיכול להגיע לסכומים גבוהים במיוחד. בדרך כלל בסירות דייג ישנו מכשיר אשר מאתר דגים שעוברים באזור ומציג נתונים מדויקים לגבי מיקומם, העומק שבו נמצאים וסוגם. באמצעות דרך זו הדייג יכול להתאים את סוג הפיתיון לסוג הדג ולתפוס מספר גדול של דגים.

חכות דייג מקצועיות באלפי שקלים.

חכות דייג מקצועיות באלפי שקלים.

סוג דייג נוסף שקיים הוא דייג ימי, אשר נקרא בשפת הדייגים "ז’רז’ור" מקור המילה הוא בערבית ופירושה גרירה. בסוג דייג זה זורקים למים פיתיון דמוי דג העשוי ממגוון חומרים ומגלגלים כך שהדגים בים יחשבו שמדובר בדג פצוע וינסו לאכול אותו. מגוון הפיתיונות הוא אין סופי ומחיר של פיתיון דמוי דג נע בין 100 ל-1000 שקלים. בנוסף ישנן חכות מיוחדות שמותאמות במיוחד לסוג דייג זה, הן קטנות ורגישות במיוחד בכדי שהדייג יוכל להרגיש את אכילות הדגים. מחיר חכה מקצועית מסוג זה נמצא בין ארבע מאות לאלפי שקלים.

הדייג מצריך סבלנות רבה ואסור לשכוח שלא בכל פעם מצליחים להוציא דגים. אנשים העוסקים בדייג כבר שנים טוענים שלדוג זוהי דרך טובה להירגע ולנקות את הראש מכל הלחצים והדברים שקרו במהלך השבוע. בזמן הדייג אפשר לחשוב על החיים, להתנתק השגרה ופשוט להתחבר לטבע. ישנו משפט מפורסם שהדייגים משתמשים בו: "עדיף יום רע בים מאשר יום טוב במשרד".

הדרך הטובה ביותר לניקוי הראש.

הדרך הטובה ביותר לניקוי הראש.

                                                                  מספר האנשים שרוצים לחוות את חווית הדייג בישראל עולה משנה לשנה ויותר אנשים מתחילים להתעניין בתחום. אז תפנו יום בשבוע, תעזבו את הטלוויזיה והמחשב ותצאו לחוויה חדשה- דייג.     רק תזכרו לא להיות מופתעים מהמחירים כשתגיעו לחנות ציוד הדייג.     

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *