שימוש טיפשי בטלפון חכם

phone-addiction-imageהסמארטפון הוא מכשיר נפוץ אשר מצוי אצל אנשים רבים. עם זאת, ניכר כי למכשיר חדשני זה יש השלכות שליליות על החברה שלנו – אנשים כל היום בטלפון, מפספסים את החיים שלהם בעקבות התמכרות טיפשית לטלפון החכם. וחוץ מהמכשיר לא רואים כלום כמעט.

 

מאת: דניס קונון 

 

המכשיר הסלולרי הוא חלק גדול מהחיים שלנו, אנחנו לוקחים אותו לכל מקום, קמים איתו ונמצאים איתו כמעט כל הזמן במהלך היום. אני חושב שלסמארטפון יש השפעה שלילית עלינו, ושאנשים משתמשים בו בצורה לא מבוקרת. אנשים רבים מכורים אליו, כל הזמן נמצאים איתו ומסתכסכים דרכו עם אנשים. הוא בעצם גורם לאנשים להיות עצלנים ופחות חברתיים, ותופס מקום גדול מהחיים שלנו. ההתמכרות אליו מתבטאת בכך שהדבר הראשון שאנשים עושים אחרי שהם פוקחים את העיניים בבוקר זה לבדוק האם הם קיבלו הודעות חדשות, לא יכולים לדמיין את החיים שלהם בלעדיו מרוב שהתרגלו אליו.

חוקרים משווייץ גילו שמסך המגע של הטלפון החכם יוצר במוח פעילות חשמלית חריגה שמכשרים אחרים אינם מסוגלים ליצור. מסקנת המחקר: ככל הנראה שכל טכנולוגיה דיגיטלית משנה את מבנה המוח האנושי. השימוש בממשק מסך המגע של סמארטפונים יוצר שינויים בקשר בין האצבעות למוח ובאופן פועל החלק במוח שאחראי לשליטה בתנועתן – כך קובע מחקר חדש של אוניברסיטת ציריך.

ישנה תופעה של סכסוך הנעשה דרך הטלפון. הסכסוך נובע מכך שבני אדם לא רואים זה את זה, לא יודעים האם הצד השני נפגע או לא, ומקבלים ביטחון עצמי מאוחרי המסך. אנשים מעדיפים להיות בטלפון מאשר לצאת החוצה עם חברים וזה גורם לאנשים להיות עצלנים. המכשיר הסלולרי הפך להיות תחליף למפגשים עם חברים. fun-the-park_26347034_L

רובנו מכירים את הסיטואציה שבפגישות משפחתיות או שהולכים למסעדה עם חברים, במקום לשבת בשולחן עם המשפחה או החברים ולצחוק, לדבר ולהנות, כולם נמצאים עם "החבר הכי טוב שלהם", הטלפון. לכן,יש להעלות את המודעות להשפעה השלילית של הטלפון עלינו ועל חיינו, כדי להחזיר את הכישורים החברתיים והרגשיים שאיבדו בעקבות הטלפון החכם.

 

 

 

 

 

 
פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *