גישות חינוכיות ייחודיות בארץ ובחו"ל במעבדה הבינלאומית לחדשנות של עמל – מחזור שלישי!

lab33

איך מצליחים להוביל חדשנות חינוכית? כמה מרגש לראות את המורים שלנו בעמל מתחדשים, משתנים ומתפתחים כל שנה. 
למעבדה מגיעים כ 30 מורים מבתי ספר שונים בארץ, במטרה ללמוד חדשנות, לקבל כלים יישומים, להיות חלק מהקהילה החדשנית של מורי עמל ולהפוך לסוכני שינוי בית ספריים.
השנה פועלת המעבדה בשני מסלולים : מסלול מעבדה ארצית- בה המורים לומדים על גישות חינוכיות, מסיירים בבתי ספר שונים בארץ ומיישמים  את הנלמד בבתי הספר שלהם.

etgarimמסלול מעבדה בינלאומי – שבו בנוסף ללימוד הגישות בארץ, יטוסו המורים ללמוד ולשתף פעולה עם בתי ספר שונים בעולם. זהו קונספט ייחודי, כיוון שהמורים עצמם יבחרו את היעד לטיסה, ייצרו קשר עם בתי הספר, יבחנו מה יש ללמוד בבתי הספר הללו ולבסוף יגיעו אליהם.
IMG_3263עו"ד רוית דום עיני, מנכלית עמל:  "קיימתי היום מפגש מרתק ומרגש עם מורים חדורי מוטיבציה, בעלי חשיבה יזמית ורצון להוביל חדשנות בלמידה, שנבחרו להשתתף במעבדת החדשנות של עמל שזו השנה השלישית לפעולתה. חדשנות חינוכית מתחילה קודם כל במורים עם ראש גדול, יזמיים, שרוצים להגיע ליותר, הרתומים לשינוי שיטת ההוראה והלמידה, הופכים את הלמידה למעניינת ומאתגרת, ופתוחים כל העת לרעיונות חדשים. במעבדת החדשנות יקבלו המורים כלים יישומיים, להיות חלק מהקהילה החדשנית של מורי עמל ולהפוך לסוכני שינוי בית ספריים. חלקם יטוסו ללמוד ולשתף פעולה עם בתי ספר בעולם.  מעבדת החדשנות היא חלק מאקוסיסטם, תפיסת לימודים אחרת שאנו מובילים ברשת עמל. תודה לד"ר רונית אשכנזי סמנכ"לית פדגוגיה ולרעות מידד מנהלת החדשנות, על הובלת התוכנית. תודה גם ללב ברמן מנהל מרכז יזמות עמל בתיכון להייטק ולאמנויות ת"א ולגל אזרזר מנהל מרכז יזמות עמל באר שבע, על היותם שותפים מלאים לתכנון מעבדת החדשנות השלישית של רשת עמל". 
בסיום המעבדה – יציגו המורים את תוצרי הלמידה למנהלי בתי הספר ולחדרי המורים.

תמונות ממפגש המעבדה החגיגי הראשון במרכז היזמות בתיכון להייטק לאמנויות ע"ש פרס, לשעבר שבח מופת ת"א


בהמשך למעבדת החדשנות, פתחנו ברשת עמל סדנאות פורצות דרך בדגש על חיבור אישי והזדהות רגשית! 
lab3בתחילת העשור השני של המאה העשרים ואחת, נראה שהכניסה לעולם החדשנות היא מפתח לשמירת הרלבנטיות בזמן הווה, ובודאי בעתיד הקרוב. נקודת המוצא של סדרת סדנאות אלו היא הצוותים החינוכיים, תוך אמונה כי חיבור עמוק לנושא החדשנות עדיף שיתחיל מהבסיס הערכי.  לאור זאת, נבנו ארבע סדנאות, במטרה ליצור חיבור רגשי ורציונלי, ובכך להגביר את המוטיבציה לשלב את החדשנות כחלק אינטגרלי מעבודת החינוך וההוראה.  תהליך זה מועבר ע"י רעות מידד, מנהלת תחום החדשנות ושאול וייגרט, מנהל תחום חינוך ערכי חברתי. 

כך לדוגמה, בפברואר, עברו מורי ביה"ס לידיי דייויס ירושלים תהליך סדנאי, שבו  בנו סיליבוס עתידי להכשרת מורים בשנת 2030, ודנו בסוגיות חשובות בחינוך העתיד, ובכלל זה דיון במיומנויות, ערכים ועקרונות בחינוך העתידי . השיח היה פורה, והמילה "רלוונטיות" חזרה על עצמה במפגש שוב ושוב. את המפגש כיבדה  בנוכחותה, הגב' מיכל סטולר, מנהלת הפסגה של ירושלים, שהביעה עניין רב בתכנים ובמתודה הפדגוגית החדשנית . יישר כוח!

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *