קבוצת עמל כ"בית חינוך"

מאת: ורד פלמנבאום
החינוך החברתי בקבוצת עמל נשען על השאיפה לקשור בין הפרט לקהילה.המטרה היא להפוך את בתי החינוך שלנו לקהילה תוססת, שבה לומדים התלמידים הלכה למעשה את עקרונות החיים בחברה דמוקרטית. כלומר, חיזוק מחויבות הפרט לקהילה, פיתוח מנהיגות, עידוד אכפתיות, התנדבות, חיזוק נכונות לשרת בצה"ל, והכנה לקראת שירות משמעותי – לאומי או צבאי. ואכן, כשמדברים על מעורבות, אחריות קהילתית, עזרה הדדית ומחויבות חברתית עולה בנו מיד תחושת גאווה בבתי הספר שלנו בתלמידינו היקרים, המטמיעים את רוח ההתנדבות הרשתית והדרך החינוכית של עמל.

השנה, קיבלו  תלמידים רבים מקבוצת עמל הוקרה משמעותית על פועלם למען "האחר" במגוון תחומים ברמה מחוזית. שלושה מהם, אף העפילו לרמה הארצית וקיבלו אותות יוקרתיים :  אביאור אבוטבול מביה"ס הרב תחומי זינמן בדימונה קיבל השנה את אות הנשיא למתנדב על תרומתו לקבוצת מנהיגות ירוקה בבית הספר ועל תרומתו בקבוצת מנהיגות נוער של רשת עמל, קורל דיק מביה"ס הרב תחומי "שבח מופת" ת"א קיבלה את אות אילן ואסף רמון ז"ל על פועלה ותרומתה הרבה לשימור זיכרון חללי השואה,  ניקו ציבולבסקי תלמיד הרב תחומי זינמן בדימונה קיבל את אות הנשיא לפעיל מצטיין מטעם שר החינוך על פועלו ותרומתו הרבה לתושבי העיר הצעירים וכן על תרומתו הרבה בקבוצת מנהיגות הנוער של רשת עמל.

corallD

מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום, מנכ"ל משרד החינוך דלית שטאובר וסמנכ"ל פדגוגיה בעמל ד"ר רונית אשכנזי, מעניקות תעודות הוקרה לתלמידח עמל שזכו באות הצטיינות על פעילותם החברתית והערכית.

koral 

מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום: "החינוך החברתי ערכי מהווה אחת מאבני היסוד של קבוצת עמל, והוא זוכה למקום מרכזי בעשייה שלנו כרשת חינוך ארצית גדולה ומובילה. היותה של קבוצת עמל "בית חינוך" באה לידי ביטוי בחיזוק ההזדהות של התלמידים שלנו עם ערכיה של מדינת ישראל, והיותם שותפים בעיצוב אופייה של החברה ואורח החיים בה. בכל פעם אני נרגשת מחדש לראות את בני הנוער שלנו, לוקחים על עצמם אחריות אישית ונרתמים לפעילות חברתית חשובה. חלקם אף זכו על כך השנה לפרסים ארציים יוקרתיים.

אין זה עניין של מה בכך, בתקופה שבה החומרנות והמימוש העצמי של הפרט, תופסים מרחב גדול יותר בחיינו החברתיים, תוך דחיקת חשיבותם של ערכים נעלים כמו סולידריות חברתית ועזרה לזולת. מקור העוצמה שלנו כחברה, הוא חינוך בני הנוער לערכים, שבמרכזם הנכונות לעשות ולתרום למען החברה והמדינה".

סמנכ"ל פדגוגיה הד"ר רונית אשכנזי: "רשת עמל המובילה מצוינות, חדשנות, יזמות וערכיות, רואה חשיבות רבה בנושא ההתנדבות ומובילה את תלמידיה למצוינות ויזמות בתחומי העשיה למען הקהילה. אני מאמינה שעשייה ערכית היא הבסיס להצלחה גם בתחום האישי והלימודי. יישר כוח!"

קבוצת עמל ממשיכה למנף נושא מכונן זה, ומתגאה  בבתי החינוך שלה ובתלמידיה המשפרים את הקיים, משנים את המציאות, מושיטים יד טובה ואוהבת לזולת והכל ממקום של נטילת אחריות מבורכת, אחווה, וערבות הדדית עמוקה. וכדברי שר החינוך שי פירון – "פורצי ערך".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *