תיכוני עמל בדימונה הציגו תוצרי תהליכי למידה חדשנית בכנס מרשים במתנ"ס בהשתתפות ראש העיר

S

כנס תוצרים של תלמידי בתי הספר התיכוניים של עמל בעיר דימונה נערך במתנ"ס העירוני, במעמד ראש עיריית דימונה בני ביטון, בכירי העיריה ובכירי קבוצת עמל.

הכנס נערך בהשתתפות כל בתי הספר התיכוניים בעיר: רב תחומי עמל זינמן, רב תחומי עמל ליהמן, רב תחומי עמל אחווה, רב תחומי עמל אפלמן ומח"ט עמל דימונה. כל חמשת התיכונים המצויים בבעלות של קבוצת עמל הם דוגמה לפסיפס של החברה הישראלית: חילוניים ודתיים, קהילת העבריים בישראל, עולים חדשים וותיקים. הכנס שם את הדגש על מתן שוויון הזדמנויות. לכל התלמידים ניתנה במה להציג את תוצרי החקר שעליהם עמלו במהלך שנה זו במגוון תחומי דעת ונושאים: גשר לקשר בין יהודים וערבים, תעלומה במעבדה, חדרי בריחה, מסיבת ארוחת הערב – חקר השואה מנקודת מבטן של נשים, הנגשת מידע על אגם דימונה למבקרים בעיר, אפליקציה להיכרות עם העיר דימונה באנגלית, אפוקליפסה וחוסר צדק דרך עיצוב אופנה, דילמות מוסריות בסיפורי התנ"ך ועוד.

התלמידים עברו תהליך למידה ייחודי שבו יצאו למסע של למידת חקר המחוברת אל חיי היום יום שלהם. הדבר גרם להם להיות פעילים בתוך תהליך הלמידה תוך שימת דגש על מיומנויות של המאה ה- 21. תוצרי הלמידה הוצגו כאמור בתערוכת תוצרים מרשימה, ובנוסף לכך התלמידים הציגו את הפרויקטים שלהם על בימת TED בזמן קצוב של 3 דקות.

ד"ר רונית אשכנזי סמנכ"ל פדגוגיה בקבוצת עמל שהשתתפה באירוע אמרה: "קבוצת עמל היא רשת חינוך המובילה יזמות וחדשנות חינוכית ודימונה היא עיר של חינוך. החיבור שיצרה רשת עמל בין כל התיכונים בעיר, בליווי מנטורים מעוררי השראה מהרשת, חיזקו את התהליך של לקיחת אחריות של הצוותים החינוכיים על תהליכי הלמידה והצמיחה של תלמידיהם ועידודם להתפתח ולממש את עצמם לפי יכולותיהם בזיקה לקהילה בה הם חיים".

 

להתרשמות ממיזם "בונים את הגשר אל הקשר" של התיכון הרב תחומי עמל ליהמן דימונה, בנושא שותפות ודו-קיום בין תלמידי עמל לבין בית הספר "אלנור" חורה, לחצו כאן: תוצרי היוזמה החינוכית ליהמן דימונה אלנור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *