תמונת מצב – תערוכת צילומים חדשה של בני נוער מעמל טכנולוגי ת"א

Nir Slakman -3820

Print

בשבוע שעבר נפתחה באופן חגיגי תערוכת צילומים מרתקת של בני נוער מבית הספר עמל טכנולוגי ת"א ביפו. תערוכת צילומים זו משקפת את התהליך שעברו תלמידי תיכון טכנולוגי עמל ת"א במסגרת תוכנית 'תמונת מצב' שמפעילה עמותת ל'צאת מהקופסא'. בפרויקט השתתפו 14 תלמידים ערבים ויהודים. הרעיון הכללי יצא מתוך הנחה שבני הנוער היום חשופים לאינספור גירויים מצולמים, ואוהבים מאד לצלם את עצמם ולתייג את עצמם ברשתות החברתיות. מדוע לא למנף את הטכנולוגיה הניידת, הקרובה כל כך ללבו של הדור הצעיר – ולהעלות את המודעות העצמית שלו לתהליכי צמיחה והתבגרות?

 

 

 

 

 

 

 ואכן, Nir Slakman -3758מפגשי הצילום שנערכו לאורך כל השנה, נתנו לתלמידים את מלוא הבמה כיוצרים, בעלי יכולת לתפוס רגעי מציאות, כשהם עצמם אוחזים במצלמה ויוצרים סוג של יומן אישי מזווית ראיית עולמם הייחודית.

במהלך המפגשים ודרך הצילום מתאפשר שיח פתוח על נושאים רלוונטים המעסיקים את התלמידים בחייהם כגון: גזענות, תפיסת עולם במונחים של מקום (יפו), נושאים יזומים הקשורים לדימוי עצמי (ניראות), יחסים בינאישיים, יחסים עם הסביבה ואתגרי גיל ההתבגרות.

מדיום הצילום הינו חדש וניסיוני עבור משתתפי הפרויקט שכמעט ברובם לא אחזו מצלמה בעבר, הוא מאפשר ערוץ תקשורת בינם לבין עצמם ובינם לבין סביבתם. הפרויקט הינו אבן דרך במטרה להנגיש את הצילום ככלי להבעה אישית ואמנותית בקרב בני נוער.

Nir Slakman -3825בפתיחה נכחו מנכ"ל עמל עו"ד רוית דום עיני, עופר עיני,  קובי פינגנבוים מנכל UBS, יוסי בכר יו"ר בנק דיסקונט, אסף זמיר סגן ראש עיריית ת"א, אורנית וצביקה אגמון יו"ר בצלאל. בעלי הגלריה –  יוני בלאו, חיים לשם וחנה ואלכס קומן נתנו את המקום לתערוכה.בפתיחה נשאו דברים לירון הרשקוביץ מנכל העמותה וסיגל בזרנו מנהלת בית הספר עמל טכנולוגי ת"א. הם הדגישו את חשיבות החשיפה של התלמידים למדיום הצילום, ואת תרומתו העצומה של הפרויקט לצמצום פערים ולהעצמת אוכלוסיית התלמידים.

עמותת 'לצאת מהקופסא' המנכ"ל – לירון הרשקוביץ ויו"ר העמותה אלונה בורשטיין הוקמה על-ידי קבוצה של צעירים בשנת 2010 במטרה לקדם את תחום העיצוב בישראל ולהשתמש בעיצוב ככלי מניע לשינוי כלכלי, חברתי ותרבותי של החברה הישראלית. העמותה פועלת על מנת לייצר למעצבים צעירים במה, כלים והזדמנויות ליצירה, למידה ועשייה משותפת, וחותרת ליצירת מרחבי עבודה שמאפשרים למעצבים צעירים להתנסות, ליצור וליזום ומעודדת אותם להשתמש בהון החברתי שרכשו כדי לקדם באמצעותו את החברה בה אנו חיים. העמותה מפתחת תכניות חינוכיות בעיצוב ובצילום ככלי למינוף אוכלוסיות מוחלשות, ולצמצום פערים בחברה.

חברת UBS  ליוותה ונתנה חסות לפרויקט . 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *