רשת עמל יוצאת נגד אלימות מינית – תלמידי עמל לא שותקים

parole

מאת: שאול ויגרט, מנהל תחום ערכי חברתי 

פרשת "האונס באילת" שהצטרפה לפרשות נוספות כמו "איה נאפה" וקודמותיה, חשפו תרבות ונורמות מזעזעות הקיימות בחברה שלנו. בחודשים האחרונים יצרו תלמידים ברשת עמל עשרות סטיקרים, המביעים את עמדתם המוסרית כלפי אלימות מינית, התייחסות לא שוויונית לנשים, כבוד לנשים, אונס, הצורך "לא לעמוד מנגד" ועוד.

לקראת היום הבינלאומי של המאבק באלימות נגד נשים שנקבע ל 25/11/20, נאספו כל הסטיקרים שיצרו התלמידים ועוצבו בשני קולאז'ים, שהודפסו על פוסטרים.  הפוסטרים נשלחו לבתי הספר כדי שיתלו במקום מרכזי, והם יהיו חלק מפעילות מקורית שיצרנו לעבודה של המחנכים עם התלמידים, גם באמצעות פלטפורמות דיגיטליות .

עו"ד רוית דום עיני, מנכ"לית רשת עמל: "לאלימות פנים רבות. ישנה אלימות מינית, מילולית, כלכלית, נפשית וחברתית. להשתתפות בתי הספר בפעילות זו ביום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים, יש תרומה חשובה להעלאת המודעות לכך שאלימות נגד נשים ונערות היא הפרה של זכויות אדם בסיסיות, והיא תוצאה של אפליה נגדן ושל חוסר השוויון שעדיין נפוץ בין נשים וגברים. אנו גאים בבני הנוער שלנו על מעורבותם הפעילה. הם אלה שמובילים את השינוי החברתי, ברוח התפיסה החינוכית ערכית של רשת עמל".

ד"ר רונית אשכנזי סמנכ"לית וראש מינהל הפדגוגיה של רשת עמל:  "אני מאמינה שאסור לנו לעבור בשתיקה על תופעות של אלימות מינית. רשת עמל כרשת חינוך, אשר מעמידה את המצוינות הערכית בראש סולם העדיפויות, פועלת למיגור התופעה!  התלמידים עצמם, בנים ובנות כאחד, מוחים על ההתנהגות הדוחה שהיינו עדים לה באילת, ובמקומות נוספים. נערים ונערות יצרו פוסטרים, מקיימים שיחות ופעולות מחאה ויוצאים בקמפיין נגד אלימות מינית. אנו מאמינים שכל מי שלוקח חלק בתהליך, לא יעבור עוד בשתיקה על אונס, והטרדות מיניות וניצול חולשות של הזולת".

100X70 פוסטר סטיקרים


 

100X70 פוסטר סטיקרים2 (1)

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *