שבוע הנערה ברשת עמל

מנכלית מייקרוסופט ישראל בשבוע הנערה

ישראל 2020 – צעירות רבות מדי נמנעות מלהגשים את הפוטנציאל המלא שלהן ופער ההזדמנויות בין גברים ונשים עדיין גדול ומדאיג"תחלמו בגדול. זה הטיפ הראשון שנתתי לבנות ובני כיתה יב׳ בבית הספר עמל א׳ ברמלה, כשהגעתי להתארח אצלם הבוקר במסגרת שבוע הנערה הישראלי 2020", כך פתחה את דבריה רותם ידלין, ראש מועצת גזר. " דיברנו על הגשמה של חלומות, פריצת התקרות ואמונה אמיתית שכולן וכולם יכולים להגשים, כי זה תלוי רק בנו ואף אחד לא יגיד לנו ״אי אפשר״. היטיב להגיד את זה ברק פרידמן, מנהל בית הספר- ״במצב של אי אפשר –  עלינו האחריות ליצור איים של אפשר״. 

רותם ידלין בהרצאתה לתלמידי עמל רמלה

רותם ידלין בהרצאתה לתלמידי עמל רמלה

ואכן, במטרה לעורר מודעות להזדמנויות והאתגרים של הנערות ולעודד צמיחה והתפתחות מיטיבה לכולן, יזמו עמותת שוות ורשת עמל פעילות חינוכית שנמשכה על פני שבועיים בחודש דצמבר. בחלק הראשון התקיימה בכל הכיתות שעת מחנך, שהוקדשה לצורך בשוויון בין נשים וגברים ובהכנה לפעילות המרכזית, ואילו בשבוע שעבר התקיימו הרצאות מרכזיות של נשים פורצות דך בתחומים שונים ומעוררי השראה. בין המרצות המרתקות, היו גם מיכל ברוורמן-בלומנשטיק, מנכ"לית מייקרוסופט ישראל, ד"ר קירה רדינסקי, מנהלת ויזמת הייטק וביוטכנולוגיה,
לינוי אשרם, מתעמלת אומנותית בעלת 11 מדליות מאליפויות עולם וסגנית אלופת העולם בקרב רב לשנת 2018, 
linoy מורן סמואל, ספורטאית פאראלימפית, אלופת העולם ובעלת מדליית ארד פאראלימפית בחתירה, ד"ר הילה קורח רופאה ואשת טלוויזיה ורדיו, לוסי אהריש, עיתונאית, שחקנית ומגישת טלוויזיה (בערבית),  עדי אלטשולר, יזמת חברתית ומייסדת 'כנפיים של קרמבו' ועוד.  לאחר ההרצאות, התקיימה בכל כיתה פגישה עם מנטוריות מעוררות השראה שסיפרו את סיפור חייהן, ענו לשאלות אישיות ושוחחו עם התלמידים. "לקחתי מההרצאה שמותר לחשוש מכישלון, ושאפשר להשפיע על אנשים גם בלי להיות מפורסם", כתבה אחת התלמידות מהרב תחומי עמל ב' פתח תקווה, לאחר שיחה מעוררת ההשראה עם המנטורית סימה דור חי, "למדתי מהשיחה שלא חייבים להיות סלב בשביל להצליח, צריך להציב יעד מול העיניים ולהיות אנושי".

מרשת עמל השתתפו, זו הפעם הראשונה, כ-100 כיתות יוד – י"ב, וביניהם גם בנים, שבהשתתפותם בשבוע הנערה ראינו חשיבות רבה, בקידום ההשפעה למעגלים רחבים של נשים, ככל הניתן. את היוזמה והפעילות של עמותת שוות הוביל מטעם הרשת שאול וייגרט – מנהל התחום הערכי-חברתי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *