הרב תחומי כסרא סמיע זכה בפרס החינוך על שילוב למידה באמצעות פרויקטים

nazir

בתחרות על פרס החינוך, שהוכרז ע"י ארגון המורים, השתתף בית הספר הרב תחומי כסרא סמיע, היחיד מהמגזר הדרוזי שהגיע לשלב הגמר. בית הספר הציג את הנושא "תזונה נכונה ואורח חיים בריא" באופן רב תחומי, בהתבסס על למידת פרויקטים ותרומה לקהילה תוך טיפוח האקלים הבית ספרי. ועדת הפרס, עמדה מקרוב על ביצוע התהליך במשך שנה"ל. על כך זכה בית הספר בפרס החינוך של ארגון המורים לשנה זו.

את פני הוועדה קיבלו: מנהל ביה"ס מר נזיר רבאח, מנהלת חט"ב גב' נוהא עבדאללה,המפקח על ביה"ס ד"ר זידאן אבו זידאן , נציגת רשת עמל גב' ורד פרג , מנהל מח' חינוך במועצה מר אנואר פלאח וחברי ועד ההורים. מנהל ביה"ס נשא את דבריו בפני הועדה, ופתח בסקירה כללית על ביה"ס, על העשייה הבלתי נלאית בבית הספר, ועל תעודות ההערכה שלהן זכה בית הספר לאורך השנים. הגב' נוהא עבדאללה הציגה את פרויקט ביה"ס " אורח חיים בריא". הוועדה פגשה תלמידים שהציגו בפניה את עשייתם בשלוש השפות , והרשימו אותם ברהיטות לשונם וביצירתיות שלהם. 

הוצגו פרויקטים חינוכיים ושני פרסים מדעיים אשר זכה בהם בית הספר לאחרונה – האחד בנושא "הבית החכם", והשני בנושא "המכונית הרובוטית". הביקור הסתיים בקטע ריקוד דבקה אומנותי של להקת המחול הבית ספרית.
 
מחוויותיה של ורד פרג, רפרנטית בית הספר מטעם עמל:
בשבוע שעבר השתתפתי בביקור ועדת פרס החינוך של ארגון המורים בביה"ס הרב תחומי בכסרא סמיע ומאד התרגשתי. ביה"ס הציג עשייה של המון תכניות ופרויקטים במגוון תחומים, תחת הכותרת של פיתוח אקלים בית ספרי מיטבי ותרומה לקהילה. נכנסנו לאולם גדול בו היו מסודרים שולחנות בצורת האות חית; ליד כל שולחן עמדו 3-5 תלמידים והציגו מפרי עמלם. ליד כל קבוצת תלמידים כזו עמדו גם מורים. כל שולחן היה מקושט: הכיל פוסטר, חוברות, תוצרי למידה, מודלים ועוד. אין שולחן דומה למשנהו. ליד שולחן הייעוץ עמדו גם מספר אימהות שסיפרו על קבוצת הלמידה שהשתתפו בה בהנחיית יועצת ביה"ס. התלמידים הציגו בעברית, וסיפרו על תהליך הלמידה, התוצרים, הפעילויות הנלוות ועוד. 
 

ועדת הפרס עברה משולחן לשולחן ושמעה מהתלמידים, המורים והאימהות על העשייה בביה"ס ועד כמה הם אוהבים את ביה"ס וכיף להם לבוא ללמוד. היו שם פרויקטים בספרות, במדעים, במורשת, בטכנולוגיה, באיכות הסביבה, בפיזיקה ובמחשבים, בייעוץ, בחינוך חברתי, באנגלית, תרומה לקהילה ועוד – תקצר היריעה מלתאר.

חשוב להדגיש שהעשייה היא רב תחומית, חוצה דיסציפלינות, ומקיפה את כל תלמידי חט"ב וחלק מתלמידי חט"ע . בנוסף ללמידה בדרך החקר, יש נושאים בהם התלמידים הבוגרים לימדו תלמידים יותר צעירים למשל תזונה נכונה. גם הכיבוד היה קשור לנושא – אוכל בריא ואותנטי.

עושר הפרויקטים, כמות התלמידים שלוקחת חלק, כמות המורים השותפים, שילוב הקהילה, מימוש ביצוע חזון הלמידה דרך פרויקטים, הלמידה האותנטית, הלמידה מתוך מוטיבציה. כל תלמיד עסוק במשהו שהוא אוהב ולכל תלמיד יש הנאה בלמידה אחרת, ברמה מאד גבוהה!

הקרדיט מגיע לנזיר רבאח , המנהל השש שנתי ולנוהא עבדאללה , מנהלת חט"ב, שמובילה השנה בחט"ב את נושא למידת החקר. יחדיו הם גיבשו קונספט שמשלב את הלמידה דרך פרויקטים, עם העשייה הבית ספרית בתחומים נוספים, חברתי, קהילתי, ויצרו חוויית למידה אחרת בביה"ס.

כן ירבו!

קישור לתמונות ביקור ועדת הפרס מטעם ארגון המורים 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *