מרכז היזמות ע"ש בגין בצפת – דוגמה לערים אחרות

סיפור הצלחתו של מרכז היזמות שהקימה קבוצת עמל בעיר צפת, הפך את המקום לאתר עלייה לרגל לכל מי שמעוניין להתרשם מקרוב מהמיזם הייחודי.

ב- 10.3.13 הגיע ראש עיריית ראשון לציון מר דב צור לביה"ס הרב תחומי ע"ש בגין צפת, כאורח מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום.  צור, קיבל סקירה מקיפה מעו"ד דום וממנהל ביה"ס עופר זפרני, על אופיו הייחודי של ביה"ס, על מסלולי הלימוד והישגיו הרבים.  הוא נפגש עם תלמידים, ושמע הסברים על המודל הייחודי של מרכז היזמות הראשון של קבוצת עמל בצפת. 

כחלק מחזון של הקניית מיומנויות החיוניות להשתלבות בעולם המחר, יזמה מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום הקמתם של מרכזי יזמות בבתי ספר השייכים לעמל. זהו מהלך חדשני, שבמרכזו החינוך ליזמות ושילוב אמיתי בתעשייה, תוך פיתוח כישורים של יוזמה, חשיבה מקורית ויצירתיות. 

מרכז היזמות הראשון הוקם לפני כשנה בביה"ס הרב תחומי צפת מקבוצת עמל. "רק מי שרואה את הברק בעיניים של התלמידים המשתתפים, יכול להבין איזו תרומה אדירה יש בכך להתפתחות העתידית שלהם. יצרנו סביבת לימודים חדשה שמאפשרת חשיבה מחוץ לקופסה, מעודדת יצירתיות ומזמנת לתלמידים מפגש עם עולם הטכנולוגיה העכשווי והחדשני ביותר" אומרת עו"ד דום. 
כל אחד מהתלמידים בחר תחום יזמי להרחבה: מדיה ותקשורת או בריאות ורפואה. בתחום המדיה והתקשורת, התלמידים נחשפים לעולם התקשורת והפרסום ומקבלים כלים מעשיים בשיתוף עם חברת "טופליין תקשורת". בתחום בריאות ורפואה, התלמידים רוכשים ידע תוך שילוב דוגמאות של יזמות מתחום הביוטק, בשיתוף עם מיג"ל (מרכז ידע גליל), בית הספר לרפואה ובית החולים "זיו". הם נפגשים עם דמויות מרכזיות, לומדים לחשוב ולחקור ומתנסים בעולם האמיתי. 
קבוצת עמל מובילה היום במערכת החינוך את נושא היזמות, וממשיכה לפתח אותו. 
ממש בימים אלה החלה לפעול תוכנית היזמות של קבוצת עמל, בבית הספר הרב תחומי חדרה למדעים ולאמנויות. התלמידים בחרו אחד משני תחומי יזמות אפשריים: פיתוח אפליקציות – בשיתוף עם חברת "Apple" ו- idigital, או תחום הביו-רפואה – בשיתוף עם המדעטק, הטכניון ובית החולים הלל יפה. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *