קבוצת עמל בכנס מו"ח: שילוב טכנולוגיה מתקדמת באסטרטגיות למידה

מאת: רפאלה בלס
בכנס מו"ח האחרון שנערך במכון מופת "תופסים קיוון", הציגה קבוצת עמל תפיסה מרשימה של הוראה בשילוב אייפדים כמנוף לפדגוגיה חדשנית. פתחה הד"ר רונית אשכנזי, סמנכ"לית פדגוגיה בעמל, שהציגה למידת פרויקטים חוויתית באמצעות האייפד:  "אנחנו בעמל חושבים כל הזמן על הערך המוסף שאנו יכולים להעניק לתלמידים שלנו, מה יכול לאפשר להם להתמודד בצורה הטובה היותר בתחרות הגלובלית בעולם האמיתי, והגענו למסקנה שרק למידה חוויתית מבוססת אתגרים תקנה להם את המיומנויות האלה. בחרנו לבטא את האסטרטגיה הזאת באמצעות הטכנולוגיה הידידותית והמתקדמת של האייפד, בשיתוף פעולה פדגוגי שמנכ"ל רשת עמל עו"ד רוית דום מובילה עם חברת אפל העולמית, ואנו מנסים השנה כמה מודלים. החל מבית ספר "זרקור", שבו כל המורים והתלמידים צוידו במכשירי אייפד הכוללים כבר ספרי הלימוד הדיגיטליים (420 לתלמידים ו- 50 למורים), ואפילו בחינת בגרות ראשונה בישראל נעשתה שם על גבי האייפד, וכלה במספר בתי ספר נוספים, שם אנו מנסים מודל "כיתה ניידת" במגמות המינהל למדע ולטכנולוגיה".

המשיך את דבריה מר אבי מידן, מנהל הרב תחומי הולץ חיל האוויר, שהדגים באמצעות מצגת פרזי יפהפייה את התהליך שעבר בית ספרו בשנת לימודים זו (800 תלמידים), לאחר שנבחר כבית ספר 'זרקור'  להטמעת אסטרטגיות למידה והוראה חדשניות באמצעות אייפדים.

אבי תיבל את דבריו בדוגמאות משעשעות על כל מגוון הקשיים שנתקלו בהם – החל מהתנגדויות טבעיות של המורים לטכנולוגיה חדשה (המכשיר יחליף אותנו? ) וכלה בתירוצים החדשים של התלמידים – "היתה הפסקת חשמל והאייפד לא נטען לי לכן אי אפשר לראות את שיעורי הבית", וסחף את הקהל, שגילה עניין רב בשאלות טכניות ותוכן כאחד (מה עדיף אייפד מיני או אייפד גדול? איך עובד העיקרון של הספרים הדיגיטלים? איך משתנות דרכי ההערכה בעקבות זאת?…).

הפרזי של הרב תחומי חיל האוויר הולץ

 

מימין – הקליקו על הפרזי שהודגם בכנס, וכאן למטה הקליקו על הסרטון היפהפה והתנסו בתחושה של משקפי גוגל ובמציאות רבודה ברב תחומי הולץ חיל האוויר

holtzz

 

 

 

 

 

 

 

 

סיימו את החלק הזה תלמידי הרב תחומי שבח מופת תל אביב, שהדגימו בחן רב את פרויקט הצלצולים הגמיש שפיתחו במו ידיהם בשיעורי מחשבים. שלושה תלמידים – אריאל ליטמנוביץ, ליאור אלתרמן ואדוארד שחבזיאן –  פיתחו תוכנה של מערכת צלצולים ממוחשבת המחליפה את המרכיב המכאני של מערכת הצילצולים שאינו נוח לתפעול ואינו עונה על הצורך של הפסקת הצילצולים בחגי ומועדי ישראל. לתוכנה יש ביקוש גדול מאוד בקרב מנהלי בתי הספר שהתוכנה הוצגה בפניהם, והיא מאפשרת לבתי הספר לשלוט בסוג הצלצול, במשך שלו ואפילו בעיתוי שבו יושמע – "שלום לצלצולים המיותרים בשבתות ובחגים", התלמידים, שהציגו את המערכת גם בכנס טד לנוער, גרפו תשואות רבות מהקהל שהורכב ברובו מאנשי חינוך ותיקים.
מערכת הצלצוליםאנו מודים להנהלת כנס מו"ח, בני פיינשטיין, ראובן שמעיה, נאוה גלעד, גיל עמית ולטובה שמר הססגונית שהנחתה את האירוע בטוב טעם.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *