לראשונה בישראל: הכשרת רכזי התערבות והתאמות לתלמידים בעלי קשיים

לראשונה בישראל – "הכשרת רכזי התערבות והתאמות לתלמידים בעלי קשיים וליקויים בלמידה", בבתי הספר הרב תחומיים מקבוצת עמל. בשבוע שעבר, בשיתוף עם פרופ' מיכל שני, מומחית ללקויות למידה מהגיל הרך ועד מבוגרים ומנהלת הקליניקה ללקויות למידה שבאוניברסיטת חיפה, פתחה קבוצת עמל קורס ייחודי להכשרת רכזי התערבות והתאמות לתלמידים עם קשיים ולקויות למידה. היקף ההכשרה 60 שעות אקדמיות, והיא תתפרס על פני כל שנת הלימודים תשע"ג.

מאת שירי אשד יהושע -ראש תחום מח"טים והנחיית הוראה לאוכלוסייה בעלת צרכים ייחודיים

סוף סוף, לאחר חודשים רבים של הכנות וצפייה, פתחה קבוצת עמל את הקורס המבורך שכה רבים חיכו לו. מטרת התכנית היא להכשיר מורים לניהול מערכתי של יישום המלצות טיפוליות לתלמידים עם קשיים בלמידה. המורים יצוידו בכלים להבנת ממצאים מרכזיים בדוחות אבחון, וליישום מושכל של ההמלצות להתערבות ולהתאמות בדרכי ההבחנות.

תכנית ההכשרה משלבת מעט הרצאות תיאורטיות ובעיקר התנסות יישומית הן במסגרת המפגשים פנים אל פנים והן בבית הספר, תוך ליווי מקצועי. הקורס מקנה ידע תיאורטי על מוקדי הליקויים במיומנויות אקדמיות (קריאה, כתיבה, וחשבון) והשלכותיהם על תפקוד במקצועות הלימוד השונים. בנוסף, מידע על תהליך האבחון של לקות למידה, על האופן בו מוצגים ממצאים בדוחות האבחון ועל הקשר בין ההמלצות לבין ממצאי האבחון.

משתתפי התכנית יתנסו בקריאת דוחות אבחון ובחשיבה ביקורתית על הקשר בין ההמלצות לממצאים. המורים יתנסו בבית הספר ביישום הכלים והידע הניתנים בקורס. עדכונים – בהמשך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *