תלמידים מעמל זיו רחובות ייסעו באביב לייצג את ישראל באירוע העולמי של ניפטי והג'וינט בניו יורק

S1970051111

תלמידים בכיתה י"א, ממגמת מיזוג אוויר בתיכון הטכנולוגי עמל "זיו" רחובות, זכו במקום הראשון בארץ בשלב הגמר של תחרות היזמות הארצית של  NFTE שנערכה ב-31 במאי במרכז פרס לשלום. הם התחרו מול תשע קבוצות נוספות של תלמידים מבתי ספר אחרים בארץ שהגיעו לשלב הגמר וכאמור קטפו את הזכייה במקום הראשון. התלמידים פיתחו מוצר חדשני "בר מים לרכב". קבוצת התלמידים שבראשה התלמיד מתן ברבי, פיתחה את המיזם בהנחיית המורה אנטולי מירלס. המים הנמצאים במיכל נפרד, עוברים לנהג דרך צינורית המלופפת סביב המאייד של הרכב. המים מתקררים מהסוללה הקרה של המזגן, ומגיעים דרך ברז היישר לכוסו של הנהג. בין היתרונות העיקריים של ההמצאה: הנהג לא צריך להתעסק בזמן הנהיגה בפתיחת בקבוקים, יתרכז בנהיגה ומים קרים יהיו זמינים עבורו לערנותו ובריאותו, משך כל זמן הנסיעה ללא עלות  ותוך שמירה על אנרגיה ירוקה.

בעקבות זכייתם במקום הראשון בארץ, יטוסו תלמידי עמל זיו רחובות לניו יורק, בחודש מרץ הקרוב, לייצג שם את ישראל באירוע העולמי של ניפטי והג'וינט.

 

לצורך פיתוח וקידום המיזם, הקימו התלמידים חברה בשם "מייטק" שנוסדה בביה"ס, ומתן ברבי תלמיד כיתה י"א שהוביל כאמור את הקבוצה משמש כ"מנכ"ל" החברה. כשהוכרזה זכיית בית הספר במקום הראשון בתחרות אמר התלמיד מתן ברבי: "אני תלמיד עמל רחובות ואני גאה על כך". בין הנימוקים של שופטי התחרות לבחירתם במיזם של תלמידי עמל זיו רחובות: התהליך השנתי שעשו התלמידים, החשיבה, היצירתיות, עבודת הצוות, פשטות היוזמה, עלותה הנמוכה והפרזנטציה. תכנית NFTE  -Network for Teaching Entrepreneurship, שפותחה בארה"ב ואומצה ע"י הג'וינט ועמותת "אשלים", עוסקת בהכשרת בני נוער ליזמות עסקית. היא מלמדת כיצד לכתוב תכנית עסקית להקמת עסק קטן ומשמשת מנוף לכישורי חיים המעודדים עצמאות כלכלית, מסחר הוגן ועוד.

מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני: "התלמידים היזמים ממגמת מיזוג אוויר בבית הספר, שיזמו את פיתוח 'בר מים לרכב', ניחנים בחשיבה יצירתית ויכולת ביצועית גבוהה, תוך מתן מענה לצורך אמיתי ותרומה לבטיחות בעת הנהיגה ברכב. זכייתם במקום הראשון בתחרות ארצית שמוצגים בה מיזמים רבים של תלמידים מכל רשתות החינוך בארץ, היא אות כבוד לתלמידים, לצוות ביה"ס ולכל קבוצת עמל. שמחתי לשמוע על תחושה של סיפוק עצום וגאווה אדירה של התלמידים ושל צוות בית הספר, ואכן יש במה להתגאות. ברכות לתלמידים הזוכים ולמורה שהנחה אותם אנטולי מירלס". 
ד"ר רונית אשכנזי סמנכ"ל פדגוגיה: "רשת עמל מובילה חינוך ליזמות לכל אוכלוסיות התלמידים. אנו מעניקים לתלמידנו מגוון רחב של הזדמנויות ללימוד יזמות. תוכנית ניפטי, מיושמת בבתי הספר שלנו מזה מספר שנים, ותלמידנו זוכים זו השנה השנייה ברציפות במקום הראשון בפיתוח פתרונות יזמיים". מנהלת ביה"ס רות קורבלניק: "אני מאושרת וגאה בתלמידים שלנו, שהוכיחו שהשמים הם הגבול".

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *