תוצר – מוצר – אוצר – כנס תוצרים שנתי ברשת עמל

IMG_1080

מאת: ד"ר ליאור אבימן

מהי למידה משמעותית אם לא למידה המבוססת על חקר, בתהליך אישי או קבוצתי, בהנחייה מקצועית של צוות מיומן ובלמידה והוראה אשר הופכות משמעותיות כאשר התלמיד פעיל, חוקר ומוצא משמעות בתהליכי הלמידה? בהפנינג פדגוגי רב משתתפים, שהקיף את כלל בתי הספר של עמל, הציגו תלמידים ומורים תוצרים מסוגים שונים, פרי תהליכי למידה והוראה שהתקיימו בכל בתי הספר. המשותף לכולם היה שכל התלמידים עברו תהליך של חקר. חלקם סביב בעיה ותהליך מציאת הפתרון שלה, ואילו חלקם סביב תחומי תוכן מרתקים, רב תחומיים ובינתחומיים. התלמידים הציגו ביריד של הצלחות את תוצרי החקר שלהם בתחום המדעים, בתחומי האמנות, לימודי תנ״ך, ביולוגיה, מציאות מדומה, לימודי חלל וכן טקסטים של פואטרי סלאם באנגלית, יצירת מחול ייחודית של קהילת העבריים מדימונה ו"לילה לבן" שנגע בערכים "ייחוד-אחדות ורב תרבותיות" בבית הספר הרב תחומי הולץ חיל האוויר. 

המגוון והעושר של תחומי החקר כשלעצמם היו מרשימים ביותר. מדברי המנהלים והמורים :  "הצגת ה- TED: הייתה מרתקת, המגוון מעורר השראה וגאווה. תערוכת התוצרים: תוצרים מרשימים מאוד."

dayag 20190305_093529 (1)

 

 

 

 

 

זאת ועוד – עומדים תלמידים ומתרגלים פרזנטציה בהירה של תהליך החקר ותוצאותיו, עמידה מול קהל, חשיפה של תהליכי החשיבה שהובילו אותם גם לחקור בעיה וגם לחפש אחר פתרונה. מיומנויות שהתלמידים משכללים לקראת עתידם המקצועי. 

פרוייקטים אחדים עסקו בפתרון בעיות לבעלי מוגבלויות כגון משקפיים המחוברים במתקן BLUETOOTH לטלפון הנייד ומספק הנחיות קוליות לעיוור. 
מדהים ומרגש!! 
ביריד פדגוגי זה, עולים ומתממשים מיטב הערכים של רשת עמל: יצירתיות, חדשנות, יזמות, עבודת צוות, פרזנטציה, עמידה מול קהל – כל אותן מיומנויות המכונות "מיומנויות העתיד" ואשר התלמיד של היום יצטרך בחייו הבוגרים, מוכן ומיומן.

toz2בתוך כך נהנו מורים ותלמידים מסדנאות יצירה בתחומים חדשניים, ולמדו כיצד מכינים חדר בריחה מאתגר ומעניין, התנסו בחדר בריחה בתחום התעופה, למדו כיצד כותבים 'פואטרי סלאם' ונחשפו לחידושים הטכנולוגיים המדהימים בעולם בתחום הבינה המלאכותית.

אכן יום צפוף שכולו חדשנות ולמידה אחרת.

יישר כוח לכל המורים והתלמידים של רשת עמל!

לאלבום תמונות ססגוני, לחצו כאן
וגם כאן אם כבר

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *