טקס פתיחה מלהיב לתכנית ACCESS בתשעה בתי ספר בנגב

IMG_8653

200 תלמידים מתשעה בתי הספר בנגב באירוע הפתיחה של תכנית English Access Microscholarship Program לשנה"ל תשע"ו, התלהבו עמוקות ממפעילות של "בית אומנויות תרבות רחוב". האירוע התקיים בסוף נובמבר, בפארק קרסו למדע ובבית יציב בבאר שבע. אירוע הפתיחה מציין גם 10 שנים להפעלת התוכנית בחסות שגרירות ארה"ב בישראל על ידי המחלקה לאנגלית של קבוצת עמל. 

תכנית ACCESS מתמקדת בקידום תלמידים בכיתות י', י"א וי"ב לבגרות ברמה של 4-5 יח"ל באנגלית. כ% 95 מהתלמידים הלומדים בתוכנית עוברים את בחינות הבגרות באנגלית בהצלחה וכך נפתחות דלתות המוסדות להשכלה גבוהה בפניהם. בוגרי התוכנית ממשיכים ללימודי הנדסה, רפואה ,והוראה. כיום מלמדות מספר בוגרות התוכנית יחד עם מוריהם בבתי ספר בהם למדו כתלמידות.
 
accesssss
במסגרת התוכנית, מקבלים התלמידים תוספת שעות לימוד, מילונים, ספרי לימוד, תכנית העשרה ופעילות תרבותית מגוונת, סדנאות מוזיקה, מופעים וסרטים .בנוסף, לומדים התלמידים על ההיסטוריה ,הגיאוגרפיה וערכי תרבות ארה"ב. 
התוכנית מבוססת על שיתוף פעולה מוצלח של  שגרירות ארה"ב והמחלקה לאנגלית של קבוצת עמל משנת 2005. הגב' רינה אקוטונס מנהלת את התכנית בהצלחה רבה מאז תחילת הפעלתה.
בתי הספר הרב תחומיים שישתתפו בתכנית בשנה"ל תשע"ו הם: חורה רבין,  תל שבע א', תל שבע ג', דימונה אפלמן, כסייפה אבו רביע, כסייפה אל פארוק ,אופקים, חורה עהד ומקיף אל ראזי ברהט.
את אירוע הפתיחה כיבדו בנוכחותם נציגי שגרירות ארה"ב: גב' מישל זירא, סגנית נספחת התרבות, שגרירות ארה"ב והגב' ריסה לוי, מומחית ל תכניות תרבות בשגרירות.
אירוע הפתיחה המחשמל כלל מופע ופעילות בסדנאות של Street Art  שהקפיצו את התלמידים וחשפו בפניהם את אומנות הרחוב בארה"ב. הפעילות החלה בהרצאה על סקירת הסגנונות השונים בתרבות הרחוב ובסקירה היסטורית של אומנויות הרחוב השונות, עדכון על כיווני ההתפתחות האמנותיים וצפייה ב"אריות ציון" במופע ברייק דאנס תיאטרלי חינוכי, 
הראפר קנדוג והביטבוקסר אייסם יצרו אנרגיה מדהימה. את האירוע הנחה והדריך את, דביר רוזן שהקים את "בית אומנויות תרבות רחוב". התלמידים נהנו מההתנסות במגוון הפעילויות. בסיום היום עלו הבנים והבנות לבמה כדי לשתף – הבנים למופע של ברייקדנס והבנות למופע של פלאשמוב!  
 
 

 

One Response to טקס פתיחה מלהיב לתכנית ACCESS בתשעה בתי ספר בנגב

  1. מאת Rachel Tal:

    We had an amazing kickoff event!

     

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *