למה משמש באמת הריטלין ?

Lexapro_pillsאחוז גדול מבני הנוער בישראל חווים בעיות קשב וריכוז וכדי לטפל בהן – לוקחים רטלין, אבל חלקם נוטלים את הכדור בשביל ״דיאטה״ .

 

מאת: שיר בוחבוט.

ריטלין הוא כדור אשר עוזר לבני נוער להתרכז ולהיות מפוקסים בדרך כלל במהלך השהות שלהם בבית הספר ובשעות שהם צריכים להיות מרוכזים. הריטלין יכול להשפיע בכל מיני מצבים בהם הנוער נקלע,לרוב בבית ספר בו הנוער נדרש להיות מרוכז.

 

חלק מהנוער לוקח את הריטלין למטרת ״דיאטה״. רבים שואלים, בימים בהם קיים מגוון רחב וכמעט אינסופי של דיאטות – למה הריטלין נתפס כדיאטה פופולרית בקרב הנוער.

 

ישנם בני נוער אשר הריטלין משפיע עליהם לטובה ועוזר במצבים שמצריכים מהם ריכוז, כגון: מבחנים, שיעורים וכו׳, אך בניגוד למצב שבו הריטלין עוזר, אחת מתופעות הלוואי הבולטות של הכדור הינה דיכוי התאבון ושינוי מצבי רוח.

מהו תפקידו של הריטלין על חיי הנוטלים בו? ומדוע בני נוער מתפתים לקחת אותו למרות תופעות הלוואי הללו? הריטלין בקרב הנוער הוא סוג של ״סם״ אשר בתחילה לוקחים אותו לצורך פיקוס וריכוז ומשם השפעתו מתפתחת ומשתנה  לכיוונים שונים.7658298768_7b0b2ce378_o

נער הלומד באחד מהתיכונים במרכז הארץ מספר כי הוא משתמש בריטלין לצורך ״הרזיה״. לפי הנער זו הדרך הקלה ובלי תופעות לוואי ובלי ״סבל״ בהרזיה. הנער אינו סיפר להוריו כי הוא נוטל את הכדור בשביל הרזיה ומסתיר זאת מפניהם. הנער השיל ממשקלו קילוגרמים רבים והיום קיימים בו פחדים לחזור למשקלו שהשיל וממשיך לנטול את כדור הריטלין .

לבני נוער שמחפשים פתרון לריכוז ובין היתר להוריד ממשקלם כמה קילוגרמים הריטלין הינו הפתרון. אבל הריטלין אינו משחק בו הגוף יכול לשאת את המשחק בו.

פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *