יער אנכי כתגובת מנע לבלימת הזיחול האורבני

הידעתם?  צמחים מייצרים חמצן ולחות, קולטים חלקיקי CO2 ואבק, ומסוגלים להגן על בניין מפני קרינה וזיהום !

מגדלי מגורים מאפשרים מקום לדירות רבות בשטח קטן. זה ידוע. אבל אם כך, הם יכולים לאפשר מקום גם לעצים רבים וליצור יער גדול בשטח קטן.  את הרעיון הזה יישם האדריכל האיטלקי סטפאנו בוארי כשהקים את מגדלי היער האנכי במילנו, ליד תחנת הרכבת הגדולה Porta Garibaldi. שני מבני מגורים המתנשאים לגובה של 112 מטר ו-80 מטר. 

  Bosco vertical Milaniבנייתם הסתיימה ב-2014 ואלו מגדלי המגורים עם היער האנכי הראשון בעולם. הבניין תוכנן כסביבת מגורים שאינה רק יפה לעין אלא גם מייעלת שימוש באנרגיה, מייצרת ולמעשה גם מחדשת אנרגיה. המגדל העשיר בצמחיה יוצר ועוזר באיזון מיקרו-אקלימי ובסינון חלקיקי אבק הנמצאים בסביבה העירונית. 

דבר זה הוא בעל ערך רב לתושבים שהרי מילאנו היא אחת הערים המזוהמות ביותר באירופה. הצמחים מייצרים לחות, קולטים חלקיקי פחמן ואבק, מייצרים חמצן ומגנים על הבניין מפני קרינה וזיהום אקוסטי. דבר זה לא רק משפר את איכות החיים של המתגוררים, אלא יוצר חיסכון אנרגטי משמעותי לאורך שנה.

לכל דירה בבניין יש מרפסת עם עצים המסוגלים להגיב למזג האוויר של העיר – במהלך קיץ העצים יתנו צל, ובחורף –  העצים העירומים יאפשרו לאור השמש לחדור לדירה. הצמחים יושקו על ידי מים אפורים אשר עוברים תהליך סינון במבנה. מערכות אנרגיה פוטו-וולטאיות יספקו את החשמל למגדל.

cactus
 

 רוצים לגדל אויר נקי ונעים? עשו זאת בעצמכם!

על ידי פיזור מושכל של מספר צמחי נוי בסביבת העבודה או המגורים, ניתן לשפר את איכות האוויר. רוצים לדעת כיצד? הנה: 

ההשראה למיזם הגיעה מהרצאת הטד המצוינת של החוקר ההודי  Kamal Meattle, צפו בה:

לפני כ-17 שנים, פיתחתי אלרגיה לאוויר של דלהי. רופאי אמרו לי שקיבולת הריאות שלי ירדה ל-70 אחוזים, ושהדבר הורג אותי. בעזרתם של IIT (המכון ההודי לטכנולוגיה), TERI (המכון לאנרגיה ולמשאבים), ומחקרים של נאס"א , גילינו שישנם שלושה צמחים ירוקים בסיסיים, צמחים ירוקים נפוצים, שבעזרתם אנו יכולים לגדל את כל האוויר הנקי הדרוש לנו בתוך המבנה כדי לשמור על בריאותנו. גילינו גם שאנו יכולים לצמצם את דרישות אספקת האוויר הנקי לבניין, תוך כדי שמירה על הסטנדרטים הדרושים של איכות האוויר בתוכו.  שלושת הצמחים הם: דקל אריקה, כידונן תלת-פסי ופוטוס. השמות הבוטניים נמצאים לפניכם. דקל אריקה הוא צמח אשר מסיר פחמן דו-חמצני וממיר אותו לחמצן. אנו זקוקים ל-4 צמחים בגובה כתף לאדם. ובנוגע לטיפול בצמח, אנו צריכים לנגב את עליו בדלהי – כל יום, ואולי פעם בשבוע בערים בהן האוויר נקי יותר. היינו חייבים לגדל אותם בדשן תולעים, שהיה סטרילי, או בגידול הידרופוני, ולהוציא אותם החוצה כל 3-4 חודשים. הצמח השני הוא הכידונן התלת-פסי. גם הוא צמח נפוץ, ואנו מכנים אותו 'צמח חדר שינה', מכיוון שהוא ממיר פחצן דו-חמצני לחמצן בלילה. אנו זקוקים לשישה עד שמונה צמחים בגובה המותניים לאדם. הצמח השלישי הוא הפוטוס, וגם הוא צמח נפוץ מאוד שמעדיף לצמוח בגידול הידרופוני. הצמח המסויים הזה מסיר פורמאלדהידים וכימיקלים נדיפים אחרים.  בעזרת שלושת הצמחים האלו, אתם יכולים לגדל את כל האוויר הנקי לו אתם זקוקים! 
 

 

  • מה דעתכם, האם יש לכם רעיונות נוספים לשילובי צמחים נוספים? הוסיפו את תגובתכם
פורסם בקטגוריה יער אורבני, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *