קבוצת Unlimited Class 360 מעמל שבח מופת זכתה במקום השני בתחרות start cup של משרד החינוך

PHOTO-2019-04-05-12-34-45-800x445

 

ביום חמישי 4.4.2019  השתתפה קבוצת תלמידי שכבת ז’ מבית הספר הרב תחומי עמל “שבח מופת” מתל אביב-יפו  באירוע הגמר של תחרות סטארט-קאפ של משרד החינוך. אל אירוע הגמר של התחרות עלו כחמש עשרה קבוצות בלבד מתוך אלפי התלמידים מכל רחבי הארץ אשר השתתפו בתחרות הסטארטאפים. קבוצת התלמידים מהרב תחומי עמל ”שבח מופת” לא הסתפקו בהשתתפות בגמר בלבד – השתתפות מכובדת שלעצמה, והצליחו להרשים את חבר השופטים אשר מורכב מאנשי חינוך ומנהלים בכירים במשק ולהפתיע אותם פעם אחר פעם עד לכדי זכייה במקום השני המכובד.

תהליך לימודי זה הוא חזונו של בית הספר וכראיה לכך תהליך לימודי זה הוא שילוב של פרויקט יזמות ושיעורי לשון, אשר התאחדו ושילבו ידיים לכדי האקתון שהתנהל בבית הספר. שילוב זה הוא שאפשר לתהליך לרקום עור וגידים חינוכיים שהובילו ופיתחו את התודעה לחדשנות ולעזרה לקהילה בקרב התלמידים.

התהליך אשר התחיל בהאקתון התגבש לכדי צוות של עשרה תלמידים מכיתה ז’ אשר נפגשים בימי חמישי לאחר שעות בית הספר על מנת לעבוד על מיומנויות למידה כגון- כתיבה וקריאת מאמרים אקדמאיים אשר מפתחים את החשיבה, ואת היכולת ליצור רעיונות חדשים בשילוב עם שיעורי מחשבים המלמדים את התלמידים את היסודות לפיתוח טכנולוגיות חדשות.

הפלטפורמה עצמה של unlimited class 360  הגיעה אל התחרות היא שילוב טכנולוגיות בין משקפי VR  למצלמת 360, הפלטפורמה שפותחה מתכתבת עם הערכים של בית הספר שהם חדשנות ועזרה לקהילה. הבעיה שהקבוצה רצתה לתת לה מענה היא תחושת הבדידות של תלמידים שנעדרים מבית הספר מעל 21 יום, ולאחר חקר של התופעה ומפגש עם תלמידים חולים וצוות רפואי, הקבוצה הגיעה אל ההבנה שהדבר שאליו התלמידים מתגעגעים ביותר הוא בית הספר! וזה משתי סיבות, הראשונה והברורה ביותר היא החברים והסיבה השנייה היא הלימודים, מכיוון שקיים פחד לא להצליח לחזור לבית הספר ולגשר על הפער הלימודי שנפתח עקב ההיעדרות הממושכת. השילוב בין הטכנולוגיות של מצלמת 360 ומשקפי VR live מאפשרות לתלמיד לחוות את השיעור בזמן אמת עם החברים ובכך להתנתק מן הסביבה של בית החולים ובנוסף ללמוד בקצב של מורה שהוא מכיר אך גם בקצב שנוח לו, זאת משום שכל השיעורים מוקלטים.

ההתפעלות מהסטארטפיסטים הצעירים נגעה בלבו של כל מי שנכח באולם באירוע הגמר – כיצד בני נוער מכיתה ז' בלבד, צעירים מכלל המשתתפים בתוכנית סטארטפים של משרד החינוך  – מחזיקים כבר עכשיו בכלי החשוב ביותר ליזמים  – ה"זמישות"  – היכולת ללמוד מהר, להשתנות תוך כדי תנועה ואינם נרתעים מקשיים וכשלונות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *