מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני בכנס אדיוטק 2018: "צריך לשבור את השיטה"

20180312_123650111-1024x578

כנס אדיוטק 2018 נערך ב-12.3.18 באולם הכנסים לאגו בראשון לציון, ועסק בנושא: "בית ספר העתיד – בית ספר 3.0 – חזון ומציאות". הכנס אשר נערך ע"י "אנשים ומחשבים" ו"קרן אתנה" שילב טכנולוגיה וחינוך, והשתתפו בו אורחים מחו"ל, ביניהם פרופסורים מסין וארה"ב.

מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני נשאה דברים בכנס, והציגה את חזון בית הספר העתידי בעולם הגלובלי החדש. היא דיברה על הצורך "לשבור את השיטה" ואמרה: "לא עוד שינון אלא לימודים פרקטיים דרך הבנה, תעוזה, התנסות ושיח ביקורתי".

עו"ד דום עיני ציינה שאנו מצויים כבר בעיצומה של המהפכה הטכנולוגית, בעולם דינמי. "כל השינויים, גם החברתיים וגם השינוי הטכנולוגי, חייבים להגיע למערכת החינוך, ויפה שעה אחת קודם. עליה להתאים את עצמה לכל השינויים, כולל בשוק העבודה. בית הספר העתידי צריך להיראות אחרת. העולם הוא גלובלי, שיתופי וחברתי ועל מערכת החינוך להתאים את עצמה לכך. צריך ללמוד כיום גם מהבית וגם מהשטח, היכן שקורים הדברים, לנתח את הבעיות הקיימות, לפתור אותן ולהסיק מהן את המסקנות".

בהתייחסה לשיטת הלימוד הנהוגה כיום בבתי הספר אמרה עו"ד דום עיני: "צריך לשנות את תוכן הלימוד ואת שיטות ההוראה. צריך להתחיל מהמבנה הפיזי של בית הספר, שחייב להשתנות. לא באתי ממערכת החינוך וכשהגעתי לנהל את רשת עמל, חשבתי איך ניתן להביא כלים מהחיים של הילדים. איך עושים בית ספר שיעזור להם בצבא, באקדמיה ובעולם התעסוקה. איך ניתן להם ארגז כלים אמיתי לחיים. שברנו את קירות הכיתות, את מבני בתי הספר. יצרנו מרחבי לימוד יצירתיים עם אמצעים חדשניים, סביבות מקוונות וטכנולוגיה יישומית. עשינו זאת מתוך מסקנה שתלמידים לא יכולים בימינו לשבת שעות בכיתה כמו פעם וצריך לגרום להם לחוויה, לפעילות מעניינת".

לדבריה, מאות מורים ברשת עמל עברו הכשרות איך לאתגר את התלמידים ולגרום להם לחשוב בצורה יצירתית. הם בנו מוקים (קורסים רבי משתתפים אונליין), שמאפשרים לתלמידים ללמוד מכל מקום. "אצלנו, המורים הם מנטורים, מנחים, לא רק צינור להעברת ידע" הדגישה.

עו"ד דום עיני הוסיפה: "בבתי הספר שלנו לומדים שילוב של מקצועות טכנולוגיים: סייבר, רובוטיקה, רחפנים, אינטרנט של הדברים ועוד. בנוסף, יש לנו מרכזי יזמות וחדשנות, שמאפשרים לתלמידים לחשוב על הצרכים שלהם ולפתח טכנולוגיות מתאימות. כך, הם פיתחו צמיד ששמים על היד ומאפשר להזעיק עזרה בלחיצה. כמו כן, אחת התלמידות שלנו נבחרה לייצג את ישראל בכנס בטורינו. הדבר מעצים את התלמידים, שמרגישים שהם מסוגלים, ואת המורים המהווים את ההון האנושי שלנו".

קטע מדבריה של מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני בכנס אדיוטק 2018

בתמונה למעלה: מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני בביתן עמל בכנס אדיוטק 2018, עם תלמידים מבתי הספר הרב תחומיים עמל שבח מופת ת"א ועמל ליידי דייויס ירושלים שהציגו מיזמים חדשניים שפיתחו. עמם בתמונה ד"ר רונית אשכנזי סמנכ"ל וראש מינהל פדגוגיה בקבוצת עמל, מקס סיון מנהל ביה"ס הרב תחומי עמל שבח מופת ת"א, אפיר אליהו מורה בביה"ס הרב תחומי עמל ליידי דייויס ירושלים, ערן בן דור מנהל החינוך החברתי ערכי בעמל, רעות שני מידד מנהלת תחום חדשנות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *