שיתוף פעולה של תלמידי הרב תחומי עמל פתח תקווה ב' – עם 6 בתי ספר בטורינו איטליה במסגרת יוזמה דיפלומטית

trn-pt

יוזמה דיפלומטית בינלאומית ברב תחומי עמל פתח תקווה ב'
מאת: רפאלה בלס

בשנת תשע"ח, השתתפה נבחרת של תלמידי שכבת יוד בבית ספר רב תחומי ב פ"ת בפרויקט ייחודי, פורץ דרך וחדשני מבחינה פדגוגית. מטרת הפרויקט לפתח את המנהיגות הצעירה והייצוגיות בקרב בני הנוער, תוך חיזוק המעורבות השותפות והאחריות  החברתית לקהילה הן הישראלית והן העולמית. התוכנית שימשה כערוץ הידברות באנגלית בין תלמידנו לבין בני גילם בתיכון באיטליה. הפרויקט אומנם לא היה חלק מתוכנית הלימודים הקבועה, אך לימד את הצוות המקצועי בבית הספר, שלימוד בדרך אתגרית זו היא בהחלט מבורכת. 

הלימוד בפרויקט הוא לימוד עצמאי וכולל את בחירת נושא הלימוד, למידת עמיתים, עמידה מול קהל ומיומנויות חשיבה וביקורת. כל תלמיד קיבל משימות לימוד אותן למד באופן עצמאי  ולאחר מכן הציג את המשימה בכיתה. התלמיד בחר את הנושא מבין מגוון נושאים שהוצגו בפניו. התלמידים היו פעילים ושותפים מלאים במהלך הלמידה. השותפות והאקטיביות של התלמידים במהלך הפרויקט , גרמה לתחושה מחייבת ומשמעותית עבור התלמידים. המורה המלווה שימש כמנחה ומוביל בלבד, לא  כ"צינור" להעברת ידע. הפרויקט השנה עסק בנושא אקטואלי מאד – כורדיסטאן. המשימות שהתלמידים קיבלו , כללו מידע על הכורדים, על ההיסטוריה שלהם, מלחמתם מול עיראק ודאעש ומצב הפליטים הכורדים. התלמידים איתרו חומר לימודי ממגוון מקורות מידע ונחשפו לניסיון הכורדים להגיע לעצמאות. כמו כן התלמידים חקרו באופן מעמיק את יחס האו"ם וישראל כלפיהם וכך גילו בעצמם משמעויות פוליטיות גלויות ונסתרות. במהלך חודשי הפרויקט, התלמידים התכתבו באנגלית עם תלמידים איטלקיים מבתי ספר שונים בטורינו ואף למדו יחד משימה משותפת שקיבלו.  

תהליך הלמידה הגיע לשיאו  בנסיעת הקבוצה לטורינו איטליה – בהמלצת המינהל לפדגוגיה של רשת עמל, המקיים קשרי עבודה מגוונים עם דמויות מפתח בתחום החינוך בטורינו. תלמידי הרב תחומי השתתפו בדיבייט שכלל שיח דינמי, דיון משמעותי ודיאלוג פורה סביב סוגיית השאלה הכורדית. תלמידי הרב תחומי ב בפ"ת הפגינו ידע רב ואף לימדו את עמיתיהם האיטלקיים נושאים שונים הנוגעים לשאלה הכורדית, נושאים שבהם הם בחרו להעמיק, בנוסף למגוון הסוגיות שעליהם למדו. פרויקט טורינו הוא חלק ממגמת דיפלומטיה ויחסים בינלאומיים, מגמה ייחודית שתפתח בשנה זו בבית הספר רב תחומי ב ותלמד באופן חדשני ושונה.

ד"ר רונית אשכנזי, סמנכ"ל פדגוגיה רשת עמל: " זכיתי לראות תלמידות מרב תחומי עמל פתח תקוה ב', מציגות את הפרוייקט שלהן בכנס EDTECH לסטרטאפיסטים ואנשי חינוך מכל העולם, ורחב לבבי. באותו ערב, כשישבתי עם אשת חינוך בטורינו ואמרתי לה שאני רוצה שיתופי פעולה של תלמידי עמל עם תלמידים שלהם, לא ידענו בדיוק מה נעשה עם זה, אך ידעתי שהגיע הזמן שתלמידים שלנו יעסקו בלמידה משותפת עם תלמידים ברחבי העולם. והתוצאה מרשימה ביותר! הצגה באנגלית רהוטה, תלמידים חוקרים יחד. לומדים ומלמדים. חווית למידה גלובלית אמיתית!"

סיגל רוזן, מנהלת בית הספר: "פרויקט טורינו הוא פרויקט ייחודי של רשת עמל בבית הספר. השנה השתתפו בפרויקט תלמידי שכבת י'. התלמידים למדו בדרך ייחודית של למידת חקר עצמאית, העלו סוגיות ערכיות בינלאומיות ושיתפו פעולה עם תלמידי תיכון מטורינו. בארוע הסיום המרגש ייצגו התלמידים את בית הספר בכבוד רב ובאנגלית רהוטה, כשהם משקפים את נקודת מבטה של ישראל בשאלת התושבים הכורדים. לרגע שכחנו שמדובר בתלמידי תיכון ולא בשגרירים!!! אני גאה בתלמידנו ובטוחה שקיבלו מהפרויקט מיומנויות שיסייעו להם בהמשך דרכם".

לאתר הפרויקט לחצו כאן
 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *