המעבר בין התיכון לצבא- תכנית רדיו

חייל הצטרפנו אל ירדן בחיפוש אחרי השינוי שעובר על התלמידים המסיימים את התיכון ועוברים אל הצבא,  שוחחנו עם חייל אשר עכשיו משרת בצבא כקרבי ולעומת זאת עם חייל אשר עכשיו משרת בצבא כג'ובניק.

 מאת: מיכאל לנדאו, רוני יקרנג'י וירדן מדנס

בכתבתנו הבחנו כי המעבר המשמעותי יותר שבין התיכון לצבא משתנה ותלוי בסוג התפקיד של כל חייל אך עם זאת ישנם המון חיילים שתפקידם הוא ג'ובניקים ומעבר זה מקשה עליהם ועל אורך חייהם.

 הגיוס לצבא מצריך הסתגלות והתמודדות עם קשיים. אחד הקשיים המרכזיים שחווים מתגייסים נובע מהריחוק מהבית ומהמשפחה. אמנם קיימים מסלולים בהם השירות הוא במתכונת של "יומיות" (משמע נוכחות בבסיס למשך מספר שעות ביום), אך בזמן הטירונות נדרשים החיילים להישאר בבסיס למספר ימים ברצף.

בעת הגיוס, מחיים פרטיים עוברים הצעירים לחיים בצוותא בכל שעות היממה, עם אנשים רבים המגיעים מרקעים מגוונים. ממערכת בה כמעט ולא היו הבדלים בין המינים, הם עוברים למערכת צבאית בה תפקידי הגברים והנשים מוגדרים, בדרך כלל, באופן שונה זה מזה. ההתמודדות עם ההסתגלות למערכת החדשה שונה מפרט לפרט.
נוסף על כך, ישנם קשיים המייחדים את המערך הלוחם כגון קשיים בביצוע מאמץ פיזי לאורך זמן וקשיים עקב מחסור בשעות שינה ומנוחה.

לסיכום, המעבר בין התיכון לצבא הוא מעבר המלווה בקשיים רבים המשפיעים על כל אחד ואחת באופן שונה אך כולנו עוברים זאת ומתגברים וכל מעבר, קושי ומקום חדש בסופו של דבר הופכים כחוויה בלתי נשכחת. 

פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *