תלמידי מרכזי היזמות של עמל זכו במקומות הראשונים בתחרות יזם השנה 2015 של עמותת יוניסטרים

111 שנה א מקום 2 חדרה

הישג מרשים ביותר לתלמידי מרכזי היזמות של קבוצת עמל בצפת ובחדרה. הם זכו במקומות הראשונים בתחרות יזם השנה 2015 שערכה עמותת יוניסטרים באודיטוריום סמולרש באוניברסיטת ת"א. אורח הכבוד באירוע היה המשנה לראש הממשלה ושר הפנים סילבן שלום.

השר שלום ויו"ר עמותת יוניסטרים רוני צארום, בירכו את מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני שנכחה באירוע ואת רשת עמל כולה, על ההחלטה להקים את מרכזי היזמות של עמל ועל הזכייה המרשימה של התלמידים בתחרות יזם השנה.

את הפרסים לזוכים העניקה מנכ"ל יוניסטרים בת שבע משה, שזכתה לשבחים רבים על הניהול המקצועי מאז נכנסה 
לתפקידה בשנה האחרונה, במקומה של איריס רף רונן שהובילה בהצלחה את התחרות בשנים האחרונות. 
יצוין כי עמותת יוניסטרים מעניקה הזדמנות לבני נוער מהפריפריה להשתלב בעולם העסקי ובהנהגה החברתית, ולהקים חברות סטארט אפ בליווי ובתמיכת מאות אנשי עסקים מתנדבים.

יזמות עסקית עם אימפקט חברתי

מרכז היזמות של עמל ברב תחומי בגין צפת, זכה בתואר מרכז מצטיין בפעילות ליצירת אימפקט חברתי. הפיתוח היזמי של תלמידי שנה ב' בעוגן של ביו רפואה, "מדבקה לסטטוסקופ", זכה במקום הראשון על יזמות עסקית עם אימפקט חברתי. מדובר על מדבקות היפו אלרגניות, סטריליות וחד פעמיות לסטטוסקופ, לטיפול בחולים ולמניעת זיהומים והפצת מחלות. 

מיזם עסקי מצטיין

תלמידי מרכז היזמות של עמל ברב תחומי חדרה למדעים ולאמנויות, זכו בכמה הישגים מרשימים מאוד: הפיתוח היזמי של תלמידי שנה ג', "Mr. Delivery", זכה במקום הראשון כמיזם עסקי מצטיין על פי בחירת הגולשים. זוהי אפליקציה שמדווחת בזמן אמת על מיקומם של שליחים בכל רגע נתון, ומאפשרת לחסוך זמן יקר למי שהזמין משלוח באמצעות שליח.            

פיתוח יזמי אחר, "Sea U", זכה אף הוא במקום הראשון כמיזם עסקי מצטיין. הוא פותח על ידי תלמידי שנה ב' במרכז היזמות של עמל בחדרה. זוהי אפליקציה המאפשרת לקבל תמונת מצב עדכנית של חופי הים בארץ בהיבטים שונים, כמו למשל מצב המדוזות, מזג האוויר, מצב הגלים, עומס המתרחצים בחוף ועוד. במקום השני כמיזם עסקי מצטיין זכה הפיתוח היזמי "זנב" של תלמידי שנה א' במרכז היזמות של עמל בחדרה. הפיתוח מאפשר לבעלי כלבים לאתר את כלבם באמצעות שבב מיוחד. 

התלמידים ממרכז היזמות של עמל בחדרה, שזכו במקום הראשון כמיזם עסקי מצטיין, עם מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני, מנכ"ל יוניסטרים בת שבע משה, סמנכ"ל פדגוגיה בעמל ד"ר רונית אשכנזי, מנהלת ביה"ס אילנה שטרהל ומוביל הקבוצה גיא שרים. צילום: קובי קונאקס. 

prasss

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

התלמידים הזוכים ממרכז היזמות של עמל בצפת עם מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני, מנכ"ל יוניסטרים בת שבע משה, סמנכ"ל פדגוגיה בעמל ד"ר רונית אשכנזי ומנהל ביה"ס עופר זפרני. צילום: קובי קונאקס.

בתמונה למטה: תעודת הזכייה במקום השני כמיזם עסקי מצטיין לתלמידי שנה א' במרכז היזמות של עמל בחדרה. צילום: קובי קונאקס.

ציון לשבח

שני פיתוחים יזמיים של תלמידי מרכז היזמות של עמל בחדרה זכו בציון לשבח: "EZ Play", אפליקציית משחקים המיועדת לילדים בעלי מוגבלויות בבית איזי שפירא. האפליקציה פותחה על ידי תלמידי שנה ג' של מרכז היזמות. בציון לשבח זכה גם הפיתוח היזמי"SPack", מארז משחקים לילדים מגן ילדים הסובלים ממחלת CP , שאותם ייצרו תלמידי שנה ב' במרכז היזמות בחדרה בעזרת מדפסת תלת ממד חדישה.  

בתמונה: תלמידי שנה ג' ממרכז היזמות של עמל בחדרה, שזכו בציון שלבח, עם מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני, יו"ר יוניסטרים רוני צארום והמנכ"ל בת שבע משה, סמנכ"ל פדגוגיה בעמל ד"ר רונית אשכנזי, מנהלת ביה"ס אילנה שטרהל ומוביל הקבוצה גיא שרים. צילום: קובי קונאקס. 
 
בתמונה: תלמידי שנה ב' ממרכז היזמות של עמל בחדרה, שזכו בציון לשבח, עם מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני, מנכ"ל יוניסטרים בת שבע משה, סמנכ"ל פדגוגיה בעמל ד"ר רונית אשכנזי, מנהלת ביה"ס אילנה שטרהל ומוביל הקבוצה גיא שרים. צילום: קובי קונאקס.

פרי עבודה קשה ומאומצת

מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני, לא הסתירה את התרגשותה, ואמרה מיד לאחר ההכרזה על הזוכים והענקת הפרסים: "זו גאווה גדולה לראות את התלמידים שלנו מגיעים להישגים כה מרשימים ויוקרתיים בתחרות יזמות ארצית. זו התגשמות חלום עבור כל אחד מהתלמידים וגם עבורי באופן אישי כמי שמלווה אותם מתחילת הדרך מאז הקמתם של מרכזי היזמות שלנו. היכולת היזמית והמנהיגותית שרכשו ופיתחו התלמידים במרכזי היזמות שלנו מעוררת התפעלות. אין זה מובן מאליו, אלא פרי עבודה קשה ומאומצת של הילדים, שמרכזי היזמות שלנו מהווים עבורם בית. הם משקיעים ימים כלילות, מסביב לשעון. זהו תהליך מתמשך ורצוף הנושא פירות. זו שנה שנייה ברציפות שמרכזי היזמות שלנו זוכים בתחרות. הזכייה במקומות הראשונים היא אות כבוד לקבוצת עמל כולה".

מנהל ביה"ס הרב תחומי עמל בגין צפת עופר זפרני: "מרכז היזמות בצפת הוא ביטוי להגשמת החזון החינוכי בבית הספר, המשלב טכנולוגיה מתקדמת עם מנהיגות צעירה ויוזמת, מהלך פורץ דרך אותו מובילה מנכ"ל רשת עמל עו"ד רוית דום, המגשים חלומות לתלמידי צפת המרוחקים מהמרכז ועדיין מובילים בגאווה ובהצלחה יזמות חדשנית פורצת דרך".

מנהלת ביה"ס הרב תחומי עמל חדרה למדעים ולאמנויות אילנה שטרהל: "כשרוית דום באה עם החלום להקים מרכז יזמות בבית הספר בחדרה, קיבלתי זאת בהתחלה בסקפטיות רבה, אבל הוא מתממש מול העיניים בגדול. זו תחושה אדירה של סיפוק וגאווה לראות היום את התלמידים שלנו במרכז היזמות מגיעים להישגים נפלאים כאלו וזוכים במקומות הראשונים בתחרות יזמות ארצית יוקרתית".

המרכז נתן לנו כלים ודרך לחיים

התלמידים הזוכים בתחרות היו באופן טבעי נרגשים מאוד. להלן כמה תגובות שנשמעו מהם: חניכי מרכז היזמות בשכבת י"א במרכז היזמות בחדרה: "אחרי הניצחון הרגשנו תחושת סיפוק, העבודה הקשה השתלמה. היום אנחנו מרגישים שאנחנו מדברים בגובה העיניים עם מנכ"ל קופיקס-אבי כץ, מנכ"ל גט טקסי ישראל – מארק הון ועם סמנכ"ל הפיתוח בפייסבוק. אנחנו יכולים לשבת מולם ולנהל שיח מקצועי". התלמידים שפיתחו את אפליקציית "Sea U" אמרו: "אנחנו רוצים לפרוץ לשוק הישראלי, שאנשים יידעו מה זהSea U, שהשימוש באפליקציה יהפוך להרגל ואף אחד לא ילך לים בלי לפתוח את האפליקציה קודם". גם מפתחי אפליקציית"SPack" מסתכלים קדימה ואומרים: "אנחנו רוצים שיהיה קו ייצור למוצרי SPack  משחקים המותאמים באופן מיוחד עם CP". התלמידה בת אל מרשה: "אם פעם פחדתי מעסקים, בזכות המרכז למדתי על עסקים ועכשיו אני רוצה ומסוגלת לעבוד בכך". מתן עובדיה: "המרכז זה כמו בית שני, בכיף שלי אני מבלה את שעות אחה"צ שם". עמית זוארץ: "המרכז נתן לנו כלים ודרך לחיים, בשנה שעברה חלמתי לעבוד בחברת הייטק והשנה כבר עבדתי". עמית נילי: "המרכז כיוון אותי בחיים לתחום העסקים, נתן לי לחשוב בגדול, לא להיות מפתח האפליקציה אלא המנהל של המפתחים".  

אפילו השמים הם לא הגבול

אושר מזוז תלמיד כיתה י' שנה ב' במרכז היזמות של עמל בצפת: "בזכות מרכז היזמות והפיתוח שלנו אני מרגיש שאני מסוגל לעשות הכל. יכולת השכנוע שלי השתפרה והביטחון העצמי שלי גבוה". אנאל פוקסון תלמידת כיתה י' שנה ב' במרכז: הרגשתי שאין גבול למה שאפשר. עבודת צוות ובכלל עבודה קשה הם מפתח להצלחה…התמיכה והסיוע שקיבלנו לאורך כל הדרך הובילה אותנו להבנה שאפילו השמים הם לא הגבול". רותם בוכריס שנה א' כיתה ט': הייתה לי חוויה מדהימה, הרגשתי שאני מביא את עצמי לידי ביטוי."דותן חדד כיתה י"א שנה ג': אחרי שלוש שנים במרכז אני מרגיש מוכן ובטוח שאני יכול לעשות כל מה שאני רוצה בחיים".

בתמונה: פרס הזכייה בתחרות יזם השנה 2015 של יוניסטרים. צילום: רב תחומי עמל חדרה
 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *