ביה"ס הרב תחומי עמל שבח מופת להייטק ולמדעים, זכה בפרס עיריית ת"א על יזמות וחדשנות חינוכית

556b053057a0b

מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני: "שוב הוכחתם שהנכם ניצבים בקו הראשון של העשייה החינוכית והערכית". 
פרס על יזמות וחדשנות חינוכית, הוענק על ידי עיריית ת"א ב- 12.5.15 לביה"ס הרב תחומי עמל שבח מופת להייטק ולמדעים. 

awardתעודת הזכייה הוענקה לביה"ס בפסטיבל "מספרי סיפורים", סיפורי P.B.L (למידה מבוססת פרויקטים) בחינוך העל יסודי בת"א. בתעודה נכתב: "המחלקה לחינוך על יסודי גאה להעניק את הפרס לשנת הלימודים תשע"ה, להנהלה ולצוות בית הספר תיכון עמל שבח מופת, על בניית מדריך ממוחשב לסיור במתחם שרונה". ביה"ס זכה לקבל גם פרס כספי . 

 

המדריך הממוחשב לסיור במתחם שרונה, פותח על ידי תלמידי הרב תחומי עמל שבח מופת ת"א, במסגרת פרויקט יזמות. זהו מיזם תיירותי דיגיטלי מבוסס מציאות רבודה הנקרא "Cell Aviv" (ת"א בסלולרי), פרי רעיון של המנהל מקס סיון. התלמידים העלו מסלול תיירותי במתחם שרונה, המקום המתוכנן הראשון בת"א, שמכיל מגוון רבדים של מורשת והיסטוריה. באמצעות סריקת QR קוד במכשיר הטלפון, יכולים המבקרים במתחם ליהנות מחוויה דיגיטלית עשירה ומגוונת. התלמידים נחלקו לקבוצות עבודה, שכל אחת מהן בנתה כמה תחנות במסלול. הם עשו עבודת חקר בקבוצות קטנות וראיינו אנשי מפתח לצורך הפקת סרטונים היסטוריים להמחשת המסלול. 

דגש מיוחד הושם על נושא הנגישות בשיתוף עם תלמידי בי"ס און למשותקי מוחין. חלק מהסרטונים מונגשים במטרה לסייע ללקויי ראייה, ללקויי שמיעה ולבעלי מוגבלויות.

מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני בירכה על הזכייה, ובמכתב ששיגרה למנהל ביה"ס מקס סיון כתבה בין היתר: "שוב הוכחתם שהנכם ניצבים בקו הראשון של העשייה החינוכית והערכית. זכייתכם מעידה על הרמה והיכולת הגבוהה, ועל היותכם פורצי דרך ביזמות וחדשנות חינוכית. יישר כח לך ולכל הצוות הניהולי והחינוכי של ביה"ס ולתלמידים, על היוזמה הברוכה והעשייה המוצלחת, ברוח החזון שקבוצת עמל מובילה כיום ליזמות, חדשנות ומצוינות". 

מנהל ביה"ס הרב תחומי עמל שבח מופת ת"א מקס סיון: "המשמעות של חדשנות ברב תחומי שבח מופת היא יצירת ערך מוסף לקהילה באמצעות פתרונות חדשים לצרכים קיימים, או באמצעות יצירת פתרונות לצרכים חדשים, ולכן אנחנו כל הזמן מנסים יחד עם התלמידים לנבא צרכים אלו". 

ברב תחומי עמל שבח מופת זיהו שלמרות הגידול בשימוש בטכנולוגיית למידה במחשב במערכת החינוך, השימוש המרבי הוא למטרות הפצת והעברת מידע. לעומת זאת בית הספר מתמקד בטכנולוגיית מחשב ל"למידה שיתופית", "קהילה לומדת", "למידה מכוונת לומד" או במילים אחרות "הידברות לימודית נתמכת מחשב". אמנם יש חשיבות לתוצר הסופי אך התהליך להפקתו חשוב לא פחות. 

יצוין כי מסלול התיירות הדיגיטלי יהיה זמין לכל מבקר במתחם שרונה, בשיתוף עם המועצה לשימור אתרים, שתאפשר להציב שלטים עם QR Codes בתחנות שבמתחם. כל אדם שיגיע יוכל לפתוח את המסלול באמצעות האפליקציה וללכת בין התחנות. המיזם של התלמידים ישמש כתרומה לקהילה ולחברה וכשירות לציבור, ללא כוונת רווח. הפרויקט נעשה בהובלת המורות רפאלה בלס מעמל וענת גולדשטיין מב"ס און ובשנת הלימודים הבאה הוא קיבל אישור מפמ"ר ויוכר לתלמידים כחלק מחובותיהם לבגרות בהיסטוריה.

saronamapsaronamap2

 

מפת ה- QR קוד של תחנות הביקור במתחם שרונה שהכינו התלמידים

 

 

לכתבה קודמת בסדרה

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *