ימים פתוחים ברב תחומי עמל הולץ חיל האוויר – לא מה שחשבתם

IMG_4103

מועמדים לבית הספר של רשת עמל זכו להתנסות דרך עיני התלמידים והבוגרים בחוויות הלימודים 

הימים הפתוחים בבית הספר הרב תחומי עמל הולץ חיל האוויר נמצאים בעיצומם. בכדי להציג למועמדים את החוויה המלאה שמקבלים בבית הספר, התלמידים הכינו מפה אינטראקטיבית ממושחקת. זאת בעזרת הטכנולוגיה של וונדרינגהמשמשת את הרשת בפרויקט הלמידה שזכה בהכרה של אונסקו כמודל עולמי בלמידה ניידת. בתהליך זה התלמידים הם היוצרים והעמיתים והעולם הוא מגרש המשחקים שלהם ללמידה המונגשת לעולם כולו.

במשחק שאותו יצרו, מסתתרות 10 תחנות סמויות שמעבירות את המבקרים והמועמדים חוויה אינטראקטיבית
שבמהלכה הם מצטלמים ועונים על חידות קצרות בהאנגר המנועים, ב F-16, בקוברה, בסימולטור הטיסה ועוד..

holtzzzzzz
mapa

 

 

 

 

 

 

 

 

תהליך יצירת המשחק נולד במסגרת פרויקט "למידה במרחבי החיים עם וונדרינג" שאליו הצטרף בית הספר כחלק מהיזמות והחדשנות שאותם מובילה הפדגוגיה של רשת עמל. נבחרת מתלמידי כיתות ט' ו י' החליטו שהשנה התלמידים החדשים המגיעים לימים הפתוחים בבית הספר ילמדו על ביה''ס דרך משחק אותו הם יתכננו. הם נרתמו למשימה מתוך מקום של חיבור לבית הספר, אספו חומרים, תכננו את הפעילויות ואחר כך למדו להכניס אותם למערכת הוונדרינג.

הולץ 2לאחר שהמשחק היה מוכן הם יזמו יום מיוחד בו הדריכו את חבריהם לשכבה ובדקו את כל המידע והפעילויות שבתחנות.

ברב תחומי עמל הולץ חיל האוויר מעידים שמעבר לפעילות הערכית והיזמית שהתנסו בה תלמידי הנבחרת, נוצר דטה בייס של התלמידים שנרשמו לביה''ס. מנהלת בית הספר, שרית מלמד: "היה מרגש לצפות בתלמידי בית הספר, עם ניצוץ בעיניים, יוצרים תוך כדי משחק, תחנות חווייתיות בעבור מבקרי בית הספר, ולדעת כי תוך כדי תהליך המשחוק הם בעצמם לומדים מתוך החוויה, בדרך חדשנית על בית הספר ועל חיל האוויר".

בימים הפתוחים הגיעו תלמידים רבים לבית הספר. עשרות מועמדים שיחקו במשחק האינטראקטיבי ולאחר מכן נרשמו בצורה מסודרת לבית הספר. המבנה הדינמי של המשחק מהווה יתרון: תלמיד שרצה לעבור רק בחלק מהתחנות, עבר רק על חלקן ואז נרשם. הורי התלמידים התלהבו מהמשחק והצטלמו עם ילדיהם בתחנות השונות בחצר ביה''ס, לצד כלי טיס וציוד טכנולוגי חדשני.

תלמידי הנבחרת העידו כי נהנו מהמשחק, וההסבר על בית הספר היה קל יותר. ליזי מכיתה י': "הימים הפתוחים בבית הספר היו מדהימים. הרחבתי את הידע שלי על בית הספר בזכות האפליקציה ונהניתי מאוד להעביר דרכה את הסיור לתלמידים החדשים." בהמשך מתכננים התלמידים שיפור של הפעילויות בתחנות.

תלמידים המעוניינים להירשם לבית הספר מוזמנים להגיע ולהתרשם בעצמם מהמשחק האינטראקטיבי,
התלמידים, הצוות ותוכנית הלימודים בימים הפתוחים בתאריכים 14-15/3.

הולץ 1הכנסו לאלבום התמונות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *