המיזמים שמגיעים לשמיים !

20190618_172440111-1024x576

האקתון עמל 2019 נערך ע"י קבוצת עמל בשיתוף עם אל על ומיקרוסופט

חיבור בין תרבויות דרך האוכל, מערכת שמקלה על צוות הדיילים בטיסה ומזוודה מודולרית מתכווננת. אלו רק חלק משמונת המיזמים שנבחרו לעלות לגמר תחרות היזמות הארצית של קבוצת עמל ע"ש שמעון פרס באירוע "האקתון" שהתקיים בריאקטור של מיקרוסופט בשיתוף חברת אל על

כמה פעמים, בזמן אריזת מזוודה לקראת טיול או נסיעת עבודה, חשבתם לעצמכם – 'אילו רק אפשר היה לייצר מזוודה שמחולקת לתאים ומאפשרת עוד מקום בדרך חזרה במקום לסחוב מזוודה גדולה חצי ריקה?', או לחילופין תהיתם האם אפשרי לדעת בכל מצב נתון איפה המזוודה שלכם נמצאת?

עשרות תלמידי קבוצת עמל מרחבי הארץ לקחו חלק באירוע "האקתון" בשיתוף אל על ומיקרוסופט שנערך בריאקטור של מיקרוסופט (Microsoft Reactor) בתל אביב, שהיווה גם את שלב חצי הגמר בתחרות היזמות הארצית של הקבוצה ע"ש שמעון פרס.

 

 

תפיסה חינוכית חדשנית

האירוע נערך במעמד מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני, המובילה תפיסה חינוכית וחברתית חדשנית שבמרכזה חינוך ליזמות והקמת מרכזי יזמות חדשניים בשיתוף עם התעשייה ולמען הקהילה. באירוע השתתפו גם יהודית גריסרו סמנכ"לית משאבי אנוש באל על וערן גופר מנהל מגזר חינוך מיקרוסופט ישראל.

24 פיתוחים חדשניים הגיעו לשלב חצי הגמר לאחר שעברו סינון מקיף בחודשים האחרונים על ידי מומחים ואנשי מקצוע. התלמידים נחשפו, במהלך עבודתם על הפיתוח, לחברות והאנשים בשטח, שמעו על הבעיות הקיימות והפתרונות שיש היום ועבדו בצוות בכדי לגבש את הפתרונות האידיאלים.

זוהי השנה השלישית שבה נערכת בקבוצת עמל תחרות היזמות של בני נוער בתחום המדעים, הטכנולוגיה והיזמות ע"ש שמעון פרס. השנה, חברה קבוצת עמל לחברות אל על ומיקרוסופט ובסיוע וההנחיה של אנשי המקצוע תלמידי עמל זוכים לפתח יוזמות עבור עולם התעופה הישראלי ולמען הקהילה. כעת נערכים התלמידים שהמיזמים שלהם עלו לגמר, לאירוע שייערך בעוד מספר חודשים והזוכים בו יקבלו מענקים כספיים לצורך המשך ופיתוח המיזמים שלהם.

התלמידים עם עו"ד רוית דום, מנכ"ל רשת עמל, בהאקתון  (צילום: באדיבות דוברות עמל)

התלמידים עם עו"ד רוית דום, מנכ"ל רשת עמל, בהאקתון (צילום: באדיבות דוברות עמל)

 שמונת הפיתוחים שנבחרו לעלות לגמר הם:

WE CASE – הרב תחומי עמל רמות ע"ש ניומן באר שבע – מזוודה מודולרית, המאפשרת החלפת חלקים במהירות, שינוי גודל המזוודה והתאמת החלוקה הפנימית שבה באופן אישי ומהיר.

 

EASYFLIGHT – הרב תחומי עמל ליידי דייויס ירושלים – פיתוח המורכב משתי מערכות: ניהול תורים לשירותים במטוס עבור ציבור הנוסעים שמתעדכן כל הזמן, ומערכת המיועדת לצוות הדיילים, המאפשרת להם לראות מי אינו חגור, כסאו של מי אינו מיושר, ומי צריך להדק חגורות בזמן המראה, נחיתה או במצב כיסי אוויר.

 

HOMEET – הרב תחומי עמל חדרה למדעים ולאמנויות – פלטפורמה המבוססת אתר אינטרנטי המקשרת בין תיירים לבין קהילת מבשלים מקומית בארץ היעד. האתר מאפשר בחירת סוג המזון, מרכיבי הארוחה וטווח מחירים בממשק חכם וידידותי.

 

מהרב תחומי עמל בגין צפת עלו לגמר שתי קבוצות תלמידים עם שני מיזמים:

C-TRACK - מטרתו לדאוג שכל אדם יוכל לדעת היכן המזוודה שלו בכל רגע נתון, וגם במקרה של אבידה/גניבה וכל זאת בעזרת סרט דביק שמשדר גלי רדיו, אשר יחולק בכל שדה תעופה. הסרט יהיה מודבק על כל מזוודה, וישדר מיקום ל- Wi-Fi של השדה ומשם למכשיר הנייד.

 

STICKUP - מדובר במקל הליכה חשמלי מתכוונן בעל שלוש רגליים, שיכול לעזור בהתכופפות, עמידה וישיבה.

מהרב תחומי עמל עמק חרוד עלו לגמר שתי קבוצות תלמידים עם שני מיזמים:

UNPHONE – האפליקציה נותנת לבני נוער הטבות ומבצעים עבור חברות אוכל, הביגוד, הבידור ופנאי אהובות לפי מספר שעות הלימוד שהתלמיד לא נגע בטלפון כתמריץ לשימוש מועט בזמן הלימודים בביה"ס.

PRIVASEAT – מתקן פרטיות מתקפל המולבש על המושב במטוס, שעונה על חוסר הפרטיות בטיסה.

PUSH BACK TRACK - הרב תחומי עמל אלוג'דאן כסרא סמיע –  פיתוח כלים ממונעים על מסלולי ההמראה שחוסכים מהמטוסים את הדרך של המטוס ממקום החנייה שלו עד לנקודת ההתחלה על מסלול ההמראה, באמצעות רובוטים ממונעים הגוררים את המטוס מהמקום שבו הנוסעים עלו עליו ועד לנקודת ההמראה על מסלול ההמראה. המטרה של המיזם היא לחסוך בכמות הדלק שהמטוס צורך, בכסף וזיהום.

יזמים צעירים מרשת עמל באירוע ההאקתון (צילום: באדיבות דוברות עמל)

יזמים צעירים מרשת עמל באירוע ההאקתון(צילום: באדיבות דוברות עמל)

"תחרות היזמות ואירוע ההאקתון הם ההמשך הישיר לתפיסה החינוכית שאנחנו דוגלים בה ומקדישים לה מחשבה רבה, על מנת לייצר מקום שהתלמידים יקשיבו וילמדו ברצון, יקבלו מוטיבציה לפתח, לחשוב ולהשתלב בקהילה העסקית", אמרה עו"ד רוית דום עיני, מנכ"ל קבוצת עמל. "התלמידים קיבלו לאורך התהליך הזה כלים של שיווק, פיתוח וחשיבה מחוץ לקופסה, שמעו על הצרכים והבעיות בעולם התיירות והתעופה, וכעת יש להם את הזכות לפתח את היוזמות שיענו עליהן". 

"אל על תמיד שמחה להיות חלק ממיזמים חברתיים, ביניהם מיזמים שנוגעים לבני נוער, שיש בהם פוטנציאל למימוש האיכויות הקיימות בחברה הישראלית וגם לחבר זאת למגוון הרחב של האנשים שנמצאים ברשת עמל", אמרה יהודית גריסרו, סמנכ"לית משאבי אנוש באל על.

"אירוח הקאתון היזמות שאנו עורכים כאן, במרכז החדשנות של מיקרוסופט, מהווה דוגמה נהדרת לחיבור בין עולמות החינוך והטכנולוגיה", אמר ערן גופר, מנהל מגזר חינוך מיקרוסופט ישראל. האירוע נותן הזדמנות נהדרת לתלמידים המשתתפים בהקאתון, להפגין כישורים ותכונות, כמו יוזמה, יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה אשר הופכים להיות רלוונטיים יותר ויותר בעולם התעסוקה המתפתח."

חבר השופטים כלל את: אבי שמעון מנהל מחלקת התוכן ודיגיטל מחטיבת המסחר באל על, רפי רוזנקרנץ מהנדס מחשוב ופרויקטים ראשי מחטיבת תחזוקה והנדסה באל על, תומר מארשל מנכ"ל Mirror EdTech, איילת רקנטי מנהלת אחריות תאגידית ורווחה מחטיבת משאבי אנוש באל על, מאיה חצבי מנהלת אחריות תאגידית וקשרי קהילה מחטיבת משאבי אנוש באל על, נועה ליפשיץ מומחית תוכן ושיווק, שלומית איילין, שרית הרפז ומושיקו אברהם מצוות החינוך של מיקרוסופט ישראל, מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני, ד"ר רונית אשכנזי סמנכ"ל וראש מנהל פדגוגיה בעמל, ד"ר רמי אמיתי, חגית רימוך ואורית להב ממינהל הפדגוגיה של רשת עמל.

זוכי חצי גמר האקתון רשת עמל (צילום: באדיבות דוברות עמל)

זוכי חצי גמר האקתון רשת עמל(צילום: באדיבות דוברות עמל)

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *