מעבדת חדשנות שנייה למורי רשת עמל 2019

957720f8-495a-40b0-b825-3b00e04525b4

מאת רעות שני מידד

"אם חשבתי בצעירותי שמעבדה זה בעיקר מה שעשיתי בדוקטורט בביוטכנולוגיה בטכניון", מחייכת ד"ר רונית אשכנזי סמנכ"ל פדגוגיה בעמל, "גיליתי בעמל, שמעבדת חדשנות של מורים יזמים מרתקת, מסעירה ובעלת מעגלי השפעה משמעותיים הרבה יותר!". רוצים לשמוע כיצד?  בימים אלו הסתיימה בהצלחה המעבדה השנייה לחדשנות מורים שהפעילה רשת עמל בהובלת רעות שני מידד. להזכירכם, מעבדת החדשנות של רשת עמל היא תוכנית ייחודית ויוקרתית המפגישה את המורים המצטיינים, היזמיים והחדשניים של רשת עמל, עם מורים מבתי ספר אחרים ברשת למטרת לימוד ופיתוח אישי ומקצועי. המעבדה מפגישה מורים עם כלים, תיאוריות, בתי ספר ומרכזי חדשנות ויזמות, ועוסקת בפדגוגיה חדשנית הקיימת ברשת עמל ובעולם כולו.

המעבדה מנתה 30 מורים בשנתה הראשונה – שנערכה בדגש בינלאומי והפגישה את מורי עמל עם קולגות מהעולם במסגרת תחרות פיתוח קורסים ללמידה עצמית (Edumision) בשיתוף ערי חינוך יעקב הכט (2018). במסגרת המעבדה הקודמת, פותחו שני מוקים (קורסים ללמידה עצמית) בתחומים המייחדים את רשת עמל – למידה במרחבי החיים בהובלת רפאלה בלס, וחינוך ליזמות . קורסים אלו הוצגו בהצלחה בביתן הישראלי בכנס BETT הבינלאומי, וזיכו את רשת עמל בציון לשבח על פדגוגיה פורצת דרך. השנה, השתתפו 30 מורים מרחבי הארץ במתכונת אחרת, בדגש איתור והטמעה של מגמות עתידיות בתחום היזמות והחדשנות (2019).

emekהמודל הייחודי של עמל פותח בשיטת מניפה, שבה מורים משנה א' של המעבדה, נבחרו לשמש כמנטורים בשנה ב', והיוו את עמוד התווך של המפגשים וההנחיה. כחלק מהתהליך, נחשפו המורים לתפיסות ופרקטיקות חדשניות המובילות בארץ ובעולם וביניהם חשיבה עיצובית, חשיבה יצירתית והמצאתית, חשיבה יזמית ועוד.

המעבדה נבנתה במודל ייחודי, שכלל ימים מעוררי השראה במרכזי היזמות של הרשת (עמק חרוד, חדרה, תל אביב), שם עברו המשתתפים סבב סדנאות מדליקות כמו חשיבה יצירתית, חשיבה מייקרית, שימוש במדפסת תלת מימד, שילוב והטמעת תרבות יזמית בבית הספר, מישחוק, סדנת SIT – כמחוללי שינוי חינוכי ועוד. 

 בין היתר, ביקרו המורים בביה"ס ייחודי של הרשת בירושלים, שבו מתבצע בפועל מודל למידה ייחודי  – הרב תחומי עמל ליידי דייויס ירושלים, ובמרכז "איפכא" לחדשנות. בהמשך קיבלו סדנה יישומית ב"חשיבה עיצובית" על ידי מיטב המומחים המובילים בתחום (סטודיו וויטבורד, סטודיו שעובד עם ארגונים ממשלתיים, חברות הייטק ועוד).

במהלך המעבדה, נחשפו המורים לעמיתיהם מכל רחבי הרשת, נבנתה קהילה ורשת תמיכה, שתיווכה מודלים חינוכיים וכלים חדשניים. המעבדה תמשיך לפעול גם בשנה הבאה, וגם הפעם במודל חדש – בכל בית ספר תוקם מעבדת חדשנות מקומית המקושרת לשאר המעבדות ברשת, ובה מורים מובילים מביה"ס יקחו חלק ויובילו שינוי פדגוגי בתוך בית הספר, כל זאת בתמיכת הרשת. ההשתתפות במעבדות לחדשנות, מזכות את מוריה בגמול השתלמות עם ציון ולוותה במערך הערכה ועבודות גמר.

מדברי המורים: "תודה רבה על מפגשים מעניינים, מהנים, מלמדים ומעשירים!! למדנו המון ומצפים בכיליון עיניים להמשך! תודה לרשת עמל על היוזמה המבורכת!"

לתמונות נוספות, לחצו כאן

דוגמה למשובים: 

mashov1

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *