תלמידים יוצרים שינוי – על פרויקט ייחודי של תלמידי מגמת ניו מדיה ברב תחומי עמל ב' פתח תקווה

rabin

לנצח את הדעות הקדומות בעזרת מייקל ג'ורדן וקובי בריאנט
איך בונים גשר ממצלמת וידאו, מחשב וכדור?
תלמידים במגמת ניו-מדיה מביה"ס הרב תחומי עמל ב' בפ"ת חברו לתלמידים בעלי מאפיינים אוטיסטיים בעיר, וביחד הם יוצרים סרטוני הסברה עם מוטיבים מעולם הכדורסל שמטרתם להנגיש את בעלי הצרכים המיוחדים למעסיקים פוטנציאליים. צפו!
"יש אנשים ששומעים 'אוטיזם' וזה מרתיע אותם קצת, אבל פרויקט כזה יכול להראות שאנשים מכל הסוגים והמינים יכולים לעבוד ביחד", אומרת רותם שקד, תלמידה במגמת ניו-מדיה מבית הספר הרב תחומי עמל ב' בפתח תקווה. רותם וחבריה הפכו את מצלמת הווידאו, המחשב והכדורסל לגשר ביניהם לבין צעירים בעלי צרכים מיוחדים בעזרת הפרויקט "תלמידים יוצרים שינוי", שמטרתו היא הגדלת המודעות החברתית בישראל כלפי תלמידים המאובחנים על רצף האוטיזם.

ד"ר רונית אשכנזי, סמנכ"ל פדגוגיה: "אנו ברשת עמל, מובילים שילוב של למידה מבוססת פרויקטים תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, בדגש משמעותי של תרומה לקהילה. אנו מאמינים שהעלאת המודעות לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, תורמת משמעותית לחינוך אזרחים ובני אדם טובים יותר".

תלמידים במגמת ניו-מדיה ברב תחומי עמל ב' בפתח תקווה ותלמידים עם צרכים מיוחדים מבית הספר רבין בעיר עובדים כבר כמה שבועות על סרטוני הסברה, שמטרתם להנגיש את הצעירים עם הצרכים המיוחדים עבור מעסיקים פוטנציאליים בשוק העבודה. "החלטנו שהנושא המשותף יהיה כדורסל", אומר יונתן שרון, תלמיד נוסף במגמה, "מצאנו כל מיני דמויות מוכרות והסברנו על המשחק עצמו".

"לימדנו אותם איך ליצור סרטים וסרטונים", מסבירה שקד על אופי הפעילות המשותפת, "זאת אוכלוסייה שאנחנו לא נוהגים לפגוש ביומיום וכל אחד הסתכל על זה בצורה אחרת. הבנו בזמן שעבדנו איתם שאין באמת שום דבר שונה מדי, אין חשיבה אחרת מדי, שכולנו בני אדם ויכולים ליצור דברים ביחד".

 

לצפייה בכתבה של וואלה ניוז, לחצו כאן

לצפייה בערוץ היוטיוב של מגמת הניו-מדיה של הרב תחומי עמל פתח תקווה ב', לחצו כאן
לצפייה במגזין המגמה, לחצו כאן
לצפייה בסיכום 3 שנים במגמת הניו מדיה, לחצו כאן

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *