המיזמים החדשניים זוכי גמר תחרות היזמות הארצית של קבוצת עמל ע"ש פרס

הזוכים במקום הראשון - תלמידי עמל עמק חרוד

גמר תחרות היזמות הארצית של רשת עמל ע"ש שמעון פרס נערך ב-16.9.19 במרכז פרס לשלום ולחדשנות במעמד מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וחמי פרס יו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות.

באירוע שנערך בשיתוף עם חברת "אל-על" בהנחיית העיתונאית אורלי וילנאי, הציגו עשרות תלמידים מיזמים חדשניים שפיתחו בתחומי התעופה, התיירות ומרחבי החיים. המיזמים הוצגו על ידי התלמידים בביתני תצוגה ולאחר מכן בפרזנטציות בסגנון TED בעברית ובאנגלית. שלושה מבין שמונה מיזמים שהגיעו לשלב הגמר, זכו בפרסים על פי דירוג שהעניק להם חבר שופטים שכלל בכירים מהתעשייה, ההייטק, האקדמיה והתקשורת. מיזם נוסף זכה בתואר חביב הקהל על פי תוצאות הצבעת הגולשים באתר YNET.

שמונת המיזמים שהגיעו לשלב הגמר, נבחרו מבין עשרות מיזמים שהוגשו לתחרות, וזאת בהאקתון שנערך בחודש יוני האחרון בריאקטור של חברת מיקרוסופט בתל אביב. בהאקתון התלמידים שדרגו את המיזמים שפיתחו בסיוע מנטורים מחברות הייטק, מהעולם העסקי ונציגי אל על ומיקרוסופט.

במקום הראשון – Privaseat

במקום הראשון ובפרס של 7,000 ₪ זכו תלמידים מביה"ס הרב תחומי עמל עמק חרוד במועצה אזורית הגלבוע, שפיתחו מיזם בשם Privaseat, מתקן מתקפל המולבש על המושב בטיסה ומאפשר לנוסע ליהנות מפרטיות. התלמידים שפיתחו את המיזם: שלו תשבי, מעין כהן, שקד בן אליעזר. הינחו אותם מעין צוויג ויעל להמן.

במקום השני – UnPhone

גם במקום השני ובפרס של 6,000 ₪ זכו תלמידים מביה"ס הרב תחומי עמל עמק חרוד, שפיתחו מיזם בשם UnPhone, אפליקציה המעניקה לבני נוער הטבות ומבצעים של חברות אהובות בתחומי המזון, ביגוד, בידור ופנאי, וזאת בהתאם למספר שעות הלימוד שבהן התלמיד לא נגע בטלפון הנייד. המטרה היא להעניק לבני הנוער תמריץ להמעיט בשימוש בטלפון הנייד בזמן הלימודים בביה"ס. את המיזם פיתחו התלמידים: עדי סילם, טל אונר, ניר הולצמן, אביה יגר. הינחו אותם: מעין צוויג וקרן רמות.

במקום השלישי – Wecase

במקום השלישי ובפרס של 5,000 ₪ זכה המיזם Wecase  שפיתחו תלמידי ביה"ס הרב תחומי עמל רמות באר שבע. זוהי מזוודה מודולרית המאפשרת

החלפת חלקים במהירות, שינוי גודל המזוודה והתאמת החלוקה הפנימית שבה באופן אישי ומהיר. את המיזם פיתחו התלמידים: תומר נקש, ליהי גל, אור אופק, שחר יאני, איתי וינטראוב, אלון בוכנר, יועד וולפסון, רועי ויצמן, תהל חזן, נועם וקנין, שיר זמר, אורי חלק. הינחה אותם: גל אזרזר.

חביב הקהל – Push Back Track

בתואר חביב הקהל ובפרס של 4,500 ₪, זכו תלמידות מביה"ס הרב תחומי עמל אלוג'דאן כסרא סמיע שפיתחו את המיזם Push Back Track, כלים ממונעים שנועדו לחסוך מהמטוס את הדרך ממקום העלאת הנוסעים ועד לנקודת ההמראה, ובכך להפחית את צריכת הדלק של המטוס ואת זיהום האוויר. את המיזם פיתחו: רג'ד פאעור, רג'ד פלאח, יולא רבאח, ג'נא ספדי, שהרבאן ח'טיב, ירין טרודי, הבה ח'טיב, דניאל ג'דבאן, דונא ח'טיב. הינחו אותם: ויויאן פלאח ונדים פארס.

הפרסים הוענקו לזוכים ע"י מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני, אפרת דובדבני מנכ"לית מרכז פרס לשלום ולחדשנות ויונה ברטל יו"ר חוג הידידים של המרכז.

מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני: האירוע הוא שיאו של תהליך מתמשך

מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד רוית דום עיני אמרה: "בני נוער יזמים וסטרטאפיסטים מרשת עמל הציגו המצאות מדהימות שישפיעו על רבבות בני אדם. המיזמים האלה הם פרי מחשבתם ויצירתם של בני נוער שגדלים על ערכי החשיבה היזמית. הם הגיעו מכל רחבי הארץ וכיוונו הכי גבוה שאפשר. האירוע שקיימנו הוא שיאו של תהליך מתמשך וחלק בלתי נפרד מתפיסת העולם שלנו ברשת לתת לתלמידים כלים לחיים בדגש על חשיבה יצירתית ויזמית. הברק בעיניים של התלמידים והרצון שלהם לשנות את העולם זה הדרייב שיהפוך את החלום שלהם למציאות. אני גאה בהם".

https://www.youtube.com/watch?v=a5q9AN9J27w

וידאו: עיקרי הדברים של עו"ד רוית דום עיני

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: להצטיין זה קודם כל לדעת לחלום 

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד שכיבד את האירוע בנוכחותו אמר: "להצטיין זה קודם כל לדעת לחלום. בזכות מרכז היזמות שהקימה ברחבי הארץ, עמל הפכה לחממה של תעשיית כחול-לבן שעוזרת להעמיד את הדור הבא שחושב מחוץ לקופסה".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד נושא דברים בגמר תחרות היזמות הארצית של קבוצת עמל, 16.9.19

 

 

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד

 

יו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות חמי פרס: אבי האמין בדור הצעיר, דור העתיד

יו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות חמי פרס, בנו של שמעון פרס ז"ל הנשיא התשיעי של מדינת ישראל שתחרות היזמות נקראת על שמו, אמר: "אבי האמין בדור הצעיר, דור העתיד. הוא האמין שלכל אדם יש פוטנציאל, והוא קרא לכל אחד להסתכל פנימה, וללכת עם החלום הכי גדול שלו, לייצר מציאות חדשה, וכך גם כתב בספרו "אין מקום לחלומות קטנים", שהושלם כמה חודשים לפני מותו".

 

 

יו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות חמי פרס

 

ראש מועצה אזורית הגלבוע עובד נור: הלב מתרחב לשמוע על הזכייה המכובדת

"ככה יוזמים עתיד מבטיח!" אומר עובד נור, ראש מועצה אזורית הגלבוע בעקבות זכיית עמל עמק חרוד בשני המקומות הראשונים. "הלב מתרחב לשמוע על הזכייה המכובדת ועל החניכים מהגלבוע שפיתחו סטרטאפים מדהימים ובמקצועיות מוערכת. אני רואה בכך יישום נפלא של חזון החינוך שניסחנו, תוך הישענות על תשתית טובה ועל אנשי מקצוע מעולים מהגלבוע, שיחדיו משתלבים עם הרצון שלנו להצמיח דור של יזמים בעלי חשיבה נועזת, לפתח את ממציאי המחר, ולאפשר להם להיות פורצי דרך. כל הכבוד!" אמר ראש המועצה.

במינהל החינוך בגלבוע הגיבו בקורות רוח רבה לנוכח ההישג המרשים, וציינו כי גם לחצי הגמר העפילו שלוש קבוצות מעמל עמק חרוד, לאחר סינון קפדני מבין אלפי מיזמים.

בחבר השופטים בתחרות היו:

פולה סיטון מנהלת מחלקת אימון עסקי ופיתוח ארגוני באל-על, מושיקו אברהם ממיקרוסופט, מריה אושסנשקי מהמיזם הבינלאומי Sage, ליטל קיפרמן וקנין מנהלת תחום חדשנות במרכז פרס, תומר מארשל מנכ"ל חברת Edtech, אלון גולדשטיין סמנכ"ל שיווק בידיעות אחרונות, אדי נבואני מנכ"ל חברת מולטי בי טי בע"מ, גלעד שלמור עיתונאי וכתב חדשות, רן לבנה מנכ"ל קרן רמון, אלי הורוביץ מנכ"ל קרן טראמפ, אופיר ברונהיים מנהל החדשנות ופיתוח עסקי ב-DSV, ליאור מעיין סמנכ"לית פיתוח עסקי ומנהלת שיווק באורבוטק, אלינה קולטון מנהלת התוכן החינוכי בחברת "בראשית", צביה בראון מנהלת החדשנות של חטיבת התעופה בתעשייה האווירית, רו"ח אמיר חייק נשיא התאחדות המלונות בישראל.

צילום: ישראל מלובני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *