כנס ראשון מסוגו בעמל – מובילי חדשנות

hadshanut

מאת: אורית להב ורעות מידד

 

 

כנס ראשון של רכזים מובילי חדשנות ברשת עמל נערך במחט עמל מקס פיין, בחלל מרכז היזמות החדש. הכנס נפתח בארוחת בוקר ולאחריו מפגש עם סמנכ"ל ומנהלת המינהל לפדגוגיה של רשת עמל ד"ר רונית אשכנזי. כל רכז הציג את עצמו, את העשיה הבית ספרית שלו, ולאחר מכן קיבלו הרכזים את רשימת יעדי הרשת לשנת לימודים זו.

 

סדנאות חדשנות

בהמשך, התפצלו הרכזים לסדנאות קצרות שהעבירו רכזים מובילים מבתי הספר שלנו, שהציגו פרויקטים בהם הטכנולוגיה שירתה את הפדגוגיה. 
עבלה חאג' יחיא – הרב תחומי עמל טייבה, הציגה שימוש בגוגל קלאסרום לפרויקט "אזרחות משותפת" בין שני בתי ספר – הרב תחומי עמל שאהין טייבה והרב תחומי עמל ליידי דייויס תל אביב

colage

עמוס רבן - הרב תחומי עמל ליידי דייויס תל אביב, הציג מודל של הטמעת ה G-SUITE בכל בית הספר, תלמידים, מורים, הנהגה ומזכירות, והעבודה בו.

בוריס ליברמן - הרב תחומי עמל יגאל אלון רמלה, הציג שימוש באיחסון שיתופי ככלי לניהול ידע בית ספרי ולשמירת הידע של בית הספר.

אילן טמיר - הרב תחומי עמל באר שבע, הציג השימוש בגוגל-קלנדר (לוח שנה) באתר הבית ספרי, ובניה חכמה שלו. אילן הציג מודל בו כל רכז שכבה או רכז חינוך חברתי, מנהל את לוח השנה שלו, וכולם כאחד מוטמעים באתר בית הספר ומתעדכנים און ליין.

יענקלה מאיר ודבי סיבוני - הרב תחומי עמל טבריה נופרים בגליל, הציגו יחדיו שימוש בגוגל- קלאסרום בכיתות ניו-מדיה, ובנית השתלמות בית ספרית בנושא הטמעת כלי גוגל, שהם העבירו בבית הספר.

כל הסדנאות היו מרתקות והועברו בצורה מעולה.
 

פעילות SMARTBOX
בחלק השלישי של היום היתה פעילות SMARTBOX–"משחקי הריגול" – ESCAPE ROOM TO GO –  משחק בו זמנית לכולם ! האקשן וההתלהבות התחילו עוד לפני הפעילות! המתח נבנה ונוצרה התרגשות מקדימה בשלב "שיבוץ" הקבוצות… לאחר החלוקה לקבוצות קיבלה כל קבוצה קופסאת בריחה והחלמה התחרות: מי יציל את העולם מהפצצה?"

היה מקסים לראות את כל הרכזים משחקים כילדים ועובדים בשיתוף פעולה במטרה לנצח.

IMG_2508

בסוף היום, נערך דיון על הנאה והנעה לפעולה – דברנו על ה"למה" ורק אח"כ על ה"איך". הוצג כיצד משמעות ומוטיבציה באים לידי ביטוי בפעילות הsmartbox , כמו גם איך חזונם של קן רובינסון וסיימון סינק מתגשם הלכה למעשה בפעילות. לסיום כתבה דבי סיבוני, שהעבירה את אחת הסדנאות: "תודה על מפגש חוויתי ומהנה!

 

קישור לתמונות

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *