הישג מרשים לקבוצת עמל בתחרות הקריקטורות הארצית של תלמידי התיכונים בישראל

prat

תלמידת כיתה י"ב בביה"ס הרב תחומי עמל למדעים ואמנויות חדרה, עמית כץ, זכתה אמש במקום הראשון בתחרות הקריקטורות. התחרות נערכה על ידי מועדון העיתונאים ירושלים והמוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס חולון תחת הכותרת "מאיירים, מבקרים, מתחשבים", בעקבות התקפת הטרור הרצחנית על המגזין הסטירי הפריזאי "שארלי הבדו". נושא התחרות: כיצד ניתן לבקר תופעות, אישים ומוסדות, בלי לפגוע ברגשות מיעוטים, קהילות דתיות וקהלים ייחודיים. שופטי התחרות נמנו על מיטב הקריקטוריסטים הישראלים. 

הקריקטורה הזוכה במקום הראשון של עמית כץ תלמידת הרב תחומי עמל חדרה, מתייחסת למונופול של מוסד הרבנות בנישואין. כידוע, בארץ, כדי לקבל את הכרת המדינה בנישואין, וכדי להתחתן בכלל, על הזוג להתחתן ברבנות. אלא שהאוכלוסייה בישראל אינה מורכבת רק משומרי מצוות, אלא גם מאנשים אחרים, המעוניינים להתחתן בארץ בדרכים אחרות, משום שהם אזרחים שווים לכל דבר. הקריקטורה מציגה את המונופול שהרבנות מחזיקה בכל הקשור לנישואין ואת העובדה כי האנשים אשר מתחתנים ברבנות לא בהכרח עושים זאת ברצון, אלא מתנהגים כבובות צייתניות כדי שיוכלו להתחתן עם מי שהם אוהבים, ולקבל הכרה כזוג נשוי. 

בהערות השופטים נאמר: "ביצוע מוצלח ויפה מאוד. עבודה נהדרת. עבודה טובה מאוד ומבוצעת במקצועיות רבה. במקום ליפול בסטריאוטיפ שחוק ולהראות חרדי, האמן השכיל לצייר רק את היד שמפעילה את הבובות ושולטת בהן. זו תשובה טובה מאוד להגדרת התחרות וקריקטורה מוצלחת". בנוסף לפרס כספי (3,000 ₪) שהוענק לזוכה עמית כץ,הקריקטורה שלה תוצע לפרסום לעיתונים בארץ ובעולם. 

אין זה ההישג היחיד של תלמידי קבוצת עמל בתחרות. תלמידת כיתה י"א בביה"ס מח"ט עמל אשדוד, שרה חיון, זכתה לציון לשבח על שלוש קריקטורות שהגישה לתחרות.

30 הקריקטורות הטובות ביותר שנבחרו, מוצגות בימים אלה בתערוכה בגלריה דוויק שבמשכנות שאננים. שבע מתוכן הן של תלמידי ביה"ס הרב תחומי עמל חדרה למדעים ולאמנויות, שש מתוכן הן של תלמידי ביה"ס הרב תחומי עמל נהריה למדעים ולאמנויות, שתיים הן של תלמידי ביה"ס הרב תחומי עמל רמות באר שבע ושלוש כאמור הן של תלמידת ביה"ס מח"ט עמל אשדוד. 

מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני בירכה על ההישג המרשים: "זוהי בשורה משמחת מאוד. מרגש מאוד לראות את תלמידינו בקדמת הבמה של העשייה האמנותית בישראל. זוהי גאווה גדולה לכולנו שתלמידי בתי הספר של קבוצת עמל מובילים מצוינות ומגיעים להישגים כה מרשימים במגוון רחב של תחומי היזמות, המדע והטכנולוגיה וגם בתחום האמנותי".  

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *