מהפכת הלמידה מרחוק, האם היא כאן לתמיד? – כנס אדיוטק 2020

dvash

מהפכת הלמידה מרחוק – האם היא כאן לתמיד?
זה הנושא שעמד היום במרכזו של כנס וירטואלי "אדיוטק 2020" של אנשים ומחשבים וקרן אתנה.

מנכ"לית עמל, רוית דום עיני: " בראשית דברי בכנס הדגשתי את עבודת הקודש של המורים, שבתקופת הקורונה היא הרבה יותר קשה ותובענית מההוראה בעתות שגרה, גם בפן הלימודי וגם בפן הרגשי. ציינתי שבין הלקחים שיש להפיק מהתקופה הזו, זה שבכל מצב, גם אם יהיה סגר שלישי ורביעי, צריך לאפשר לילדים להגיע לבית הספר לפחות פעם פעמיים בשבוע, כדי שיוכלו לקיים שגרת חיים כלשהי. לניתוק המוחלט ממסגרת בית הספר יש מחיר כבד מדי בתחום הנפשי והרגשי. רבים מהתלמידים הולכים לאיבוד. משבר הקורונה כהזדמנות לשנות את שיטת ההוראה והלמידה, ללמד אחרת, להשתמש בטכנולוגיות למידה חדשות, ללמד בכיתות קטנות ולקיים לימודי חקר מחוץ לכיתה". 
 סמנכ"לית פדגוגיה, ד"ר רונית אשכנזי, הציגה את האתגר וההזדמנות שמזמנת מגפת הקורונה תחת המטאפורה על הדבש ועל העוקץ " ואמרה: "הקורונה גרמה למורים להמציא את עצמם מחדש, נחצו גבולות ומרחב והוטמעו טכנולוגיות חדשות". לדבריה, אחד היתרונות שיש בלמידה מרחוק טמון בטכנולוגיות החדשות שמוכנסות. "כך, התחלנו, ברשת עמל, להשתיש ב-Microsoft Teams וב-Google Classroom לניהול הלמידה, כשלצידם כלים דיגיטליים אחרים כמו פדלט, טיקטוק, Canva, מנטימטר ועוד אשר הופכים את הלמידה לשיתופית ורלוונטית. התקופה הנוכחית גם מאפשרת למורים יצירתיים וחדשניים להיות רלוונטיים יותר. מורים ששולטים בטכנולוגיה נהנים לגלות עולמות חדשים, אך ללא ספק, למידה מרחוק מאתגרת מאוד, ואינה מובנת מאליה". ד"ר אשכנזי הציעה אופציה נוספת: " למידה חוץ כיתתית היא לא רק בבית ולא רק לבד. היא יכולה להיות למידה במרחבי החיים ויש לכך דוגמאות ברשת עמל, כמו סיורי אומנות רחוב Cell-Aviv, שאנחנו מקיימים באמצעות הסלולר בשכונת אחוזת בית בעקבות סיפורי נחום גוטמן בתל אביב ".
כתבה ב"אנשים ומחשבים" 29.11.20

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *