מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני בוועידה הכלכלית הלאומית של כלכליסט

IMG_32192222

מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני בוועידה הכלכלית הלאומית של כלכליסט: "צריך להגדיל את אחוז בוגרי החינוך הטכנולוגי, כי תעשיות ההייטק והמדע הן מנוע הצמיחה". 

כיצד ניתן לקדם את החינוך הטכנולוגי בישראל, ומה חשיבותו לתעשיית ההייטק הישראלית? כיצד מצליחה קבוצת עמל לקרב את בני הנוער לעולם ההייטק? עו"ד רוית דום עיני מנכ"ל קבוצת עמל, דיברה על כך בוועידה הכלכלית הלאומית של כלכליסט, שנערכה בדייויד אינטרקונטיננטל בת"א. 
"החינוך הוא המפתח לעתיד המדינה" פתחה ואמרה עו"ד דום עיני. 
בתמונה מעלה: מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני נושאת דברים בוועידה הכלכלית הלאומית של כלכליסט 

 

מחסור משווע בכוח אדם טכנולוגי

"כדי להבין את חשיבות החינוך הטכנולוגי לתעשיית ההייטק הישראלית, צריך לבחון את הצרכים של תעשיית ההייטק ואת האתגרים שמערכת החינוך ניצבת בפניהם. קיים מחסור משווע בכוח אדם טכנולוגי". היא הציגה בפני באי הוועידה נתונים לפיהם על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, קיים נכון לחודש יולי 2015 מחסור של 5685 משרות מהנדסים בממוצע לחודש, מתוכם 3032 מפתחי תוכנה. כמו כן קיימות 2609 משרות פנויות של הנדסאים וטכנאים בממוצע לחודש, מתוכם 759 טכנאי רשתות.

 

מצב החינוך הטכנולוגי עדיין רחוק מהרצוי

"כדי לנסות להבין ממה נובע המחסור הזה, נבחן את מצבו של החינוך הטכנולוגי בישראל" אמרה מנכ"ל קבוצת עמל והוסיפה: "על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנים 2006-2007, 33% מתלמידי החטיבה העליונה בבתיה"ס בחרו בנתיב הטכנולוגי. ב- 2012 חל אמנם גידול מסוים, וכ- 36% מתלמידי החטיבה העליונה בחרו בנתיב הטכנולוגי. ב- 2013-2014 חל שיפור נוסף כלשהו ו-37% בחרו בנתיב הטכנולוגי, אך זה עדיין רחוק מהרצוי". היא ציינה כי במדינות ה-OECD יש ממוצע של 46% תלמידים הלומדים בחינוך הטכנולוגי.

דרוש מהלך מובנה

"אין ספק שצריך להגדיל את אחוז בוגרי החינוך הטכנולוגי, כי תעשיות ההייטק והמדע הן מנוע הצמיחה שלנו" הדגישה עו"ד דום. "משרד החינוך מדבר על ירידה ניכרת במספר הניגשים לחמש יחידות מתמטיקה, ובין השנים 2006-2013 אכן יש ירידה מ- 14% ל- 9% במספר הניגשים לחמש יחידות לימוד מתמטיקה. נעשים דברים להתמודד עם הבעיה. נפגשתי עם שר החינוך ויש תוכניות. לדעתי צריך לדבר על כל המגמות הטכנולוגיות ולא רק על חמש יחידות לימוד מתמטיקה. דרוש מהלך מובנה".

עו"ד דום ציינה שהיא מאמינה בכך שכדי להגדיל את אחוז הלומדים מתמטיקה ומקצועות טכנולוגיים אחרים ברמת חמש יחידות לימוד, צריך לייצר הרבה יותר עניין בקרב הילדים ובני הנוער, לייצר עבורם חוויה יצירתית, ללמד אותם במרחבים פתוחים לימודי ביוטק, מדעים, יזמות, פיתוח עסקי.

המרכז הראשון בבי"ס תיכון בישראל לפיתוח אפליקציות

"בני הנוער צריכים להיות מחוברים לתעשיית ההייטק וזה מה שאנחנו עושים בעמל" אמרה עו"ד דום. "הקמנו בבתי הספר שלנו מרכזי יזמות, מרחבים פתוחים שבהם לומדים פיתוח אפליקציות, ביומד, סייבר. בני הנוער עובדים עם מנטורים. למשל בצפת, יש לנו מרכז פיתוח שבו הילדים לומדים ביומד בשיתוף עם בית חולים והתלמידים פיתחו חגורה מיוחדת שמונעת נזקי גוף לקשישים בעת נפילה. בחדרה יש לנו את המרכז הראשון בבי"ס תיכון בישראל לפיתוח אפליקציות, שם בני הנוער מפתחים אפליקציות לילדים עם צרכים מיוחדים. הם מתנסים, אוהבים לגלות עולמות חדשים ומתרגשים מהחוויה האמיתית שהם חווים".

אנו מלמדים את בני הנוער לחקור ולהיחשף לבעיות אמיתיות

מנכ"ל עמל הדגישה בדבריה שחינוך טכנולוגי דורש גם הכנסת אמצעים טכנולוגיים מתקדמים והתחברות לתעשייה. "עשינו שיתוף פעולה עם "אפל" והכנסנו אמצעים טכנולוגיים כדי שגם הילדים וגם המורים יהיו מחוברים. אם רוצים שהילדים יהיו מחוברים לתעשיית ההייטק, הם צריכים להכיר היטב את מה שקורה שם. בנוסף אנו מלמדים את בני הנוער לחקור, לחשוב, להיחשף לפרויקטים ולבעיות אמיתיות. אני מאמינה שרק כך נוכל להכשיר את הבוגרים שלנו לתעשיית ההייטק".

YouTube: דברי מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום בוועידה הכלכלית הלאומית של כלכליסט

 

כתבה בעיתון "כלכליסט" 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *