משרד הבריאות: "הזמנו חיסונים לקראת החורף"

משרד הבריאות הודיע כי הזמין חיסונים נגד נגיפים הנפוצים בחורף, החיסונים יגיעו בחודש הבא ומחירם עובר מעל למיליון שקלים.

מאת אדי קונוניחין

מבין החיסונים הרבים שהוזמנו יגיע בנוסף חיסון נגד נגיף השפעת וסוגיו השונים בחשש שעובדים זרים וילדיהם אשר אינם חוסנו בארצותיהם נושאים את הנגיפים ויגרמו להדבקות של שאר האוכלוסיה הישראלית.

משרד הבריאות היה מוכן להזמנת וקביעת כמות החיסונים עוד לפני שלושה חודשים, משום שידע מראש שהזמנת החיסונים ברגע האחרון תהיה פחות משתלמת כפי שקרה בשנה שעברה. מדינות רבות הזמינו את מרבית החיסונים וישראל נותרה לא מחוסנת למשך זמן מה עד שיצרניות החיסונים ייצרו באופן בלעדי חיסונים למדינת ישראל ודרשו מחיר כפול מהרגיל.

עונת החורף הגיעה וכך גם עונת המחלות

עונת החורף הגיעה וכך גם עונת המחלות

החיסונים שהוזמנו לחורף זה מגיעים מבריטניה הידועה כיצרנית תרופות אמינות ובמחיר לא גבוה כ-0.5 דולר לחיסון לעומת ארה"ב ורוסיה בהן חיסון עולה כ-2 דולרים. אך בריטניה אינה מייצרת חיסונים נגד נגיף אבעבועות הרוח לכן אומנם חיסון נגד אבעבועות רוח יעלה יותר מחיסון השפעת אך יגן על המדינה מהנגיף.

מחיר החיסונים שהוזמנו מבריטניה עלה כ 200,000 דולרים לעומת החיסונים מארה"ב שעלו כ-250,000 דולרים. יצרניות ישראליות מתנגדות: חברת התרופות הישראלית הידועה "טבע" מתנגדת ודורשת לביטול ההזמנה של החיסונים בטענה שיכולים ליצר כדורים נגד הנגיפים במחיר מופחת,

הכדורים מיועדים רק למבוגרים, אך מה עם הילדים?

הכדורים מיועדים רק למבוגרים, אך מה עם הילדים?

אך הכדורים פעילים רק בכ-75 אחוזים לעומת החיסונים שפעילים ב-91 אחוזים. הבעיה הנוספת בכדורים אלו היא הם מיועדים למבוגרים וילדים מתחת לגיל 12 אינם רשאים לקבל אותם.

בכדי לשמור כל ישראל בריאה ונקייה ממחלות צריך לשלם מחיר ובמקרה הזה המחיר הוא כ-500,000 אלף דולרים, על פי מילותיו של שר הבריאות: "המחיר יקר אך שווה כל אגורה".          

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *