הרב תחומי עמל ליידי דיויס ת"א – דוגמאות שהותאמו לימי הקורונה

miri

מאת: רפאלה בלס

במקבץ מקסים זה, תוכלו להתרשם ולקבל השראה ורעיונות מדוגמאות בהיסטוריה, ספרות אזרחות ואקטואליה, שהכינו צוותי החינוך והמקצוע של בית הספר הרב תחומי עמל ליידי דיויס ת"א. תהנו!

שיעור היסטוריה שעבר התאמה ללמידה מרחוק
צוות היסטוריה בבית ספרנו פועל תחת המטרייה של "חלוצי הערכה", לפי לתכנית ייחודית שנכתבה על ידו, "היסטוריה במחלוקת". לאור העובדה שתכניתנו נכתבה על ידי הצוות, והיא כוללת דגשים שלא בהכרח יופיעו בסרטונים שהופקו במסגרות אחרות (מבחינת תוכן הלימודים והמיומנויות שנלמדות בה), ראינו לנכון לייצר באופן עצמאי סרטונים לימודיים בנימה מעט מבודחת. באופן זה הצלחנו לשמור על קשר עם התלמידים, להבטיח למידה באווירה נינוחה ולהעניק לתלמידים חירות מסוימת ללמוד בשעה ובצורה שהכי נכונה להם. מתוך הבנה שלמידה דרך צפייה בסרטונים אינה מתאימה לכלל "סוגי הלומדים", ושתלמידים רבים התקשו להתרכז בשיעורי זום, כל סרטון שפורסם לווה בסיכום שהותאם לתוכנו. במרבית המקרים, כללו הסרטונים  משימה קטנה שנועדה להחליף את הכתיבה במחברת. באופן זה, וידא הצוות שהתלמידים אכן ביצעו עיבוד לחומר שנלמד. תשובות התלמידים הוגשו למורים באמצעות "קלאסרום" של גוגל עד למועד השיעור הבא, שנקבע במערכת המיוחדת שבית הספר אירגן לצורך הלמידה מרחוק. בתום תקופה, הגישו התלמידים  מטלה גדולה ומסכמת שהותאמה לנסיבות ושתשתכלל בציון הבגרות הסופי שלהם

לצד הסרטונים (שנשלחו לשכבות י' ו-יא'), ניהלו המורים  קשר טלפוני עם התלמידים והיו זמינים בעבורם למענה על שאלות והנחייה, קיימו מפגשי זום סדירים לצורך העמקת הלמידה וסיוע בהשלמת המשימות ודאגו לשריין זמן לפגישות זום פרטניות עבור תלמידים שנזקקו לליווי צמוד יותר.

בחרנו להציג שלוש דוגמאות: 

סרטון בדם וברזל-ליידי דיוויס מספרת לכם על איחוד גרמניה: סרטון זה מגולל את סיפור איחוד גרמניה ומלווה מטלה בנושא שציונה תשוכלל בציון הבגרות של התלמידים. 

סרטון הציונות המדינית- בנימין זאב תיאודור הרצל: הסרטון הוא שיעור שיועד לשכבת י', המסביר מהי הציונות המדינית ומהו השינוי בעמדתו של הרצל בנוגע לפתרון 'בעיית היהודים'.
השיעור כולל משימה קצרה. 

סרטון עלייה וקליטה- בעיית הדיור ופתרונותיה של מדינת ישראל : הסרטון הוא שיעור שיועד לשכבת יא', העוסק באופן התמודדותה של מדינת ישראל עם בעיות הדיור שהתעוררו עם הגעתם של העולים בשנות ה-50 וה-60. את הסרטון מלווה מצגת פרזי מסכמת שנשלחה לשכבה. 
 

לאור השינויים שנדרשנו לבצע לתכנית הלמידה, עסקה שכבת יא' בתהליך הכנה של "מטלת ראיונות"- במסגרתה נחלקו התלמידים לקבוצות, כדי לערוך ראיונות (בין היתר בזום) עם בני 70 ומעלה שהיו עדים או שלקחו חלק באירועים הקשורים בהיסטוריה של המדינה. מטלה זו נועד לתת לתלמידים פרספקטיבה על האופן שבו ההיסטוריה משפיעה על חיי הפרט, ובה בעת מעניקה להם הזדמנות, בתקופה שלאחר הסגר, לייצר דיאלוג עם הדור המבוגר במדינה. חברי צוות היסטוריה : שרי אריאב, אלון דויאנס, סער ליברנט, רונן עזרא, רות פליישמן, יריב קריגר, יוסי שרייבר


על השחיטה
 
שרי אופיר

שרי אופיר

פעילות סינכרונית -בעקבות השיר של ביאליק "על השחיטה" (קובץ השיעור מצורף) לשיעור ספרות בכיתות י"ב לבגרות, המורה שרי אופיר. 
התלמידים עלו לשיעור דרך zoom והתבקשו לסמן על השיר אמצעים רטוריים. לאחר מכן הם עברו ללמידה א-סנכרונית וכל תלמיד קיבל "עותק אישי" לעבודה במרחב הלמידה דרך קלאסרום.
 

שָׁמַיִם, בַּקְּשׁוּ רַחֲמִים עָלָי!
אִם-יֵשׁ בָּכֶם אֵל וְלָאֵל בָּכֶם נָתִיב –
וַ אֲ נִ י לֹא מְצָאתִיו –
הִתְפַּלְּלוּ אַתֶּם עָלָי!

אֲ נִ י – לִבִּי מֵת וְאֵין עוֹד תְּפִלָּה בִּשְׂפָתָי,
וּכְבָר אָזְלַת יָד אַף-אֵין תִּקְוָה עוֹד –
עַד-מָתַי, עַד-אָנָה, עַד-מָתָי?
טקסט מלא

 

 


"חיבורים בחברה הישראלית
פעילות לקראת יום העצמאות ה 72, מאת צוות ספרות ותנך: רוני ברון, שרי אופיר, קרן קולן, אילת דרורי, מרים ולדמן ושי הבר
החברה הישראלית מורכבת מפסיפס מגוון של ישראליות וישראלים בעלי רקעים, תרבויות ותפיסות שונות . פסיפס זה הוא חלק מסוד קסמה של מדינת ישראל , והחיבור בין חלקיו השונים
את דגל ישראל אתם מכירים, אך כמה עוד מדינות תזהו? - סרוגים

 

 

מבטיח את בטחונה ואת שגשוגה בשנים הבאות. ביום העצמאות ה -72 תעלה המדינה על נס את אלה שעבורם המשפט " ואהבת לרעך כמוך " הוא ערך עליון הנועד לאחד ולמצוא את היפה ברוח האדם, את החיבור בין אזרח לאזרח, את האחווה בין קבוצות האוכלוסייה השונות ואת הערבות ההדדית שבין אדם לאדם.

1. צפו בסרטון של השיחה בין שרת התרבות, מירי רגב, ליוצר עידן רייכל.
2. כתבו בתגובה פרטית נימוק משמעותי בעיניכם לבחירה ברייכל להדלקת משואה בטקס יום העצמאות.
3. היכנסו לקישור בפדלט

4. קראו את התקצירים על הדמויות בפדלט ובחרו בדמות שלדעתכם ראויה להיות מועמדת להדליק משואה בטקס יום העצמאות.
כתבו בתגובה פרטית את שם הדמות שבחרתם ונימוק שמסביר מדוע לדעתכם היא צריכה להיבחר.  

מצורפת מצגת המתארת את מבנה השיעור

נוצר בעזרת Padlet

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *