Wandering Around Dimona

anderindimona

מאת הדס אמיר |

צוות אנגלית בתיכון ליהמן בהובלת המורות בטי כלפון והדס אמיר, בשיתוף המחלקה לאנגלית ברשת עמל, לומדים וחוקרים זו השנה השנייה את העיר דימונה תוך שימוש בפלטפורמה דיגיטלית הנקראת Wandering. זוהי למידה מבוססת מקום הוצאת מגבולות הכיתה ושוברת את המקום והזמן, והשנה היא חלק מפרויקט חלוץ של רשת עמל, החוקרת את נושא הלמידה במרחבי החיים, על פי עקרונות פדגוגיים חדשניים. נקודת המוצא היתה כי עלינו להכיר את המקום בו נולדנו וגדלנו. התלמידים הסתובבו ברחבי העיר, חקרו, ראיינו, השתמשו במגוון מקורות מידע והופתעו לגלות כמה מקומות, אתרים וסיפורים יש לעיר שלנו לספר. בין היתר גילו התלמידים כי יש בעיר אנדרטה לזכר קורבנות השואה, שאת הפסל בכניסה לעיר בנה יגאל תומרקין, ואת מי מנציחה כיכר המסוק. הם dimonaחקרו ובנו תחנות למידה באתר ייעודי. כל תחנת מידע באנגלית כוללת מידע, מיקום, משימה/חידה ושאלות. ניתן גם לשחק משחקים שונים באתר. השנה, החליטו התלמידים  להתמקד בסיפורים של האנשים מאחורי המקומות והאתרים בעיר, כחלק מחיבור אמיתי לקהילה הסובבת אותנו.
במהלך התחקיר המוקדם, הופתעו התלמידים לגלות שכיכר המסוק אשר הוקמה לזכרו של תושב העיר אשר נהרג בתאונת מסוק טרגית ב 1984, נבנתה על ידי אחיו. הם יצרו קשר עימו על מנת לראיין אותו ולפתע קיבל הסיפור משמעות קרובה, אחרת לגמרי. בתוך כך הם גילו כי יש אנדרטה תואמת בעיר תל אביב.

matoslihaman

 

 

 

 

 

קבוצה נוספת אשר חקרה את האנדרטה לזכר שלושה מתושבי העיר אשר נספו באסון הכרמל, ראיינה את מתכנן האנדרטה. 

כאשר הם הלכו לצלם ולבדוק את האנדרטה, הם גילו שהיא ממוקמת מול תחנת כיבוי אש בעיר, וההשראה לבניית התחנה הגיעה מיד. קבוצה נוספת חקרה את יער דימונה אשר נבנה על ידי המשפחות הראשונות שהגיעו לדימונה. מייסדי העיר דימונה זכו לתחנה המנציחה את פועלם בעיר ואת הכיכר שנקראה על שמם. התלמידים הופתעו לגלות את הסיפורים של האנשים מאחורי האתרים בעיר, וזהו רק קצה קצהו של הקרחון. 

lihaman

בסדנה שנייה שקיימנו בבית ספר בהנחייתה של טלילה יחיאל, ערכנו את התחנות, קיבלנו השראה נוספת להמשך עבודתנו והאתר מרחיב את פעילותו. תלמידי העיר דימונה חיזקו את הקשר שלהם לעיר ולקהילה, קיבלו ציון באנגלית על פי קריטריונים של הערכה חלופית ושעות של מעורבות חברתית. כל מקום ואתר בעיר מספר את סיפור האנשים שמאחורי המקומות. זהו ליבה של העיר דימונה והכוח המניע אותה. האנשים.
שמעון רוזוליו מנהל בית הספר:  בית הספר הרב תחומי עמל ליהמן דימונה, חרט על דגלו פדגוגיה יזמית, מבוססת פרויקטים. פרויקט ה Wandering באנגלית הוא דוגמא לתוצר יזמי רב תחומי מסוג זה, המחזק את הקשר בין התלמידים לקהילה ולעיר שבה הם גרים. אני גאה בצוות ובתלמידים היקרים שהקימו מסלול תיירות באנגלית בעיר דימונה ומודה לרשת עמל על שיתוף הפעולה.

בתמונה מעלה: המורות הדס ובטי מציגות את הפרויקט בכנס תוצרים עירוני בעיר דימונה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *