תלמידי מרכז היזמות עמל שבח מופת ת"א – זוכי גביע העולם 2017

sage1

חמישה תלמידים ממרכז היזמות בבית הספר עמל שבח מופת בתל אביב קטפו את המקום הראשון בתחרות בינלאומית יוקרתית ליזמות נוער בעיר אודסה וזכו בגביע העולמי

 

צוות התלמידים הנבחר ייצג את מדינת ישראל, אל מול 28 מדינות מרחבי העולם, בתחרות הבינלאומית SAGE עם המיזם LS BAND. מדובר בצמיד חכם שפותח במיוחד עבור אנשים מבוגרים וקשישים. הצמיד יודע לזהות כאשר אדם מבוגר נמצא במצוקה ושולח אות מצוקה ובקשה לעזרה לגורמי ההצלה ולמעגל אנשים קרובים. חמשת חברי הקבוצה מיכאל קושניר, בני רוטלוי, דניאל גורביץ, אדוארד נפומניאשיי ומקסים גוטמן עבדו על המיזם שנה שלמה בעזרת מנטורים מובילים בתחומי ההייטק השונים וביניהם חברת מוטורולה, צ'ק פוינט, יעל תוכנה, רפורטי, אפקום ואחרים.

מרכז היזמות בתיכון עמל שבח מופת בתל אביב מקיים תוכנית חינוכית ייחודית וחדשנית שמקדמת לימודי יזמות בצורה מעשית כבר בשלב התיכון. מרכז היזמות בתיכון עמל שבח מופת הוקם על ידי רשת עמל על פי מודל ייחודי שפותח ע"י מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני והורחב על ידה לבתי ספר נוספים.

לפני כשנה רשת עמל פיתחה שיתוף פעולה עם הארגון הבינלאומי sage global בו חברות יותר מ-30 מדינות בעולם. התחרות היוקרתית אותה מקיים הארגון משתפת פעולה עם ארגון האומות המאוחדות למען שיפור העולם וקידום רווחה, שלום והיציבות העולמית. כל שנה התחרות מתקיימת במדינה אחרת והשנה היא התקיימה באודסה שבאוקראינה. בתחרות ב- 2016 שהתקיימה בפיליפינים הצליחו תלמידי ביה"ס להגיע למקום השלישי מתוך 31 מדינות, הישג מאוד גבוה ואף נדיר עבור מדינה שמשתתפת פעם ראשונה בתחרות.

הנציגים הישראלים גברו בשלב חצי הגמר על סין וארמניה, ובשלב הגמר התחרו מול ארה"ב, אירלנד ואוקראינה. הם נתנו הופעה מרשימה ביותר בשלב הגמר וזכו לא רק בגביע הנחשק ובמקום הראשון, אלא גם להערכה רבה מכל משתתפי ושופטי התחרות.

בני רוטלוי, תלמיד במרכז היזמות של עמל וחבר במיזם LS BAND: "האנרגיות היו מטורפות בדיוק כמו בשנה שעברה, לא האמנתי בהתחלה שזכינו במקום ראשון. התחילו להכריז על הזוכים מהמקום הרביעי ומעלה וכל קבוצה שזכתה הורידה לי אבן ענקית מהלב . אני כל כך שמח שיצא לנו להתחרות השנה פעם נוספת ולשפר את הביצועים שלנו מהזכייה במקום השלישי בשנה שעברה. אני ממש גאה בחברי הקבוצה שלי שעזרו אחד לשני להתגבר על המכשולים בדרך. וכמו שקרטיס דה ברג מנכ"ל ה- SAGE אומר "התחרות היא בשביל לבנות גשרים", ואני מאושר שהייתה לי ההזדמנות לפגוש עוד 200 בני נוער מכל כך הרבה מדינות שונות עם מיזמים מדהימים".

לב ברמן, מנהל מרכז היזמות בבית הספר עמל שבח מופת ורכז ישראל של תוכנית SAGE GLOBAL: "אני פעם שניה בתחרות- ופשוט אין מילים, הלוואי שכל תלמיד ישראלי יזכה לחוויה כזו. כולנו עבדנו מאוד קשה, מיום תחילת החופשה כל הצוות כולל תלמידים שלא יכלו להגיע לתחרות עבדו במרכז היזמות 10-15 שעות מהבוקר עד הלילה. אני מאמין שהדור הזה יהיה אחר לגמרי. כבר בגיל 15 הם יודעים לשתף פעולה ולחשוב ביחד איך לעשות את העולם שלנו טוב יותר אז מרתק לחשוב מה צופן להם העתיד. אני אישית יצרתי קשרים בתחרות עם כמה רכזים של מדינות אחרות- ואנחנו כבר פיתחנו תוכנית עם רכזת של סין לשיתוף פעולה הדוק בין הצוותים שלנו ועם עוד מדינות."

מנהל ביה"ס מקס סיון: "שיטות ההוראה החדשניות בבית הספר ובעיקר במרכז היזמות של עמל מוכיחות שאנחנו נמצאים בחזית החדשנות בחינוך לא רק בארץ עם 100 אחוזי בגרות שנה שנייה ברציפות אלא גם בהשוואה לכל העולם. בשנים הקרובות אנחנו נמשיך בפיתוח החדשנות הפדגוגית שתהיה מודל לכל בתי הספר בעולם ולמרכז עלייה לרגל. אני רוצה להודות למנהל מרכז היזמות של עמל בשבח מופת מר לב ברמן ולתלמידים המוכשרים שלנו שייצגו את בית הספר, את רשת עמל ואת מדינת ישראל וזכו להישג חסר תקדים שמוכיח שאנחנו בדרך הנכונה לחינוכו של דור היזמים הבא של מדינת ישראל.

מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני: " החינוך ליזמות שאנו מובילים כיום במערכת החינוך בשילוב עם תרומה לקהילה מניב תוצאות מדהימות שנחשפנו אליהן גם בתחרות הבינלאומית. אנו שמים דגש מיוחד במרכזי היזמות שלנו על חיזוק הביטחון העצמי של בני הנוער והאמונה ביכולתם לפתח מיזמים חדשניים פורצי דרך. מאוד מרגש ומשמח אותי לראות את התלמידים שלנו כובשים את פסגת ההצלחה העולמית בתחום היזמות. כל הכבוד לתלמידים הנפלאים שהוכיחו יכולת בלתי רגילה, חשיבה יצירתית ועבודת צוות למופת. זוהי גאווה אדירה לבית הספר, לרשת עמל ולמדינת ישראל כולה. אלה הם יזמי העתיד של מדינת ישראל".

 

פורסם גם באנשים ומחשבים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *