סמינר מנהיגות לקבוצת מנהיגות נוער של רשת עמל "כי כולנו למען המחר"

noar

מאת: ורד פלמנבאום, מנהלת תחום חברתי ערכי
קבוצת עמל רואה חשיבות רבה בטיפוח והכשרת קבוצת מנהיגות הנוער ברשת. כחלק ממהלך ההכשרה, יצאה מנהיגות הנוער הנבחרת לשנה"ל תשע"לסמינר מנהיגות בן יומיים, במרכז החינוכי קק"ל נס הרים, כחלק מהובלת פעילות פרו חברתית למען הזולת.הסמינר נבנה בשיתוף צוות המנהל לפדגוגיה ברשת, ומכאן שלוחה להם הכרת תודה עמוקה על השתתפותם בהליך הקורס ותרומתם המשמעותית להעמקת התכנים הערכיים והעברת הסדנאות. את הסמינר פתחנו בפעילות אתגרית ביער בן שמן, משימות הגיון ופעולה שחשפו את היכולת האישית והקבוצתית של כל משתתף. כמו כן שולבו תחרות הישרדות ומשימות בלתי קונבנציונליות כחלק מהתמודדות אישית וקבוצתית אל מול  קשיים ופחדים. הושם דגש מיוחד על יכולתה של קבוצת המנהיגות להוביל ולקדם מנהיגות נוער בעיר.

בערב הסמינר, התקיימה תחרות ניווט במרכז החינוכי נס הרים, ואחריה ארגנו התלמידים הנבחרים קומזיץ סביב המדורה. הערב היה מושקע וחוויתי ותרם רבות לגיבוש הקבוצה והתקרבות החניכים זה לזה.  ביום השני לסמינר, בכוחות מחודשים, קמנו לסדנאות מגוונות ומעצימות. סדנת פרזנטציה, שפת גוף והעברת מסרים מול קהל. כמו כן התנסנו בסדנה שעסקה ברב תרבותיות בדגש מיוחד על החברה הישראלית.לקראת סוף היום השני, קיימנו בחירות ליו"ר הקבוצה ולשני סגנים. יו"ר הקבוצה הנבחר לשנה"ל תשע"ה הוא יובל קלדרון, תלמיד כיתה יב' מביה"ס הרב תחומי 'שחקים נהריה'. יובל שימש כיו"ר הקבוצה גם בשנה"ל הקודמת והשנה כמעט פה אחד נבחר להמשיך תפקידו.

gezer2שתי הסגניות שנבחרו הינן: שרון וולודבסקי תלמידת כיתה יב' מביה"ס הרב תחומי 'זינמן' בדימונה וליז אלמקייס תלמידת כיתה יב' מביה"ס הרב תחומי הולץ חיל האויר בת"א.
עו"ד רוית דום, מנכ"לית רשת עמל: "דמותו של הנוער בחברה היום שונה ממה שהייתה בעבר. בהשוואה לבני אותו גיל אפילו לפני שניים או שלושה עשורים, נער או נערה בני הזמן מאופיינים בכך שהם מתוחכמים יותר, ניידים, מודעים יותר לצרכיהם, מוקפים בגירויים רבים יותר ובמגוון הצעות לשירותי פנאי, נגישים יותר למידע בכל התחומים וגם ספקנים יותר. דווקא מציאות חיים זאת מגבירה את הצורך של בני הנוער בהדרכה, בתמיכה, בליווי ובעצה. מטרת העל של קבוצת מנהיגות הנוער ברשת היא לחזק יכולות אלו ברגישות ובנחישות, לבחון ביחד את החזון, הכוון והדרך, שראוי שהחברה הישראלית תלך בה".

יובל קלדרון, יו"ר קבוצת מנהיגות הנוער: " אני גאה להיות חלק מקבוצת מנהיגות המשלבת בתוכה את תפיסת העולם של מעורבות, שותפות ואחריות. קבוצה אשר מהווה תשתית להנהגה. אני מוצא כי בקבוצה חברים המהווים דוגמה אישית, מגלים אחריות ומתייחסים ביושר ובהגינות אל הכלל".
קבוצת מנהיגות הנוער ברשת עמל היא בבואה של החברה הישראלית, חברים בה דתיים, חילוניים, יהודים, ערבים, נוצרים ודרוזים. מדובר במתכון מנצח לרב תרבותיות סובלנית.
החניכים עברו  ביומיים האלו תהליך משמעותי של העצמה אישית וקבוצתית ולמדו להעריך את עצמם, את כוחותיהם ואת היכולות שלהם מחדש. בנוסף למדו מה מעניין אותם ואיפה הם רוצים להיות ומעל הכול הבינו שמקומם בקבוצה הוא מהסיבות הערכיות, הפנימיות הנכונות ביותר.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *