שחר יקותיאל תלמיד ל"ד י-ם פיתח מכונית חכמה הבודקת בין היתר אם נשכח מישהו במושב האחורי

שחר יקותיאל תלמיד הרב תחומי עמל ליידי דיויס ירושלים, פיתח מכונית חכמה שמבצעת בדיקות נשיפה לנהג, מבחינה ברמזורים אדומים בדרך ומתריעה גם אם נשכח ילד באוטו! שחר: "ניסיתי למצוא דרך שכלי הרכב לא יאפשר לנהג לנסוע ולסכן אחרים" הוא מסביר. מנהל בית הספר רפי אלפסי: "אני גאה בכך שזו השנה השלישית ברציפות אנו זוכים במקום ראשון בתחרות כה יוקרתית".

בתמונה: התלמיד שחר יקותיאל, המנהל רפי אלפסי ויאיר בירן מנחה הפרויקט

שחר יקותיאל תלמיד בית הספר הרב תחומי ליידי דייויס ירושלים זכה במקום ראשון בתחרות היוקרתית למגמות האלקטרוניקה, פיקוד ובקרה שהתקיימה לאחרונה באוניברסיטת תל אביב, על פיתוח מכונית חכמה המפעילה "שיקול דעת" נוסף על זה של הנהג, ומבצעת בדיקות חכמות מסוגים שונים. "תהליך הפיתוח ארך כשנה", מספר יקותיאל, "והיא מדגישה את נושא הבטיחות. כך למשלל המערכת תבקש מהנהג לבצע בדיקת נשיפה מיד כשהוא נכנס למכונית, ואם החיישן יזהה ריכוז גבוה של אלכוהול, האוטו לא יניע. פיתוח נוסף הוא חיישן כובד שהותקן ברכב, ויתריע עם היציאה על נוסעים שנשכחו מאחור", כך ימנעו אותם מקרים איומים שבהם שוכחים הורים תינוקות בכסא הבטיחות והולכים לדרכם", מקווה יקותיאל.  


פיתוח נוסף שהציגו התלמיד ומנחה הפרויקט יאיר בירן – חיישן מיוחד שמזהה ממרחק התקרבות מכונית לרמזור אדום, ומתריעה בפניו לגלות משנה ערנות. הרעיון עלה בדעתי כששמעתי בחדשות על תאונה קשה שנגרמה בשל נהג שיכור, והבנתי שצריך למצוא דרך שכלי הרכב עצמו לא יאפשר לנסוע ולסכן אחרים, סיפר יקותיאל. ולמרות הכל, הגורם האנושי הוא הגורם המכריע. "אם נהג ירצה לעקוף את המערכת, הוא יעקוף אותה בדרכים שונות".  וספר בירן – "מדובר בפיתוח ייחודי שהושקע בו זמן רב. הרכבנו את כל החלקים מאפס – החל מגוף המכונה וכלה ברכיבים האלקטרוניים". הזכייה במקום הראשון "בשנה השלישית ברציפות" כדברי מנהל בית הספר רפי אלפסי, מעוררת בכולם גאווה רבה, ומתווספת לזכייה בתואר "חביב הקהל" על בניית "רובוט העכביש" ועל המקום השני בהמצאת "חניון אוטומטי מבוקר" באותה תחרות.
אנחנו טובים, מסכם רפי בפשטות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *