האם סוף העולם הגיע?

שבט נידח בסומליה חוזה את סוף העולם באגדה מסתורית. אחרי עשרות אזעקות שווא, הפעם אנשי השבט בטוחים בכך שסופו של העולם קרב ובא.

 מאת ענבר כהן

 

חברי הקהילה הסומלית באפריקה מאמינים באגדה הצופה רעידת אדמה בינלאומית אדירה,                שתביא להרס מוחלט בעולם כולו. אנשי העולם המערבי מגיבים בסקפטיות: "בכל שנה מגיע סיפור שונה על סוף העולם ואף פעם הנבואות אינן מתממשות."

בשבילכם זה רק סרט, בשביל אנשי השבט זוהי המציאות

בשבילכם זה רק סרט, בשביל אנשי השבט זוהי המציאות

חברי השבט מתכוננים כבר מהיותם ילדים קטנים לרגע זה בו סוף העולם קרב ומגיע, לפי דבריהם רעידת האדמה הקטלנית צפויה להתרחש בעוד כשנתיים. במקביל, מתקיימים תכנונים ע"י אנשי השבט הסומלי לקראת טקס הקרבת הקורבנות שאולי יצליח לשנות את הגורל הנורא ולמנוע את האסון, אך הם אינם מאמינים באפשרות זו בלב שלם. בשבט אין יוצאי דופן, כל האנשים חיים באמונה שלמה כי הנבואה הולכת להתממש ומתכננים תוכניות לעתיד על פיה, למרות זאת ששאר העולם מגיב בלעג.

אחד מראשי השבט יצא לפני כמספר חודשים למסע הסברה ושכנוע בערים הנבחרות בעולם כמו ניו יורק, פריז, לונדון ועוד רבות. אך עד כה נוצר הרושם כי המסע אינו תורם לשבט והאנשים עייפים מאזעקות שווא וסיפורים בנוגע לסוף העולם.

החביאו את בניכם הבכורים.

החביאו את בניכם הבכורים.

הפעולות הנעשות בכדי למנוע את הצפוי הן עריכת טקסי העלאת רוחות      זקני השבט שנפטרו, צום שאורכו כחודש (החזקים ישרדו), שריפת       גולגולות קופים והטקס החשוב ביותר- הוצאה להורג של בנים בכורים ממשפחות השבט.על פי טקסים הללו לא ברור אם יישארו אנשים חיים מן השבט עד שסוף העולם יגיע.

בעולם המערבי מלגלגים ולא מאמינים בנבואה, בעוד שהשבט הסומלי באפריקה עושה הכל בכדי למנוע את הסוף. השאלה האמיתית היא האם הפעם הוא באמת יגיע?

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *