4 תוכניות הדגל של המחלקה לאנגלית עברו בהצלחה הסבה למודל היברידי

engi1

מאת: אהובה דותן, המחלקה לאנגלית

ארבע תוכניות הדגל של המחלקה לאנגלית הפועלות בחסות שגרירות ארה"ב בישראל, עברו שינוי בעקבות מגפת הקורונה והותאמו ללמידה מרחוק. התכניות Access, Social Entrepreneurship, Model United Nations  וPoetry Slam  נלמדות כולן בשנה"ל תשפ"א ללא מפגש פיזי בין התלמידים לבין המנחים.

בתקופה מאתגרת זאת כשמערכת החינוך אינה פועלת כבשגרה, הועלו ספקות רבים לגבי הפעלת תכניות העשרה ומקומן בעת הזאת. לנו, במחלקה לאנגלית, לא היה ספק והחלטנו שאיננו מוותרים לעצמנו ולתלמידינו על ההזדמנות להביא את העולם החיצוני לתוך הכיתה, גם אם היא וירטואלית.

engi2התוכניות שלנו מדגישות את השימוש בשפה הדבורה, מפתחות מיומנויות חשיבה מסדר גבוה, ומכינות את התלמידים  לכתיבה ברמה גבוהה. ציבור המורים לאנגלית הוא הראשון ללמוד, להכיר כלים טכנולוגיים ואסטרטגיות הוראה אלטרנטיביות, להתאים את עצמו לתנאים המשתנים וליישם למידה מרחוק.

תוכניות ההעשרה מופעלות בכשלושים בתי ספר, הפרוסים ברחבי הארץ ומשתייכים לכל מגזרי החברה הישראלית. התלמידים משתתפים בסדנאות ובדיונים, מבצעים משימות  קבוצתיות ואישיות ואפילו מקיימים מפגשים וירטואליים בין בתי ספר שונים. בסיום כל אחת מהתוכניות, ייערך אירוע שיא בהשתתפות כלל הלומדים. אירועי הסיום יתקיימו במהלך החודשים פברואר – מרץ, בהתאם למגבלות הקורונה.
יישר כוח !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current ye@r *