תלמידי "עמל זיו" רחובות אשר זכו במקום ראשון בתחרות NFTE, ייצגו את ישראל בניו יורק

niftush

משלחת תלמידי "עמל זיו" רחובות אשר זכו במקום ראשון בתחרות של NFTE ישראל ביוני 2016, הגיעה בסוף חודש מרץ 2016 לניו יורק לייצג את מדינת ישראל ורשת עמל בגאלה השנתית. NFTE היא תוכנית שפותחה בארה"ב והותאמה לרוח היזמית הישראלית – המשתתפים בה לומדים כיצד להקים ולנהל עסק קטן תוך רכישת מיומנויות וכישורי חיים רלוונטיים. התוכנית מועברת באמצעות פעילויות חווייתיות ומגוונות. הגאלה השנתית של NFTE העולמית התקיימה בדאון טאון מנהטן, באולם CIPRIANI המפואר והמרשים בעיר. משלחות מכל העולם הציגו את המיזמים העסקיים שלהם, וחגגו 30 שנים להיווסדותו של ארגון NFTE  העולמי. זו השנה השנייה ברצף שקבוצה של תלמידים הלומדים בביה"ס בבעלות רשת עמל, זוכה בתחרות הארצית וטסה לייצג את מדינת ישראל ואת רשת עמל באירוע הגאלה השנתי במנהטן, ארה"ב. (בתמונה: אנטולי מירלס, שירי אשד יהושע ועמית כרמלי בלווית תלמידי קבוצת COOl CAR)

מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני: "הישג מדהים של ביה"ס מח"ט עמל זיו רחובות. המיזם הייחודי שפיתחו התלמידים הוא פרי חשיבה מקורית ויצירתית העונה על צורך אמיתי. כל הכבוד על היוזמה והיכולת לתרגם אותה למוצר ממשי. הזכייה שלהם ונסיעתם לייצג את ישראל באירוע העולמי בניו יורק, הן כבוד גדול לקבוצת עמל הרואה את החינוך ליזמות כאחד המרכיבים המרכזיים בתפיסה החינוכית הייחודית שאנו מובילים כיום. ברכות לתלמידים הנפלאים, למנהלת ביה"ס רות קורבלניק ולמורה אנטולי מירלס, מורה יזם ויצירתי אשר תורם מזמנו וממרצו לקידום תלמידיו. לא בכדי הוענק לו בימים אלה אות מורה מצטיין של קבוצת עמל. כמו כן מברכת את שירי אשד יהושע שנבחרה כרפרנטית מצטיינת. יישר כח".

תוכנית NFTE פועלת בבתי ספר בבעלות רשת עמל מזה 5 שנים, בעשרה בתי ספר, והיא תוצר של שיתופי פעולה מקצועיים ואמיצים בין רשת עמל לבין שותפי NFTE ישראל. למשלחת התלמידים התלוו עמית כרמלי מנהלת תוכנית יזמות והכנה לעולם העבודה לבני נוער במצבי סיכון, מטעם שותפי NFTE, שירי אשד יהושע מהמנהל לפדגוגיה ברשת עמל, מנהלת תחום תלמידים בעלי צרכים ייחודיים ואנטולי מירלס מורה למקצועות הטכנולוגיים ומנחה בתוכנית NFTE מביה"ס עמל זיו ברחובות.

shiriלאירוע הגאלה השנתי קדמו חמישה ימי סיורים לימודיים ברחובות ניו יורק, במוזיאון הטבע, בסנטרל פארק, שיט במעבורת אל עבר פסל החירות ועוד. במהלך שהותם, התנסו חברי המשלחת בפרזנטציות בשפה האנגלית והתארחו במשרדי חברת EY במנהטן. הפרזנטציה הוצגה במקצועיות והם קיבלו משוב ושבחים רבים, מה שתרם רבות לגיבוש. במסגרת המפגשים עם המשלחות האחרות נוצרו קשרי חברות עם המשלחת מאירלנד ובלגיה ומגוון מדינות בארה"ב – כמו שצעירים יודעים – מחסום השפה לא הפריע לאיש והתקשורת זרמה נפלא.

בערב הגאלה, הקסימו שלושת התלמידים מתן, איברהים ומוחמד, לבושים בחליפות אלגנטיות, את כל הנוכחים. התלמידים הציגו היטב את אב-הטיפוס של COOLCAR לרכב, המיזם העסקי שפיתחו במסגרת התוכנית בישראל,  והוסיפו סרטון מקצועי שהוצג ברצף. אורחים רבים הגיעו לדוכן וביניהם סטיב מריוטי – המייסד המיתולוגי של תוכנית NFTE אשר החמיא לתלמידים על עבודתם הנפלאה.

ד"ר רונית אשכנזי, סמנכ"ל פדגוגיה : "אנו ברשת עמל מעניקים תוכניות והזדמנויות לכל התלמידים ליצור, להעלות רעיונות, לפתח, לבנות, להיפגש עם מנטורים מהתעשייה, ללמוד להכין תוכנית עסקית ובעיקר ללמוד לעמוד מול קהל ולהציג את הרעיונות והפיתוחים שלהם, ורצוי באנגלית. חברנו לתוכנית NFTE האיכותית ובאמצעותה אנו מאפשרים לתלמידי בתי הספר המקצועיים לחוות את חווית היזמות וללמוד להתמודד עם כל הכרוך בה. מדי שנה אנו מגדילים את מספר הקבוצות הלוקחות חלק בתחרות, ואת מידת ההשקעה בקידומן והבאתן להצלחות. לא במקרה רשת עמל זוכה זאת הפעם השנייה ברציפות בקבוצה מצטיינת, וברפרנטית מצטיינת!".

הביתן הישראלי המקצועי שעוצב ע"י רשת עמל, היה סיבה נוספת לגאווה. לאורך כל השעתיים וחצי של הצגת המיזמים זרמו ללא הפסקה מבקרים שעודדו, תמכו ופרגנו לתלמידים. לערב הגאלה עצמו הגיעו כ-600 תורמים ותומכים של NFTE ועל הבמה נערך פאנל של ארבעה יזמים צעירים שנבחרו ע"י מגזין "פורבס" כיזמים מצליחים מתחת לגיל 30 –  אחד מהם הוא תלמיד NFTE לשעבר, שחלום ילדותו היה להיות אדריכל ובעקבות NFTE, החלום שלו שינה את פניו ועבר ליזמות עסקית. בשיחת הסיכום עם חברי המשלחת, ציינו התלמידים שחוויה זו שינתה את נקודת מבטם על החיים. כעת הם מבינים את חשיבות הצבת המטרות. אחד התלמידים שיתף שלימודי היזמות והטיסה לניו יורק הם חוויה מיוחדת שמעטים זוכים לה, שלהוריו לא היתה מעולם הזדמנות כזו – והוא מתכוון להמשיך ולכוון גבוה כדי להצליח ולהגיע להזדמנויות נוספות בחייו.

בסיום ערב הגאלה, צוינו מורים ורפרנטים מצטיינים במסגרת התוכנית. שירי אשד יהושע, נציגת רשת עמל, נבחרה ע"י  שותפי ניפטי ישראל כרפרנטית מצטיינת לשנת הלימודים 2016-2017, קיבלה אות ההצטיינות ממר שון אוסברון מנכ"ל NFTE  העולמי:  "זאת חוויה יוצאת דופן ומיוחדת, ההתבוננות בתהליך שתלמידי FTE  עברו מאז השתלבותם בתוכנית ממלא בגאווה, מעוררת השראה וממלאה בהרבה אנרגיות".  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *